ناشر: Oculus Studios توسعه دهنده: nDreams موجود در: Oculus Store (Rift، Quest) بازبینی در: Rift S، Quest تاریخ انتشار: 25 ژوئن 2020 قیمت: 30 دلار (پشتیبانی از خرید متقابل)
فانتوم: عملیات مخفی کاملاً بر اساس حضور در یک کایاک تاکتیکی ساخته شده است - که دقیقاً مانند یک کایاک معمولی است، با این تفاوت که استتار شده است و تعدادی اسلحه و ابزار مرگبار به آن متصل است. در طول مبارزات بازی، متوجه خواهید شد که در حال دست و پا زدن در میان سرریزهای سایه دار، حواس پرتی نگهبانان و از بین بردن اهداف کلیدی هستید. داستان چیزی است که قبلاً نشنیده اید: یک آدم بد (که فقط شرور است چون... چرا که نه) می خواهد به چند بچه خوب صدمه بزند و این وظیفه شماست که جلوی او را بگیرید. مسیری که گاهی اوقات توسط نگهبانان در لبه آب مسدود می شود. مخفی کاری بهترین گزینه است، زیرا وقتی گلوله ها شروع به پرواز می کنند، بیشتر یک اردک نشسته در کایاک هستید. خوشبختانه می توانید برای پنهان ماندن از زیر اسکله ها و نیزارها سر بخورید، و گاهی اوقات لازم است از یک چراغ قوه یا دوربین امنیتی که از یک نقطه مخفی به نقطه دیگر سر می خورید طفره بروید.
همانطور که در اطراف پارو می زنید، می توانید دید در شب خود را بیرون بکشید. عینک؛ با کلیک یک ماشه، هر محافظ و اشیاء تعاملی در منطقه را علامت گذاری می کنند. متأسفانه تنوع خاصی از اشیاء وجود ندارد. چیزهایی وجود دارد که حواس نگهبانان را پرت می کند (مانند یک کپسول هوا یا ... یک قوطی هوای جعبه ای شکل)، ژنراتورهایی که می توانند برای خاموش کردن چراغ ها غیرفعال شوند، و بشکه های انفجاری. لبه آب را تماشا کن اگر متوجه شدید، یک لحظه کوتاه فرصت دارید تا نگهبانی را که شما را شناسایی کرده است، پایین بیاورید، در غیر این صورت آنها به دیگر نگهبانان نیز هشدار خواهند داد. آنها را غیرفعال کنید، و گهگاه از بارهای انفجاری برای منفجر کردن اهداف دیگر استفاده خواهید کرد.
در حالی که Phantom: Covert Ops با مکانیک جامد و فعل و انفعالات قوی شروع می شود، مکانیک و سناریوهای متعاقب آن خیلی سریع شروع می شود.
قبل از آن زمان زیادی طول نکشید. گیم پلی احساس فرمول. وارد یک منطقه جدید میشدم، با عینک دید در شب هر چیزی را که در مجاورت بود علامتگذاری میکردم، و سپس بدون شناسایی از جلوی نگهبانها عبور میکردم یا مقداری حواسپرتی ایجاد میکردم و سپس مسیرم را ادامه میدادم. اگر احساس تنبلی میکردم، فقط یک نگهبان را با تپانچه یا تفنگ تک تیرانداز خاموش میکردم. احساس کمی از برنامه ریزی و اجرا، مدیریت منابع یا استراتژی کلی وجود داشت. من خوشحال شدم وقتی بازی بالاخره ماین ها و دوربین های امنیتی را معرفی کرد - چیزهایی که با درخواست از من برای ساختن، چالش و جذابیت را بالا بردند. حرکات عمدی تر - اما متأسفانه این تقریباً جایی است که قوس گیم پلی بالا رفته است. تقریباً در نیمی از بازی، سختی را از تنظیمات متوسط آن به بالاترین تنظیمات آن رساندم که همه چیز را کمی جالبتر کرد.
در حالی که Phantom: Covert Ops ایدههای گیمپلی قویای دارد، اما نمیتواند آنها را به همافزایی برساند. به خصوص خوب؛ جعبه شنی گیم پلی به اندازه کافی پویا نیست که بتواند از سناریوهای هیجان انگیزی که از یک بازی اکشن مخفی کاری عالی انتظار داشتید پشتیبانی کند.
فراتر از حالت کمپین، که تکمیل آن حدود چهار ساعت طول کشید، حالت بازی رایگان و چالش ها نیز وجود دارد.
بازی رایگان به شما امکان میدهد تا هر سطحی را دوباره پخش کنید تا امتیاز خود را بهبود ببخشید (که با عواملی مانند تعداد دفعاتی که مشاهده شدهاید تعیین میشود) و میتوانید بارگذاری خود را از تجهیزاتی که در طول کمپین باز میکنید انتخاب کنید. همچنین می توانید هر یک از چند ده تقلب (مانند حالت بزرگ سر، سختی فوق العاده، مهمات نامحدود، جاذبه کم و غیره) را در بازی رایگان فعال کنید. کسب امتیاز بالا در سطوح در بازی رایگان (یا حالت کمپین) یکی از 14 چالش را باز میکند.
چالشها بازیهای کوچکی هستند که بر اساس زمان یا امتیاز به شما نمره میدهند و در واقع ارزش یک چرخش را دارند. اگرچه هر کدام فقط یک یا دو دقیقه زمان میبرند، اما چیزهای اضافی کوچکی مانند مسابقه دادن از طریق یک سری دروازه برای به ثمر رساندن بهترین زمان، طیف وسیعی از اهداف بازشو برای آزمایش تیراندازی شما، یا چالشی برای کشتن همه نگهبانان در طول یک مسیر هر چالش دارای تابلوهای امتیازاتی است، بنابراین میتوانید ببینید که چقدر خوب با دیگران هماهنگ میشوید.
چالشها معمولاً مکانیکهای بازی را به سمت افراطهای جالبتری سوق میدهند، اما متأسفانه آنها بوی ضربات گیمپلی را میدهند که نمیتوانند به طور موثر با کمپین اصلی ادغام شوند.
تعامل اصلی و طراحی حرکتی Phantom: Covert Ops ذاتاً کاملاً فراگیر است. حضور در کایاک و دست و پا زدن در مسیر آب، احساس بسیار خوبی دارد. روشی که اسلحهها و ابزارها به کایاک شما در اطراف شما متصل میشوند و درست در دسترس شما هستند، یک سیستم موجودی کاملاً شهودی را ایجاد میکند که همیشه درست همان جایی است که انتظار دارید.
اگر یک اهرم یا چفت برای کشیدن وجود داشته باشد، تقریباً همیشه احساس رضایتبخشی میکند. و nDreams دسته های اضافی را در نزدیکی سوئیچ ها و اهرم های کلیدی قرار می دهد که گرفتن و نزدیک تر کردن خود را برای تعامل آسان می کند.
دست زدن با سلاح نیز بسیار خوب است. مدلهای اسلحه از کیفیت بالایی برخوردار هستند و بازی با توجه به سنگینی اسلحه، جلوهای نرمکننده روی حرکت دستهای شما اعمال میکند. این از تکان خوردن غیرواقعی سلاح ها جلوگیری می کند و حس وزن مجازی را ایجاد می کند. همچنین میتوانید تپانچههای دو دستی را به همراه سلاحهای دو دستی مانند اسامجی و تفنگ تکتیرانداز نیز انجام دهید. در حالی که اسلحه ها خوب به نظر می رسند، استفاده واقعی و مکانیک آنها کاملاً آرکید است. اگر جسمی مانند تفنگ یا دست و پا زدن خود را رها کنید، فوراً به غلاف خود باز می گردد. اگرچه این البته راحت است، به این معنی است که شما نیازی به تمرکز بیش از حد بر روی مدیریت موارد اطراف خود ندارید. به عنوان مثال، می توانید تفنگ تک تیرانداز خود را نشانه بگیرید و سپس آن را به سادگی رها کنید و سپس به سمت SMG بر روی پشت خود برسید (با دانستن اینکه تفنگ تک تیرانداز فقط به بدنه خود باز می گردد). . در طول کل کمپین فکر میکنم ممکن است هر سلاح را یک بار بارگیری مجدد کرده باشم (فقط نیازی به شلیک زیاد نیست). شما این کار را با برداشتن یک خشاب از کیسه روبروی خود و سپس حرکت آن به سمت خشاب روی تفنگ انجام می دهید. سپس خواهید دید که جادوی قدیمی به طور جادویی بیرون میآید و جادوی جدید در جای خود ظاهر میشود. روشی که دست بیشتر مجلات را به هم میبندد به این معنی است که وقتی میخواهید ماگ جدید را در آن قرار دهید احتمالاً کنترلکنندههای خود را به هم میچسبانید - مثل این است که توسعهدهندگان به طور انحصاری بازی را بر روی نسخه اصلی Rift CV1 (که دارای کنترلرهایی با حلقههای رو به پایین بود میساختند. به جای کنترلرهای Rift S و Quest).
تاکید بیشتر بر آن تعاملات میدانی نزدیک با سلاح ها و ابزارها می تواند راهی عالی برای تنوع بخشیدن به گیم پلی بازی و انتقال توجه بازیکن بین چیزی بیشتر از نگاه کردن به نگهبانان باشد. نقطه پنهان بعدی.
متاسفانه داستان پیش پا افتاده بازی در بخش غوطه وری کمکی نمی کند. پس از اجرای چهار ساعت کمپین بازی، نام دو شخصیت را به یاد میآورم که هیچکدام به دلیل عدم توسعه کامل شخصیت، کوچکترین جالب نبودند. در واقع، من برخی از دیالوگهای نگهبان دور ریختنی را جالبتر از هر آنچه که شخصیتهای اصلی (صداهای AKA در رادیو) انجام میدادند، یافتم.
طراحی صدا و بصری بازی قابل قبول است، اما من را ناامید کرد. من متوجه شدم که نور بازی هم از نظر بصری و هم از نظر مکانیکی اغلب گیج کننده است. در بسیاری از موارد، به نظر میرسد که نور از هیچ منبع خاصی ساطع نمیشود، و محیط را اغلب روشن به نظر میرساند، مجموعهای از فضاهای عجیب و غریب و بدون نور. و سپس مکان هایی بودند که کاملاً روشن به نظر می رسیدند، اما من به راحتی می توانستم درست در مقابل نگهبان ناشناس بمانم در حالی که به شوخی برای آنها دست تکان می دادم. P.S. به خودتان لطف کنید و ضد الایاسینگ را غیرفعال کنید. کاهش الایاسینگ ارزشی ندارد که بازی چقدر وضوح را قربانی می کند.
به طور خاص در Quest، مشکلات لکه دار شدن سیاه OLED هدست واقعاً توسط بازی تشدید می شود. قسمتهای تاریک صحنهها در حین حرکت سر کمی به اطراف لکهدار میشوند، که تا حد زیادی مزیت داشتن نمایشگر OLED را در وهله اول از بین میبرد. بازی همچنان قابل بازی است، اما امیدوارم در آینده این وصله شود تا بازی از استفاده مکرر از رنگ مشکی واقعی جلوگیری کند (در نتیجه امیدواریم لکهدار شدن آن کاهش پیدا کند). در ابتدای بازی یک پاپ آپ بزرگ می بینید که روی آن نوشته شده «هدفون توصیه می شود». و برای تقویت فوری غوطه وری باید کاملاً از این توصیه پیروی کنید (اگرچه این بیشتر در مورد بلندگوهای پایین تر Rift S و Quest بیش از هر چیز دیگری است). حتی با استفاده از هدفون، صداهای بازی بهخوبی صیقلی به نظر نمیرسند، مانند جلوههای صوتی بسیار بینظیر برای زمانی که شناسایی میشوید یا صدای شلیک گلولهای که به سمت شما شلیک میشود.
من کاملا نگران راحتی Phantom: Covert Ops در جدیدترین پیشنمایش من، زیرا مکانیک «چرخش تیز» بازی به وضوح روی مغزم نقش بسته است. بیش از حد این چرخش صاف و این یک سفر به شهر تهوع خواهد بود.
من بسیار خوشحالم که استودیو گزینه "چرخش افزایشی" را اضافه کرده است که باعث می شود با استفاده از دکمه "چرخش تند" کایاک به سرعت بچرخد. . اگرچه حرکت به اندازه چرخش نرم طبیعی به نظر نمیرسد، اما متوجه شدم که بسیار راحتتر بود و تقریباً هیچ تأثیری بر گیمپلی نداشت. به لطف گزینه چرخش افزایشی، میتوانم بهطور نامحدود Covert Ops را بدون خطر ایجاد حالت تهوع به آرامی بازی کنم.
به لطف اضافه شدن چرخش تدریجی، بازی را در تمام طول بازی بسیار راحت یافتم.
کسانی که به حرکت بسیار حساس هستند ممکن است با آن مشکل داشته باشند. دست و پا زدن "strafe" (که می تواند کایاک را به طرفین بلغزد) یا هنگام استفاده از پارو برای فشار دادن به ساحل برای حرکت کایاک، هر چند می توان از هر دو به راحتی و تقریباً هیچ تاثیری بر بازی اجتناب کرد.
من همچنین متوجه یک مورد واحد نشدم جایی که ردیابی مشکل بود - چه هنگام دستیابی به اشیاء موجود در موجودی من یا با استفاده از تفنگ تک تیرانداز دو دستی - به این معنی که nDreams به خوبی محدودیتهای ردیابی از داخل به بیرون Rift S و Quest را طراحی کرده است.
به عنوان یک بازی نشسته، Phantom : عملیات مخفی را می توان به راحتی در یک فضای پخش نسبتا فشرده بازی کرد. در حالی که شروع به نشستن روی زمین کردم، در نهایت کمرم به دلیل عدم پشتیبانی کمی درد گرفت. برای نیمه دوم بازی یک صندلی بدون بازو را در وسط فضای بازی خود چسباندم و پشتیبان را خیلی ترجیح دادم.