Ray-Ban Meta Glasses اندکی پس از اینکه این شرکت جدیدترین هدست واقعیت مجازی خود، Quest 3 را راه اندازی کرد، در ماه اکتبر منتشر شد. این عینک نسل دومی از عینک های Ray-Ban Stories فیس بوک است که در سال 2021 عرضه شد. دوربین های بهبود یافته، صدا و گزینه های طراحی بیشتر. این عینک 300 دلاری مسلماً بسیار هوشمند است، اگرچه شامل نمایشگر نیست، به این معنی که ورودی کاربر توسط دستیار صوتی یا با لمس اولیه پایه عینک برای مواردی مانند گرفتن عکس، فیلم، و گوش دادن به موسیقی انجام میشود.
Now Meta CTO اندرو 'بوز' بوسورث از طریق اینستاگرام اعلام کرد که این شرکت در حال راه اندازی هوش مصنوعی چندوجهی است که از دوربین دستگاه برای افزودن برخی عملکردهای جدید استفاده می کند و به دوربین های دستگاه امکان می دهد تشخیص اشیاء مبتنی بر هوش مصنوعی را انجام دهند.
ابتدا برای کاربران مستقر در ایالات متحده عرضه می شود. افرادی که قابلیت دسترسی زودهنگام را انتخاب میکنند، عملکرد دستیار هوش مصنوعی را گسترش میدهد و به شما این امکان را میدهد که از متا بخواهید کارهایی مانند «نگاه کن و به من بگو چه میبینی» را انجام دهد، همانطور که Bosworth در پست اینستاگرام نشان داد. سوالات دیگری در مورد عکس هایی که می گیرید بپرسید، که می تواند مواردی مانند ترجمه انگلیسی نشانه ای باشد که به آن نگاه می کنید به زبانی دیگر، گونه های یک گیاه آپارتمانی، یا نوشتن شرح عکسی که به تازگی گرفته اید. این شرکت میگوید که اینها تنها تعدادی از کارهایی هستند که میتواند انجام دهد، زیرا انتظار دارد این لیست را در طول زمان گسترش دهد.
متا مدتی است که با مایکروسافت کار میکند، بنابراین جای تعجب نیست که ابزارهای جدید تشخیص اشیا در حال استفاده هستند. به Ray-Ban Meta Glasses. در سپتامبر 2023، متا قابلیت چت بات مبتنی بر Bing را برای کاربران آمریکایی واتساپ، مسنجر و اینستاگرام معرفی کرد و به کاربران این امکان را میدهد تا تعاملات مبتنی بر متن اولیه را انجام دهند و تصاویر را با هوش مصنوعی تولید کنند.
اگر در ایالات متحده هستید، برای پیوستن به برنامه Early Access میتوانید به سادگی به برنامه Meta View در تلفن خود بروید، روی نماد «چرخدنده» در پایین سمت راست ضربه بزنید. انگشت خود را به پایین بکشید و روی Early Access ضربه بزنید.