سایت رسمی
برنامهنویس: ILMxLAB موجود در: Quest، Rift (در تاریخ بعدی) مرور در: Quest تاریخ انتشار: 21 مه 2019. بیایید این را به درستی مطرح کنیم: «Star Wars Vader Immortal، حداقل بخش داستانی آن، بیشتر از اینکه یک بازی واقعی باشد، یک «تجربه» واقعیت مجازی است. در حدود 45 دقیقه برای کل داستان، آنقدر طولانی یا عمیق نیست که از یک بازی مناسب انتظار دارید. اما هی، این "اپیزود 1" است، بنابراین آنها از قبل به ما اطلاع داده اند که در نهایت موارد بیشتری وجود خواهد داشت.
خوشبختانه، Vader Immortal یک "Lightsaber Dojo" نیز دارد—یک حالت مستقل که در آن می توانید بیشتر درگیر شوید. مبارزه با شمشیر نوری گسترده نسبت به آنچه در داستان می بینید - که ارزش چند ساعت لذت بیشتر را دارد.
با قیمت 10 دلار برای کل آن، این دو حالت به ارزش بسیار منصفانه ای می رسد.
داستان جایی است که شما باید شروع کنید. این یک ماجراجویی خوب و شیک است که در سیاره مستفر اتفاق میافتد، جایی که با خود ویدر برخورد خواهید کرد. این یک سناریوی بسیار کلاسیک جنگ ستارگان است: شما و شریک زندگیتان به طور غیرمنتظرهای درگیر مشکلات جدی میشوید که قطعاً به دنبال آن نبودید.
بدون خراب کردن داستان، در حین کار با شریک دروید خود ZOE3 خواهید بود. قلعه ویدر در مصطفار. ZOE3 بسیار باورپذیر است و به عنوان یک توضیح دهنده و یک راهنما برای آنچه بازیکن باید انجام دهد عمل می کند. از ابزاری برای باز کردن برخی از پانلهای کنترل استفاده میکنید و نحوه کار کردن با قسمتهای داخلی برای باز کردن قفل برخی از درها را مشخص میکنید. در مسیر خود از A به B از نردبان بالا میروید، در نهایت یک شمشیر نوری را میگیرید، و داستان را در طول مسیر خود میبینید.
این یک تجربه کاملاً خطی است، اما سرعت خوب تضمین میکند که همه چیز کسلکننده یا خیلی محدود به نظر نرسد. در سراسر همچنین تعادل خوبی بین دوستانه بودن برای تازه کارها برقرار می کند در حالی که برای بازیکنان کهنه کار واقعیت مجازی خسته کننده نیست. تنها مشکل قدم زدن، پایان ناگهانی است که درست زمانی رخ می دهد که احساس می شود کارها در حال شروع شدن هستند. این یک تجربه سرگرم کننده و معتبر است، اما از دیدن پایان آن پس از تنها 45 دقیقه متنفرید.
خوشبختانه حالت Lightsaber Dojo به من گیم پلی بیشتری داد تا دندان هایم را در آن فرو کنم، و معلوم شد که بسیار گسترده تر از چیزی است که انتظار داشتم. در Lightsaber Dojo با شمشیر انرژی خود در برابر امواج دشمنان روبرو خواهید شد. آهسته شروع می شود، اما با تکمیل امواج، همه چیز سخت تر می شود و به آرامی با تکنیک های پیشرفته تر مبارزه با شمشیر نوری آشنا می شوید. مبارزه با شمشیر نوری و حتی دشمنانی که در این حالت با آنها روبرو خواهید شد، بسیار عمیق تر از آنچه در ابتدا انتظار داشتم، می روند. مانند توقف و دفع "درگیری" شمشیرهای نوری. در واقع کمی مایه شرمساری است که نتوانستند نبردی را که در Lightsaber Dojo دیده می شد وارد داستان کنند.
من حالت Lightsaber Dojo را حداقل برای سه ساعت بازی کردم و هنوز از مرحله نهایی خجالتی هستم. تا آنجا که محتوای VR مبتنی بر موج، من از چقدر سرگرم کننده بود شگفت زده شدم و می توانم ببینم که برای رسیدن به آخرین مرحله و به اشتراک گذاری آن با دوستان در آینده تلاش می کنم. برای کلکسیونرهایی که در بین شما هستند، یک سری از رنگها و دستههای شمشیر نوری مختلف وجود دارد که با امتیازدهی خوب در هر موج باز میشوند. واضح است که ILMxLAB زمان زیادی را صرف کرد تا Vader Immortal احساس کند داستانی معتبر است، و آنها این کار را انجام دادهاند. کار بسیار خوبی کل تجربه بهطور یکپارچه، عمدتاً بدون بارگیری صفحه نمایش، انجام میشود. گرافیک شما را غافلگیر نمی کند، اما وقتی سخت افزار موبایلی را که بازی روی آن اجرا می شود در نظر بگیرید، یک دستاورد بسیار چشمگیر است، و چند لحظه وجود دارد که با مقیاس بسیار خوب بازی می کند و باعث می شود احساس کنید در مقابل آن هستید. چیزی کاملاً عظیم.
نوشتن جذاب بود، با صداگذاری خوب در سرتاسر (حتی زمانی که ZOE3 به شما میگفت که میخواهید برای پیشبرد بازی باید انجام دهید)، که به حفظ منسجم بودن جهان کمک کرد. کارگردانی هنری در سراسر منسجم است، و حتی یک نمای فنی جالب به شکل یک طراحی Quill (ابزار نقاشی واقعیت مجازی Oculus) وجود دارد. یک شخصیت مستقیماً یک شی را به شما می دهد، یا دستی را دراز می کند تا به شما چیزی بدهد تا از آن بالا بروید. با این حال، فکر میکردم چند فرصت از دست رفته برای وادار کردن بازیکن به عنوان بخشی از صحنه وجود دارد. به عنوان مثال، هنگامی که یک Stormtrooper در حالی که اسلحهاش را کشیده بود به سمت من دوید، به نظر یک فرصت عالی بود که به بازیکن بگویم «دستها بالا!» و در واقع آنها را وادار به انجام آن کنید. امیدوارم موارد بیشتری از این دست را در قسمت 2 ببینیم.
در سمت Lightsaber Dojo، مشکل عجیبی وجود دارد که باعث میشود شمشیر نوری هنگام حرکت در هوا تکان بخورد. در بیشتر موارد، تأثیری روی گیم پلی بازی نمی گذارد، اما این که نتوانید یک قوس صاف خوب را در هوا بچرخانید، آزاردهنده است. همچنین میتوانست برشهای کشنده بر روی دشمنان درست در نقطه (یا نزدیک) برش داده شود، اما در عوض آنها به نوعی تکه تکه میشوند. گاه گاهی در Lightsaber Dojo، احساس میشود که گاهی اوقات دشمنان میتوانند به شما ضربه بزنند. حتی اگر با موفقیت آن را مسدود کردید، که می تواند خسته کننده باشد.
از آنجایی که بیشتر بازی مناظر تاریک است که با نورهای نسبتاً روشن تضاد دارد، لکه های سیاه ناشی از نمایشگر OLED Quest نیز می تواند گاهی اوقات حواس شما را پرت کند.
Star Wars Vader Immortal از عملکرد مناسبی برخوردار است. مجموعه ای از گزینه های راحتی Teleport پیشفرض برای جابجایی است، اما جابهجایی صاف نیز یک گزینه است، از جمله توانایی استفاده از انتقال فوری یا روان. چرخش سریع به طور پیش فرض فعال است، اما چرخش صاف یک گزینه است. متوجه شدم که نیازی به چرخش مصنوعی ندارم و فقط در صورت نیاز در جای خود می چرخم (به لطف ردیابی 360 Quest). من هرگز در تمام مدت بازی Vader Immortal احساس ناراحتی نکردم. از آنجایی که دشمنان در Lightsaber Dojo به شدت به صدا برای تلگراف حملات خود متکی هستند، گزینه "دستیار بصری" نیز وجود دارد که صفحه را روشن می کند تا شما را از صدای دشمن آگاه کند. قبل از حمله؛ گزینه ای متفکر برای کسانی که کم شنوا هستند.