VRCchat، Rec Room، Roblox، و Horizon Worlds همگی بازیهای واقعیت مجازی اجتماعی هستند که جذابیت زیادی پیدا کردهاند. و همه آنها یک موضوع مشترک دارند: محتوای تولید شده توسط کاربر. دوستانی که با هم میسازند، با هم بمانند... ظاهراً.
از بیرون، تگ گوریلا با موفقیت مستقل VR ممکن است بیشتر شبیه یک بازی ساده چندنفره باشد تا یک برنامه VR اجتماعی. اما چارچوب یکپارچه چند نفره عنوان (که در آن بازیکنان می توانند به معنای واقعی کلمه از یک لابی به لابی دیگر سرگردان شوند) و قوانین فرم آزاد، آن را به همان اندازه که یک بازی خالص است، به یک پاتوق و زمین بازی تبدیل کرده است.
و اکنون، با گنجاندن ویژگی «Monke Blocks» بهعنوان یک حالت دائمی، Gorilla Tag با دادن توانایی ساخت و بازی در فضای مجازی گامی دیگر در حوزه واقعیت مجازی اجتماعی برمیدارد. Creations.
با استفاده از یک سیستم مبتنی بر بلوک، بازیکنان میتوانند به طور مشترک قطعات را به هم بچسبانند تا سطوح جدیدی بسازند، سپس خود را کوچک کنند تا در اطراف آن سطوح بپرند، درست مانند هر دور معمولی تگ Gorilla. در واقع، در حالی که برخی از بازیکنان در اندازه معمولی هستند و مشغول ساختن بلوکهای خود هستند، بازیکنان دیگر را میتوان کوچک کرد و به طور همزمان در حال کاوش در خلقت در حال انجام است. برای گسترش ظاهر و احساس خلاقیتهایشان) با استفاده از ارز ممتاز گوریلا تگ به نام «شینی راکس». مجموعه اول دارای "قطعه هایی با تم قلعه قرون وسطایی" خواهد بود و قیمت آن 6000 SR (حدود 30 دلار) است. ستون مرکزی بازیهای اجتماعی VR موفق، قدیمی و جدید.
و عنوان بعدی از Another Axion (استودیوی گوریلا تگ)، به نام Orion Drift، قصد دارد کاری انجام دهد. مشابه، با دادن دسترسی بازیکنان به یک زمین بازی بزرگ و اجازه دادن به آنها برای تصمیم گیری در مورد اینکه کجا بروند و چه کاری انجام دهند. در آینده، استودیو میگوید بازیکنان میتوانند بازیهای کوچک و قوانین خود را درون آن بسازند.
ما در اوایل سال جاری گزارش دادیم که Yeeps متمرکز بر UGC قبلاً به 360000 کاربر فعال ماهانه رسیده است. در این ماه، استودیوی Squido، توسعهدهنده یک بازی دیگر متمرکز بر UGC به نام Digigods، سرمایهگذاری اولیه 3 میلیون دلاری را از Triptyq Capital با مشارکت Grishin Robotics، FJ Labs، Hartmann Capital، Fairway Capital، Earthling VC، و Canada Media Fund جمعآوری کرد. CMF)، طبق VentureBeat.
Digigods در آوریل 2024 راه اندازی شد، کمتر از یک سال پیش به گفته VentureBeat، با این وجود، طراحی UGC محور آن در حال حاضر 100000 بازیکن منحصر به فرد را جذب کرده است. ناگفته نماند که بیش از 10600 بررسی کاربر، به طور میانگین 4.8 از 5 ستاره (یک شاهکار نادر در میان بازی های پلتفرم Quest) است. این بازی در حال حاضر در دسترسی زودهنگام باقی میماند، اما پس از انتشار کامل، میتواند برای رشد سریع آماده شود.
در حالی که UGC موضوع وحدتبخش واضحی در تمام موفقترین بازیهای اجتماعی VR است، همچنین یک تقسیم واضح بین قدیمی و جدید وجود دارد: نحوه حرکت بازیکنان.
در حالی که نسل قدیمی بازیهای واقعیت مجازی اجتماعی مانند Rec Room، VRCchat و Horizon Worlds همگی از جابجایی انگشت شست یا دوربری سنتی استفاده میکنند، نسل جدیدتر (Orion Drift، Yeeps، و Digigods) همگی به شدت به حرکت مبتنی بر بازو که توسط گوریلا تگ محبوبیت یافت، تکیه میکنند. وقتی صحبت از بازیهای اجتماعی واقعیت مجازی به میان میآید، «گوریلا تگ» به خط تقسیم بین مدرسه قدیمی و مدرسه جدید تبدیل میشود. از بسیاری جهات، به نظر میرسد همین تقسیمبندی در روش جابهجایی یک تقسیمبندی جمعیتی نیز باشد. به نظر میرسد که مدرسه جدید، که حرکت آنها مبتنی بر بازو است، جمعیتهایی دارد که بیشتر به سمت ژنرال Z متمایل هستند تا جمعیت هزاره و قدیمیتر.