بهعنوان یک بازی انحصاری Quest، Assassin's Creed Nexus VR برای اولین بار ترکیبی از پارکور، مخفی کاری و مبارزه با حق امتیاز را به VR آورد. این بازی که در نوامبر منتشر شد، برای عملکرد قوی در فصل تعطیلات در Quest 2 و هدست جدید Quest 3 آماده بود.
در طول بخش پرسش و پاسخ از تماس درآمد سه ماهه سوم سال مالی 2024 شرکت، Guillemot گفت که بازی VR به طور قابل توجهی عملکرد ضعیفی داشته است، که منجر به این شده است. Ubisoft سرمایه گذاری بیشتر در واقعیت مجازی را متوقف می کند. بیانیه کامل Guillemot در اینجا آمده است:
"ما از آنچه توانستیم در VR با Assassin's Creed به دست آوریم کمی ناامید شده ایم. خوب بود، و همچنان به فروش خود ادامه می دهد، اما ما فکر می کردیم که فروش بیشتری خواهد داشت، بنابراین در حال حاضر سرمایه گذاری خود را روی VR افزایش نمی دهیم، زیرا باید شروع به کار کند. و ما فکر میکنیم سختافزار فوقالعادهای است، اما همچنان به این کسبوکار VR بهعنوان چیزی نگاه میکنیم که باید به آن نگاه کنیم، اما سرمایهگذاری زیادی روی آن انجام ندهیم، تا زمانی که به اندازه کافی رشد کند." ) از موج دوم سرمایه گذاری شرکت در VR. اولین بازی در سال 2016 شروع شد، که شاهد انتشار Eagle Flight (2016)، Werewolves Within (2016)، Star Trek: Bridge Crew (2017)، Transference (2018) و تیراندازی چند نفره در عرصه تیراندازی Space Junkies (2019) بود. که در اواخر سال 2022 به دلیل تعامل کم از فروشگاهها خارج شد.
این استودیو همچنین بازی کاوش فضایی رایانه شخصی واقعیت مجازی AGOS – A Game Of Space (2020) را در اواخر سال 2020 با سر و صدای بسیار کمی منتشر کرد. اکراه اخیر یوبیسافت برای توسعه بازیهای VR باعث شد با این حال، با عملکرد ضعیف Assassin's Creed Nexus VR شروع کنید، زیرا این شرکت در سال 2022 اعلام کرد که موج دوم بسیار بزرگتر محتوای VR خود را لغو می کند، از جمله Splinter Cell VR، Ghost Recon Frontline و دو عنوان معرفی نشده.
با تشکر به براد لینچ، تحلیلگر فناوری و یوتیوبر (با نام مستعار "SadlyItsBradley") که ما را به اخبار اشاره کرد.