برنامه‌های وب و WebXR با چندوظیفگی به فروشگاه Quest می‌آیند

Oculus اخیراً Quest را برای پشتیبانی از چندوظیفه‌ای برای برنامه‌های تخت به‌روزرسانی کرده است، اما تنها تعداد کمی از برنامه‌های شخص اول آن در دسترس بودند، که این ویژگی را به حداقل می‌رساند. مفید است.

این در شرف تغییر است زیرا شرکت امروز اعلام کرد که به برنامه های وب مبتنی بر چارچوب برنامه پیشرو وب -مانند Slack، Dropbox و Facebook- اجازه می دهد تا از طریق فروشگاه اصلی Quest یا App Lab توزیع شوند.

بدیهی است که می توان به همین راحتی Slack، Dropbox یا Facebook را از طریق مرورگر داخلی Oculus به کار گرفته‌اند، اما وقتی به این روش ارائه شوند، این برنامه‌های وب «مسطح» از چندوظیفگی در رابط Quest پشتیبانی می‌کنند و اجرای برنامه‌های بهره‌وری را در کنار هم آسان‌تر می‌کنند. -سمت در هدست.

برنامه های نصب شده به این روش نیز در کتابخانه برنامه های معمولی هدست گنجانده می شوند، که در مقایسه با راه اندازی مرورگر و سپس وارد کردن URL یا پیمایش به یک نشانک، دسترسی به آنها را آسان تر می کند.

توسعه دهندگان همچنین می توانند ظاهراً برنامه خود را طوری تغییر دهند که در هدست در مقایسه با اجرای بر روی یک مانیتور استاندارد متفاوت اجرا شود. این می تواند شامل ترفندهایی برای سهولت در استفاده باشد (مانند دکمه های بزرگتر و متن یا ورود به سیستم مبتنی بر ایمیل برای جلوگیری از تایپ اطلاعات کاربری خود با صفحه کلید مجازی آهسته). به گفته Oculus، توسعه دهندگان همچنین می توانند به عنوان انگیزه ای برای سفارشی کردن برنامه خود برای هدست، هزینه برنامه های وب خود را انتخاب کنند، اگرچه اشتراک های درون برنامه ای و عملکرد DLC پشتیبانی نمی شوند.

Oculus می گوید که اولین دسته از این هدست ها را راه اندازی خواهد کرد. برنامه‌های وب فردا در فروشگاه Quest، با Facebook، Instagram، Smartsheet و Spike شروع می‌شوند و به زودی Dropbox، Monday.com، MURAL، My5 (بریتانیا)، PlutoTV و Slack قرار خواهند گرفت. در «آینده‌ای نزدیک»، این شرکت می‌گوید دیگران می‌توانند برنامه‌های وب خود را برای توزیع از طریق فروشگاه Quest یا App Lab ارسال کنند.

Oculus می‌گوید که برنامه‌هایی که به این روش ارائه می‌شوند می‌توانند از WebXR نیز استفاده کنند، به این معنی که به راحتی می‌توانند از برنامه های مسطح برای تجربه های کاملاً فراگیر. می‌توان یک پخش‌کننده ویدیوی 360 را تصور کرد که دارای یک مرورگر ویدیوی مسطح است اما می‌تواند ویدیو را به صورت کروی در اطراف کاربر پخش کند. می تواند پیدا کردن آنها را برای کاربران آسان تر کند - مشکلی که از زمان پیدایش محتوای WebXR را با مشکل مواجه کرده است. وجود آنها در کتابخانه برنامه‌های معمول هدست همچنین باعث می‌شود که برنامه‌های WebXR در مقایسه با برنامه‌های بومی، بسیار نزدیک‌تر به «شهروندان درجه یک» احساس کنند.

با توجه به اینکه Oculus میزبان این برنامه‌ها در فروشگاه Quest یا App Lab خواهد بود، انتظار داریم که هر وب برنامه هایی که به این روش توزیع می شوند مشمول همان محتوا و دستورالعمل های فنی مورد نیاز برنامه های بومی خواهند بود. اما هی، آنها نمی توانند شما را از کشیدن برنامه های وب حتی "رد شده" مستقیماً از طریق مرورگر Oculus بازدارند.

اشتراک پست
شما باید وارد شوید برای ارسال نظر
بالا