هرکسی با Quest 2/3/Pro میتواند آن را اکنون دانلود کند و اتاق فرار همهجانبه جدید را بازی کند. یک کابینت اسرارآمیز و مجموعهای از آیتمهای پازل مرموز را در اتاق شما میچرخاند.
مهتر از همه، متا میگوید در پست وبلاگ اعلامیهای «Cryptic Cabinet» برای نشان دادن «چگونه توسعهدهندگان میتوانند یک تجربه MR ایجاد کنند که متناسب با اتاق هر بازیکن باشد» ساخته شده است. که چیدمان اتاق ارائه شده در طول راهاندازی فضای MR به توسعهدهندگان این امکان را میدهد تا موارد را روی دیوارها، کف، سقف و مبلمان کاربر مستقر کنند.
شما میتوانید Cryptic Cabinet را در زیر بررسی کنید:
مثل اینکه چگونه شرکت توسعه دهندگان را با VR معرفی کرد. در روزهای اولیه، این شرکت از نزدیک با Magnopus روی کابینت Cryptic کار کرد تا بهترین شیوهها را هنگام استفاده از طیف وسیعی از ویژگیهای نرمافزار MR خود، از جمله Scene API، Shared Spatial Anchors، Colocation، Passthrough و Passthrough Color Mapping نشان دهد. برای راهاندازی، کد منبع کامل در GitHub در دسترس است، بنابراین هر کسی که به دنبال ایجاد تجربه همهجانبه MR خود است، میتواند نگاهی به زیرپوشش بیندازد، و آن را نیز اصلاح کند. اما چرا چیزی به اندازه Cryptic Cabinet را به نمایش بگذاریم، و نه در اواخر سال 2022 که Quest Pro را راه اندازی کرد، یا چند ماه پیش که Quest 3 را راه اندازی کرد؟ در حال حاضر محتوای MR متقاعد کننده زیادی وجود ندارد، زیرا بسیاری از آنها در این مرحله یا به صورت مینی بازی های آزمایشی متصل به محتوای VR معمولی هستند، یا نسخه های عبوری ساده از بازی VR. مینیبازیهای MR که در Ghostbusters: Rise of the Ghost Lord (2023) و Stranger Things VR (2024) دیده میشوند، بازیهای رایگان خوبی هستند، اما چیزی برای نوشتن وجود ندارد. اینکه بتوانید سگ خود را در حین بازی Demeo (2021) و Broken Edge (2022) در اتاق نشیمن خود ببینید نیز جالب است، اما هیچکدام از آنها واقعاً از اتاق بازیکن به طور کامل استفاده نمی کنند.
این بدان معنا نیست که وجود ندارد هر محتوای MR که خارج از باینری «بیگانگان در حال شکستن دیوارهای شما، و بازیهای VR معمولی اما با عبور» قرار نگیرد، اگرچه در این مرحله تعداد بسیار کمی وجود دارد. با این حال، سخت است که توسعه دهندگان را به خاطر اینکه همه چیز را روی محتوای واقعیت ترکیبی وارد نمی کنند، سرکوب کنیم. مانند هر رسانه جدید، اولین چیزی که می افتد میوه کم آویزان است که امیدواریم سریعتر خورده شود.
به روز رسانی (28 فوریه 2024): در نسخه قبلی این مقاله فقط متا به عنوان خالق Cryptic Cabinet، با این حال پست وبلاگ اصلی به این تجربه اشاره نکرده است که توسط استودیوی XR کهنه کار Magnopus توسعه داده شده است. ما این را در متن مقاله اصلاح کردهایم، همراه با برخی عبارات برای برجسته کردن بیشتر کار استودیو.