برای مدت طولانی تنها راه رسمی برای توزیع یک برنامه در Quest ارسال آن به Meta برای بررسی دستی بود. اما متا فقط برنامههایی را میپذیرد که معیارهای کیفی غیرشفاف را داشته باشند، مانند اینکه برنامه چقدر محتوای ارائه میدهد و اینکه آیا به درستی صیقل داده شده است یا خیر. این امر باعث میشود برنامهنویسان نتوانند برنامههای کوچکتر یا آزمایشی را در مقابل مخاطبان Quest قرار دهند، که منجر به اعتراض قابل توجه توسعهدهندگان برای فرآیند بازتر شد. ارائه درخواست برای توزیع بدون هیچ گونه قضاوت در مورد کیفیت یا دامنه. اما با این هشدار همراه بود که برنامههای App Lab در فروشگاه اصلی Quest نشان داده نمیشوند، و این به توسعهدهندگان واگذار میشود تا مخاطبان خود را به صفحه برنامه راهنمایی کنند. کیفیت برنامههای App Lab، توسعهدهنده تونی «SkarredGhost» Vitillo The Unity Cube را ایجاد کرد. همانطور که از نام آن پیداست، برنامه صرفاً یک محیط Unity خالی با یک مکعب خاکستری است — که حتی نمیتوانید با آن تعامل داشته باشید. حتی با قیمت عالی رایگان، این برنامه هرگز شانسی برای ورود به فروشگاه اصلی Quest نداشت. اما آیا میتوان آن را وارد App Lab کرد؟ در واقع، Meta به The Unity Cube اجازه ورود به App Lab را داد و ثابت کرد که تقریباً هر چیزی را به برنامه اجازه میدهد، تا زمانی که الزامات فنی برآورده شود و دستورالعملهای محتوا رعایت شود (یعنی: بزرگسالان یا محتوای غیرقانونی).
خبر خوبی بود که توسعه دهندگان میتوانند هر برنامهای را برای توزیع در Quest به App Lab ارسال کنند، بدون اینکه نگران این باشند که Meta برنامهای را به این دلیل که کامل یا صیقل نشده است مسدود میکند. اما این احساس باقی ماند که داشتن این فروشگاه Quest «فهرست نشده» پیدا کردن مشتریان را برای توسعهدهندگان بهطور غیرضروری دشوار میکرد. پس از چندین سال استفاده از App Lab، سرانجام فشار توسعهدهنده متا را مجبور کرد تا برنامه را منحل کند و در نهایت فروشگاه App Lab را با فروشگاه اصلی Quest ادغام کرد. . این بدان معناست که هر کسی میتواند برنامهای با هر کیفیتی را به فروشگاه اصلی Quest ارسال کند، جایی که از طریق مرور و جستجو برای مشتریان قابل مشاهده باشد.
هفته گذشته Unity Cube سفر خود را تکمیل کرد و در فهرست فروشگاه اصلی Quest، همراه با سایر آزمایشگاههای App قرار گرفت. برنامهها، دوباره ثابت میکند که Meta واقعاً در کار مدیریتی بیتفاوت خواهد بود.
و اگرچه هنوز برای توسعهدهندگان این امکان وجود دارد که برنامههای Quest خود را بهعنوان «دسترسی زودهنگام» علامتگذاری کنند—تا به مشتریان بگویند منتظر چیزی آزمایشی یا ناقص باشند—سازنده Unity Cube به شوخی گفت که "حتی در دسترسی اولیه نیست زیرا همانطور که هست عالی است!"