روبین برای یک مصاحبه گسترده در GDC 2019 با Road to VR صحبت کرد. در ماه گذشته، او در مورد این واقعیت صحبت کرد که Oculus تصمیم گرفت با Lenovo در طراحی و ساخت Rift S همکاری کند.
"ما اغلب از شرکا استفاده می کنیم. Gear VR یک شراکت سامسونگ بود—تصمیمات زیادی توسط سامسونگ گرفته شد. Oculus Go یک شراکت شیائومی بود—تصمیمات زیادی توسط شیائومی گرفته شد. Rift بیشتر به صورت داخلی طراحی شده بود. کوئست بیشتر به صورت داخلی طراحی شده بود. Rift S با مشارکت Lenovo طراحی شده است. فکر نمیکنم از درک این موضوع که ما با لنوو در یک دستگاه و نه دستگاه دیگر شریک شدهایم، واقعاً چیز زیادی بتوان به دست آورد.» رابین اضافه کرد که لنوو کاملاً در طراحی هدست نقش داشته است، نه صرفاً در تولید. partner.
«این دستگاهی است که لنوو واقعاً به ما در طراحی آن کمک کرد و روی آن کار کرد. […] ما Lenovo را شریک فوق العاده ای یافتیم. ما آنها را فوقالعاده با استعداد یافتیم.» در واقع، Rift S شباهتهای قابل توجهی با دو هدست واقعیت مجازی دیگر Lenovo دارد: Lenovo Explorer (Windows VR) و Mirage Solo (Daydream مستقل). Rift S نیز مانند آن هدستها دارای یک بند به سبک «هاله» است که از Rift، Go و Gear VR فاصله دارد (همه از یک بند سه نقطه ای استفاده می کنند که دور و بر سر می رود). در حالی که سولو برخی از بدترین ارگونومیهایی را داشت که تا به حال در یک هدست واقعیت مجازی بزرگ با آن مواجه شدهام، خوشبختانه Rift S تا کنون کاملاً راحت بوده است، به احتمال زیاد به دلیل این واقعیت که (برخلاف اکثر هدستهای هالهبند) همچنین یک بند بالایی برای هماهنگی بهتر لنزها با چشمان کاربر حفظ می کند.
درباره تفاوت های قابل توجه بین Quest و Rift S (مانند تسمه های مختلف، تعداد نمایشگرها و تنظیم IPD) و اینکه آیا طرح ها نشان دهنده یک تغییر در تفکر طراحی، روبین گفت که تفاوت ها منعکس کننده تصمیمات دو تیم مختلف و خود محصولات هستند، و نه چیز مهم تر. او گفت، اگرچه بر اساس این فرض که «ورود و خارج شدن از VR در سریع ترین زمان ممکن» یکی از موارد کلیدی است که VR برای پیشبرد نیاز داشت.» بنابراین این واقعیت که یکی بند هاله ای دارد و دیگری بند هاله ای ندارد، احتمالاً بیشتر به این واقعیت مربوط می شود که یک تیم فکر می کرد که بند هاله پاسخ درستی است (از جمله Lenovo که کاملاً جداگانه کار می کرد. دفاتر) و دیگری فکر می کرد که نوع دیگر بند بهتر است. بنابراین، فکر میکنم اشتباه است که فرض کنیم تصمیمگیریهای مهم در مورد آینده توسط کدام یک از اینها برای اولین بار اعلام میشود، تعیین میشود. آنها میتوانستند به قیمتی دست یابند که فکر میکردند قیمت مناسبی برای مصرفکننده است.» برای اطلاعات بیشتر در مورد Quest، Rift S و مسیر Oculus، به مصاحبه کامل ما با Rubin مراجعه کنید.