رقص لیزری از یک قانون ساده مشابه استفاده میکند - لیزر را لمس نکنید - و آن را به یک بازی کامل تبدیل میکند که درست در داخل اتاق شما اتفاق میافتد. این در واقع بسیار شبیه «کف گدازه است» است، اما اکنون پازل سه بعدی است. و این بار فقط در تخیل شما نیست.
بازی با قرار دادن دو دکمه مجازی در طرف مقابل اتاقتان کار می کند. هدف شما حرکت از یک دکمه به دکمه دیگر بدون دست زدن به هیچ لیزری است. اما این فقط یک مجموعه لیزر نیست. دمویی که من در Quest 3 بازی کردم روش های مختلفی را نشان می داد که لیزرها می توانند مرتب شوند و گاهی اوقات حتی حرکت می کردند و من را مجبور می کرد حرکاتم را دقیقاً زمان بندی کنم.
درک و بازی بازی به قدری ساده است که به راحتی می توان از نکات فنی و جدی غافل شد. چالش های طراحی در کمین به نظر می رسد که هر سطح به صورت سفارشی برای اتاق شما ساخته شده است. به این دلیل که رقص لیزری در واقع شکل اتاق شما را تجزیه و تحلیل می کند و هر سطح را متناسب با آن سفارشی می کند. توسعهدهنده توماس ون بوول درباره نحوه عملکرد آن سیستم در مقاله مهمان منتشر شده در سال گذشته نوشت.
فیلم از گیمپلی رقص لیزری اولیه | با حسن نیت توماس ون بوول
و به نظر میرسد که کارش عالی است. وقتی نسخه نمایشی را بازی کردم، با هیچ لحظهای برخورد نکردم که احساس میکردم نمیتوانم بدون برخورد با لیزری راه خود را به سمت هدف پیدا کنم - حتی اگر این به معنای خزیدن در امتداد زمین باشد تا به آنجا برسم! و این در نوع اتاقهای مدرن فوقالعاده تمیزی که در آگهیهای Quest 3 میبینید نبود... این در فضای کارگاه نامرتب من با صندلیها و چیزهایی بود که بهطور تصادفی در سطح زمین پراکنده شده بودند.
و بسیاری از جادوی رقص لیزری در آنجا نهفته است. مسائل فنی در پشت صحنه اتفاق میافتد و بازیکن را روی یک چیز متمرکز میکند و یک چیز را تنها میگذارد: لیزرها را لمس نکنید. چیزی واقعاً قانعکننده در مورد بازی مانند این وجود دارد که به وضوح به حس عمقی شما (ناخودآگاه) ضربه میزند. آگاهی از جایی که اندام شما قرار دارند) و بنابراین حس قوی تجسم را ایجاد می کند.
این بازی از جدیدترین فناوری ردیابی بدن از داخل متا برای ردیابی متقاعدکننده نه تنها سر، بلکه دست ها و بازوهای شما استفاده می کند. بنابراین اگر با شانه خود به لیزر ضربه بزنید، این به عهده شماست. و حتی با وجود اینکه بازی واقعاً پاهای شما را ردیابی نمیکند، من متوجه شدم که با پشتکار در اطراف لیزرها به همان شکل قدم میزنم.
و Laser Dance احساس میکند که در حال شکلگیری چیزی بیش از یک نسخه نمایشی فناوری است. تنوع و دشواری سطوح، حتی در این مرحله اولیه، به وضوح نشان میدهد که برای سرگرمی و چالشبرانگیز بودن طراحی شده است - نه فقط راهی برای نشان دادن آخرین و بهترین فناوری Quest 3. رقص لیزری یکی از جذابترین ترکیبها است. تجربیات واقعیت من هنوز بازی کرده ام. همچنین یکی از اولین تجربههای Quest 3 MR است که من واقعاً هیجانزده هستم که به دیگران نشان دهم زیرا یادگیری آن سریع و آسان است، بهویژه به این دلیل که به کنترلکنندهها متکی نیست.
رقص لیزری برای راهاندازی اواخر امسال برنامهریزی شده است.