به گفته Dev، Oculus حذف SteamVR Streaming از برنامه Quest را مجبور می کند

Guy Godin یک توسعه دهنده قدیمی واقعیت مجازی است که برنامه Virtual Desktop به کاربران اجازه می دهد از رایانه شخصی خود در طیف گسترده ای از هدست های VR استفاده کنند.

Oculus برنامه Virtual Desktop را در Quest با وجود رویکرد سختگیرانه تری نسبت به سایر هدست ها در مورد مدیریت پذیرفت. هدست با این حال، این قبل از اینکه گودین بی سر و صدا برنامه را با ویژگی استریم SteamVR به روز کرد که به کاربران اجازه می داد محتوای SteamVR را به صورت بی سیم از رایانه شخصی خود در هدست Quest پخش کنند. به گفته گودین، در حال حاضر، این ویژگی یک "آزمایش" بود و به عنوان بخشی از دسکتاپ مجازی تبلیغ نمی شد، اگرچه کاربران به سرعت آن را کشف کردند.

اکنون گودین می گوید که زمانی که Oculus متوجه ویژگی استریم SteamVR شد. آنها او را مجبور به حذف آن می کنند:

سلام بچه ها، متأسفم که این را اعلام می کنم، اما Oculus نمی خواهد ویژگی استریم SteamVR در فروشگاه آنها باشد. من بیش از 5 سال است که در VR توسعه می‌دهم و همانطور که ممکن است برخی از شما بدانید، من دوست دارم این فناوری را آزمایش کرده و به کار ببرم. من توانایی پخش محتوای VR از رایانه شخصی شما را ایده بسیار جالبی دیدم. فکر می‌کردم برای برنامه من مناسب است زیرا از قبل به شما امکان دسترسی به رایانه شما را می‌دهد. مانند یک ویژگی جایزه خوب. من ماه ها روی این کار کار کردم و مشتاق بودم عملکرد را بهبود ببخشم زیرا بازخورد شما را در چند روز گذشته دریافت کردم، اما طبق گفته Oculus، من به Quest آسیب می زنم.

به عنوان یک جایگزین، گودین می گوید که در حال بررسی پتانسیل ارائه استریم SteamVR است. عملکرد به عنوان یک برنامه مجزا که می تواند روی Quest "sideload" شود، ابزاری غیررسمی برای دور زدن فروشگاه Oculus برای نصب نرم افزارهای غیرمجاز بر روی Quest.

البته این فقط دیدگاه گودین از آنچه اتفاق افتاده است. ما با Oculus تماس گرفته‌ایم تا درباره تصمیمی که نیاز به حذف این ویژگی از دسک‌تاپ مجازی است، نظر بدهیم.

به‌روزرسانی (6/12/19): یکی از سخنگویان Oculus بیانیه زیر را ارائه کرد.

«در حالی که ما در مورد وضعیت برنامه های خاص، سیستم ارسال برنامه فروشگاه Oculus ما به گونه ای طراحی شده است که به اطمینان حاصل شود که دستگاه های ما تجربه ای سازگار و راحت را به مشتریان ارائه می دهند. برنامه ها بر اساس تعدادی از عوامل از جمله عملکرد، ورودی و ایمنی با هدف ایجاد تجربه ای با کیفیت و با ارزش برای همه مصرف کنندگان واقعیت مجازی ارزیابی می شوند." این تصمیم را به منظور جلوگیری از پخش آسان محتوای SteamVR در Quest توسط کاربران و در نتیجه محافظت از قداست اکوسیستم محتوای بسته Oculus اتخاذ کرد. با این حال، ممکن است که گودین برخی از دستورالعمل‌ها یا قوانین توسعه را زیر پا گذاشته باشد تا این ویژگی کار کند - یا اینکه Oculus توجیه دیگری برای حذف اجباری ویژگی داشته باشد. در Quest در مقایسه با سایر هدست‌ها، فضای قابل توجهی برای توضیح وجود دارد.

صرف نظر از دلیل، این موضوع مطمئناً جامعه واقعیت مجازی را به یاد Oculus / احیای خرابی سال 2016 می‌اندازد که در آن Oculus به دنبال جلوگیری از هک شخص ثالث بود. که به هدست های غیر Oculus مانند Vive اجازه می داد محتوای VR را از فروشگاه Oculus پخش کنند. در حالی که Oculus استدلال می‌کرد که مسدود کردن هک برای امنیت پلتفرم و محتوای توسعه‌دهنده آن مهم است، جامعه واقعیت مجازی در کل احساس می‌کرد که Oculus از اکوسیستم محتوای بسته خود به ضرر کاربران محافظت می‌کند. در پایان، Oculus تصمیم خود را تغییر داد و از آن زمان تاکنون Revive را تحمل کرده است.

در پاسخ به توییتی از Godin در مورد مشکل دسکتاپ مجازی، تام فورسایت، برنامه نویس سابق Valve و Oculus، دیدگاهی عمل گرایانه نسبت به این وضعیت دارد: «به طور ایده آل همه کار می کنند. پیدا کردن یک راه حل معقول کمی سخت تر است.»

اشتراک پست
شما باید وارد شوید برای ارسال نظر
بالا