نقد و بررسی «چیزهای عجیب واقعیت مجازی» – تعامل با برند هنرمندانه اما خسته کننده

موجود در: Quest 2/ 3/Pro بازبینی در: Quest 3 تاریخ انتشار: 22 فوریه 2024 قیمت: 30 دلار توسعه‌دهنده: Tender Claws

اگر به بازی واقعیت مجازی فکر می‌کنید و هنوز چهار فصل کامل «چیزهای عجیب» را در نتفلیکس ندیده‌اید، از لحظه‌ای که پشت سر می‌گذارید، با چند اسپویل جدی مواجه خواهید شد. صفحه بارگذاری.

و اگر نمایش را ندیده اید فراموش کنید، زیرا کاملاً تصور نمی کنید که چه کسی چه کسی است و چه چیزی در حال انجام است، زیرا کل بازی به گونه ای ارائه شده است که به شدت به کاربر متکی است. آشنایی با رویدادها و شخصیت های اصلی نمایش به هر حال این «Stranger Things VR» است، بنابراین تا حدودی می‌توان انتظار داشت، اگرچه حیف است که استودیو آزادی عمل برای گفتن یک داستان منحصربه‌فردتر در دنیای فرانچایز را نداشت. برای بازخوانی قسمت‌های اصلی فصل سوم و چهارم، البته شروع به عقب از بزرگ‌ترین نقطه داستان و حرکت به سمت داستان اصلی آنتاگونیست اصلی.

در ابتدا، به نظر می‌رسد که بازی به تجلی شخصیت شرور سریال Vecna ​​اختصاص دارد، زیرا شما را به دام می‌اندازد. دنیای وحشتناک وارونه و به شما وظیفه می‌دهد تا راه خود را پیدا کنید، در حالی که خاطرات شبح‌آمیز دکتر برنر مورد تمسخر قرار می‌گیرد. مبارزات سبک و مکانیک های حرکتی جالبی در اینجا وجود دارد، اگرچه بیشتر به این است که راه خود را از طریق پیچ و خم های متوالی طی کنید که از طریق دروازه هایی به هم متصل شده اند که می توانید در ذهن Demodogs و گل های غول پیکر با سرهای Demogorgon باز کنید. بله، این جنبه عجیب و غریب است و من کاملاً برای آن اینجا هستم. گرچه این کار با چیزی شروع شد که فکر می کردم کاوش عمیق تری در Vecna ​​است (چه کسی یک ضدقهرمان خوب را دوست ندارد؟)، به زودی خودم را یافتم. مقابله با سطوحی که نه تنها در تکرار سنگین قرار می گرفتند، بلکه به طور مداوم با چیزهایی که قبلاً در مورد داستان می دانستم نقطه گذاری می شدند. زیبا و سورئال است، البته، اما هیچ بازدهی واقعی خارج از آن وجود ندارد.

مشاهده پست در imgur.com

در نیمه های نه فصل بازی، مشخص شد که من در واقع قصد ندارم به عنوان Vecna ​​باقی بمانم و قدرت هایم را بسازم. و مهارت‌هایی برای رسیدن به نتیجه‌ای رضایت‌بخش، اما ترجیح می‌دهم به‌طور تصادفی در اطراف شخصیت‌ها قاطی شوم، چیزی که بیشتر شبیه به سرعت درهم‌تنیده‌شده‌ای از آخرین روایت سریال است که با ویژگی‌های قابل پیش‌بینی‌تر و نبردهای تکراری با تنها دو دشمن واقعی در بازی مشخص می‌شود. ، Demodogs و Demobats - که هر دو به راحتی با پرتاب کردن مزخرفات از راه دور به سمت آنها فرستاده می شوند.

این شرم آور است، زیرا مکانیک Vecna ​​بسیار امیدوارکننده است، زیرا می توانید درختان انگور را روی ساختارهایی که به عنوان پایه ای برای او عمل می کند تا با آن ها دست و پنجه نرم کند. یک جور راحتی مرد عنکبوتی-eqsue. من دوست داشتم که این کار تاثیر بیشتری داشته باشد و در پازل ها، باس نبردها، پارکور چالش برانگیزتر گنجانده شود - اساساً همه چیزهایی که بازی از دست داده است. در عوض، شما از Vecna ​​اخراج می شوید و تنها به عنوان Eleven می توانید از بخشی از این توانایی ها استفاده کنید، که به طور قابل توجهی به عنوان یک شخصیت قابل بازی سرگرم کننده کمتری است. ساعت‌ها برای تکمیل تمام نه فصل، و کمی بیشتر برای استفاده از بازی‌های واقعیت ترکیبی پاداش، که سرگرم‌کننده اما مختصر هستند. پایان باعث شد من در طول بازی احساس بی حوصلگی کنم، البته با یک رول اعتباری و موسیقی بیرونی به عنوان تنها نشانه واقعی که همه چیز تمام شده است. انداختن علی‌رغم برخی بافت‌های با کیفیت پایین‌تر و تعداد پلی کمتر نسبت به تریلر گیم‌پلی فوق، Stranger Things VR به وضوح کلمه «هر فریم یک نقاشی» را به دل می‌گیرد.

بر خلاف گیم‌پلی ضعیفی که در بالا به آن اشاره کردم، که گاهی اوقات بیشتر احساس می‌شد. هنر و سوررئالیسم تند و برانگیز بازی، مانند آموزش چیزی بزرگ‌تر که هرگز نیامده است، کارهای سنگین را انجام می‌دهد. در واقع در یک مکان مجازی هستید و نه فقط بیش از حد مشغول انجام یک کار پیچیده هستید. این تفاوت با غرق شدن در یک فیلم یا بازی ویدیویی صفحه تخت و فراموش کردن اینکه روی یک صندلی نشسته اید و احساس می کنید که واقعاً به جای دیگری منتقل شده اید، متفاوت است. جابجایی از محیطی به محیط دیگر و شخصیتی به شخصیت دیگر به طور ناگهانی این توانایی را کاهش می دهد که احساس کنید آنجا هستید و می توانید به قوانین جهان اعتماد کنید، زیرا همیشه حدس می زنید کجا می روید، چه کسی هستید و چه چیزی. قدرت‌هایی که در چه زمانی و غیره دارید. با این وجود، نیمه اول بازی کار بسیار خوبی در ایجاد مکانیک‌هایی انجام می‌دهد که به شما اجازه می‌دهد از شکاف‌ها عبور کنید و از دسترس Demodogs دور بمانید، اگرچه متأسفانه هوش مصنوعی دشمن بسیار احمقانه است. دشمنان اغلب می توانند هندسه بازی را آویزان کنند و به طرز احمقانه ای کلاه گیس بردارند.

دو یا سه صحنه لحظه ای ناراحت کننده وجود دارد که حرکات مصنوعی را مجبور می کند و همچنین تعداد زیادی چراغ چشمک زن وجود دارد که می تواند برای کاربران حساس به نور نگران کننده باشد. که قبل از شروع هر بازی به عنوان یک هشدار روی صفحه نمایش داده می شود.

به این ترتیب، به لطف تعداد زیادی گزینه در دسترس کاربر و طراحی کلی دنیای هوشمند که به بازیکن احترام می گذارد، حتی در چهره، یک بازی نسبتا راحت است. توانایی Vecna ​​در تاب خوردن و حرکت روی تاک ها.

 

اشتراک پست
شما باید وارد شوید برای ارسال نظر
بالا