پس از ایجاد یکی از موفقترین بازیهای مالی VR تا به امروز، که تنها در سال 2021 بیش از 100 میلیون دلار درآمد داشت، میتوان گفت که ایلاوسکی سزاوار استراحت است.
در صحبت با Road to VR، ایلاوسکی میگوید که «هیچ برنامه بزرگی در حال حاضر آماده نیست»، و گفت که «به احتمال زیاد برای مدتی هیچ VR انجام نخواهد داد».
«شش سال گذشته شگفت انگیز بوده است. ایلاوسکی در X گفت: "وقتی اولین نمونه اولیه Beat Saber را ایجاد کردم، فکر کردم که ممکن است یک پروژه انفرادی کوچک دیگر باشد، شبیه به برخی از بازی هایی که قبلا ساخته بودم. با این حال، این بار چیزی متفاوت به نظر می رسید.» اولین نمایش عمومی در GDC 2018، واضح بود که استودیو مستقر در چک چیز خاصی در دست دارد. در آن زمان، استودیوی مستقل هنوز تحت نام مغناطیس هایپربولیک کار می کرد، اگرچه دیری نگذشت که نام بیت گیمز را انتخاب کرد، که درست در زمانی بود که متا (فیس بوک سابق) با مبلغی نامشخص خریداری کرد.
راه اندازی با موسیقی ایجاد شده توسط آهنگساز و دی جی Jaroslav Beck در سال 2018، که او نیز اخیراً شرکت را ترک کرد، جیب های عمیق متا و تماس های صنعتی این حس ویروسی را به یک نیروگاه درآمدزا تبدیل کرد، و قراردادهای قابل توجهی با شرکت های ضبط موسیقی برای آوردن موسیقی از بازی انبوهی از هنرمندان، از جمله لیزو، اسکریلکس، بیتیاس، گرین دی، تیمبالند، لینکین پارک، ایمجین اژدها، و اخیراً دافت پانک.
در حالی که ایلاوسکی در حال استراحت از VR است، در نهایت دوست دارد به ریشههای خود بازگردد: او می گوید که روی بازی های نوآورانه کار می کند. صنعت بازی مکانی چالش برانگیز است و من نمیتوانم بیشتر از آن به خاطر تمام تجربیاتی که داشتهام و افراد شگفتانگیزی که در این مسیر ملاقات کردهام سپاسگزار باشم.»