" ما انتظار داریم که بازی رایگان (F2P) به یک استراتژی گسترده برای توسعه دهندگان تبدیل شود ، که تاکنون تقریباً به طور انحصاری به برنامه های حق بیمه اعتماد کرده اند. اما ما فکر نمی کنیم F2P جایگزین برنامه های پریمیوم شود-هر دو مدل احتمالاً همزیستی هستند. "Ryan می گوید. صاحبان تلاش موجود "موجی از فروش دستگاه را که از مدل های قبلی به روز می شوند ، رانندگی می کنند و 27 ٪ از Quest 3 و 20 ٪ از کاربران Quest 3S را برای سال به خود اختصاص می دهند." به روزرسانی های مشتاق ، بلکه کاملاً جدید برای تلاش نبودند. رایان می گوید: "ویژگی های مشهور علاقه مندان به VR دیگر نمایانگر پایگاه کامل کاربری نیستند." سالهای اخیر. "استفاده از برنامه های 2D نیز از زمان راه اندازی Quest 3 افزایش یافته است. پیشرفت های سیستم عامل در حال انجام ما ، مانند چند وظیفه ای ، حالت تئاتر و صدای همهجانبه برای پشتیبانی از این گروه در حال رشد مشتری در نظر گرفته شده است. " در سال 2024 ، رایان می گوید Quest شاهد افزایش 10 درصدی در زمان کلی در هر ماه در هر ماه در برنامه های رسانه ای و همچنین افزایش 21 درصدی افراد با استفاده از مرورگر پیش فرض اینترنت هدست بود. روند اخیر متا نشان می دهد که تلاش در حال انجام است یک لحظه مهم ، به عنوان این شرکت قصد دارد در حالی که محتوای رایگان و محور اجتماعی ، تأثیر بیشتری بر انتظارات درآمد دارد ، به انتظارات محتوای حق بیمه اولیه بپردازد. گفته می شود ، این مسئله مشخص نیست که چقدر متا برای حفظ اکوسیستم توسعه دهنده خود به هزینه های درون برنامه ای متکی خواهد بود ، که می تواند یک اخلاق طراحی کم عمق و حداکثر را تحریک کند. هرچند که مسلم است: اکنون چالش متا در حال رشد این رشد بدون بیگانه کردن هر دو انتهای طیف است.