نقد و بررسی «Skydance’s Behemoth» – گامی عظیم به جلو در بازی‌های اکشن-ماجراجویی VR

توسعه‌دهنده: Skydance Games موجود در: Quest 2/3/Pro، PSVR 2، Meta PC (خرید متقابل با Quest) (به SteamVR می‌آید) بازبینی در: Quest 3 تاریخ انتشار: 5 دسامبر 2024 قیمت: 40 دلار

بسیار شبیه شاهزاده مونونوکه استودیو گیبلی (1997)، در Behemoth نقش یک روستایی رنج‌دیده (ورن) را بازی می‌کنید که با نفرینی به سرعت در حال پیشرفت است که به زودی شما را به یک جنگ‌جوی بی‌معنا تبدیل می‌کند. این یک شمشیر دو لبه است: نفرین به معنای عذاب حتمی است، اما همچنین به شما قدرت های مافوق بشری می دهد که سریع تر حرکت کنید، سخت تر تکه تکه کنید، و همه چیز همیشه زنده را از بین ببرید - همه اینها در خدمت یافتن منبع شیطانی که زمانی پادشاهی قدرتمند را از بین برده است و خودتان جلوی آن را گرفته اید.

استفاده از نفرین به نفع خود - و ایجاد احساس بدی در شما فرآیند - شما از میان قلعه‌های در حال فروپاشی و مسیرهای پر پیچ و خم پر از انواع دشمنان رنج‌دیده که ناخواسته عهد کرده‌اند به نیروهای تاریکی که بر دنیای سقوط‌شده حکومت می‌کنند، خدمت می‌کنند، که اتفاقاً چند غول بسیار بد ترول‌مانند دارند که ویران می‌کنند. . اطلاعات بیشتر در مورد آن‌ها در کوتاه‌مدت.

Behemoth یک بازی رزمی مبتنی بر فیزیک است که تأکید زیادی بر غوغا دارد، بنابراین همانطور که انتظار دارید، سیستم ضربه‌ای و پاری بیش از حد با لحظات مصنوعی برای تکه تکه کردن افراد بد همراه نیست و به شما این امکان را می‌دهد. معیار خوبی برای خلاقیت در نحوه برخورد با موقعیت‌ها.

نقطه دادن به سادگی مستلزم این است که یک شمشیر را در جهت حمله دشمن نگه دارید، که شما را ترک می‌کند. دشمنان با عقب نشینی در معرض آسیب بیشتری قرار می گیرند. کوبیدن وحشیانه و تند تند به اطراف می تواند به سرعت نوار استقامت خود را از بین ببرد و هر یک از بدهای سطح متوسط ​​بازی را شایسته توجه شما کند، زیرا همگی سلاح ها و سبک های رزمی متفاوتی دارند. برخی از آنها سریع هستند، برخی حرکات غیرقابل انسداد دارند، بنابراین شما باید روی انگشتان خود بمانید، و باعث می شود که این احساس به عنوان یک عمل متعادل برای مدیریت قدرت فوق العاده، توانایی تند و تیز شما، و جلوگیری از فرود حملات از هر طرف باشد.

مشاهده پست در imgur .com

چند میانبر برای آسان‌تر کردن برخوردها وجود دارد، که مهمترین آنها استفاده از نیروی فوق‌العاده انسانی برای شکستن زره‌ها و کشتن چندین بدجنس سطح پایین است. تک ضربه من از آن در کلیپ بالا استفاده نکردم زیرا در اثر یک حمله قبلی خنک می‌شد، اگرچه به شما امکان می‌دهد آسیب بیشتری وارد کنید، و همانطور که آن را ارتقا می‌دهید، سریع‌تر حرکت کنید و حتی آن را با کشش زنجیره‌ای گسترش دهید. نیمه دوم بازی تقریباً به طور انحصاری دارای دشمنان زره پوش است که باید بیشتر به قدرت خود تکیه کنید و از سه سلاح افسانه‌ای که در طول بازی استفاده می‌شوند، از جمله سلاح دو دستی استفاده کنید. شمشیر، کمان با فلش‌های خودکار ریجن، و تبر شکستن زره - همه این‌ها در فورج‌های مناسب با استفاده از تنها ارز ارتقاء بازی که می‌توانید از سینه‌ها، Coloss Alloy غارت کنید، قابل ارتقا هستند. ارتقاء سلاح‌ها در فورج تنها راه است بخش ساخت بازی، که با توجه به تعداد گیاهان دارویی قابل جمع آوری (و غیرقابل نگهداری) در اطراف، به نظر یک فرصت از دست رفته است، که فقط بخش کوچکی از سلامتی را در صورت خوردن در محل به شما می دهد. شاید استودیو یک میز معجون را برنامه ریزی کرده است که از بین رفته است؟ همانطور که هست، گیاهان دارویی بسیار بی فایده هستند، اگرچه معجون های سلامتی زیادی برای غارت از انبوه آدم های مرده ای که مطمئناً در مسیرتان باقی می گذارید پیدا خواهید کرد.

مشاهده پست در imgur.com

خارج از درخت ارتقاء کوچک برای سلاح‌های افسانه‌ای و توانایی فوق‌العاده شما در دسترس است، این برای بخش بزرگی از حلقه اصلی بازی است. در این بین، شما با پازل های محیطی روبرو خواهید شد که از سریع و آسان تا طولانی و آسان را شامل می شود، و همچنین با انواع مینی باس ها، که معمولاً قبل از ستاره های سریال قرار می گیرند: Behemoths. دو نیم کردن دوستان به روش های جالب و سرگرم کننده، چیزی که من واقعاً برای آن اینجا هستم همنام بازی است که تنها چهار مورد از آن در کل بازی وجود دارد. گرچه آرزو می‌کنم تعداد بیشتری وجود داشته باشد، اما من از سطح سختی آن بسیار راضی هستم، زیرا Behemoths اساساً تمام مهارت‌های پیشرفته‌تر شما را آزمایش می‌کنند: تیراندازی، برش دادن، بالا رفتن، دست و پنجه نرم کردن، دویدن، همه چیز - ساخت حماسه چند مرحله‌ای برخوردهایی که می تواند به همان اندازه شما را در مورد نحوه نزدیک شدن به آن بی رمق کند. به هر حال، چگونه چیزی به اندازه یک آسمان‌خراش را می‌کشید؟

واقعاً هیچ آزادی عملی برای مقابله با Behemoths وجود ندارد، زیرا شما همچنین یک همراه جادوگر در سرتان دارید که شما را به جلو می‌برد و در نتیجه مراحل را به‌هنگام انجام آن‌ها بیان می‌کنید. . با این حال، این کار را آسان‌تر نمی‌کند، زیرا باید به نقاط ضعیفی که در اطراف جانور غول‌پیکر پراکنده شده‌اند ضربه بزنید، و مجبور شوید از طریق مسیرهای پیچ در پیچ از پاهای آن‌ها بالا بروید و به نقاطی که به وضوح مشخص شده‌اند دست و پنجه نرم کنید. Behemoths جالب هستند، و من بیشتر از آن‌ها می‌خواهم.

مشاهده پست در imgur.com

من می‌توانم به طیف کاملی از موارد اضافی نمایش داده شده در Behemoth وارد شوم—کلکسیون‌ها بی‌نقص هستند، یادداشت‌های یافت شده بخش‌های جالبی از پس‌زمینه ارائه می‌دهند، موجودی دارای جلد است- بر اساس و بسیار خوب کار می کند و غیره. اما اصل ماجرا اینجاست: همه چیز به خوبی کار می‌کند که از استودیوی باتجربه‌ای که با Saints & Sinners آن را از پارک خارج کرد، انتظار داشتید، اگرچه تنها نقطه ضعف واقعی برای من داستان است، که به نظر می‌رسد کمی بیش از حد قابل پیش‌بینی است. واقعاً جذاب باشید.

مشکل نیز بسیار زیاد است. حتی در حالت آسان «Tenderfoot»، Behemoths و mini-boss بسیار آسان نیستند، و به تلاش‌های متعدد نیاز دارند تا الگوهای حمله و نقاط ضعف منحصربه‌فرد آن‌ها را کاملاً تقویت کنند. روی ساقه تقریباً همه چیز، صرف نظر از چند مورد غیر ضروری تصادفی پراکنده در جداول، هدف مشخصی دارد. هر برخورد روایی مهم است (اگر نه کمی بیش از حد قابل پیش بینی). هر ارتقاء سلاح به اندازه‌ای قدرتمند است که من را وادار کند که در سطوح برای یافتن قفسه‌های آلیاژ گرانبها کولوس جستجو کنم، و هر کوزه‌ای را برای یافتن معجون‌های سلامتی یا خرده‌های کولوس که پنج تای آن‌ها برابر با یک آلیاژ است، بشکنم. سطوح قدیمی‌تر را از طریق سفر سریع بازخوانی کنید تا مناطق مخفی را پیدا کنید، این کار به بازیافت چیزی متکی نیست، که چنین است آرامش.

همانطور که شخصیت‌های اصلی صدا می‌گویند، من در واقع از رن متنفرم - یا از همراهی جادوگر در سرش که قطعاً انگیزه‌های پنهانی دارد. هیچکدام تمایلی به وارد شدن به پازل یا برخوردهای جنگی ندارند، و شما را قادر می سازد تا قسمت های غیر روایی بازی را تقریباً به طور کامل در آرامش تجربه کنید. من کاملاً از «ربات مفید» متنفرم که بسیاری از بازی‌های اکشن-ماجراجویی در آن قرار می‌گیرند، احتمالاً به این دلیل که ساده‌تر است به مردم بگویید چه کاری انجام دهند تا اینکه بازی بسازید که به شما امکان می‌دهد خودتان آن را بفهمید. با دو صدا در ذهنم، یک فرصت واقعی برای Behemoth وجود داشت تا دو برابر بیشتر از این نظر خراب شود، اما اینطور نیست. اینجا، Behemoth قلب من را دارد، اما شاید ذهن من نیست.

صداپیشگی برای من یک نقطه گیر جزئی در مورد غوطه وری است. کارآمد است، اما یکی از شخصیت‌های اصلی (به جز شما فقط دو نفر هستند) بیش از حد ملودراماتیک و تجاری به نظر می‌رسد، که در تضاد عجیبی با دنیای سنگ‌آلود و افتاده قلعه‌های شکسته و دخمه‌های خیس بازی می‌کند. من عمداً نقاط طرح را در اینجا فاش نمی‌کنم، اما یکی از آنها به طرز آزاردهنده‌ای دارای احساس پلاستیک است. خود داستان نیز کمی ضعیف است، که مایه شرمساری است. روایت چیزی بیش از پرکننده ارائه می‌کند، اما کمتر از چیزی که از بازی‌ای انتظار می‌رود که زیبایی بصری، تعاملات غوطه‌ورانه، نبردهای مبتنی بر فیزیک را کاملاً میخکوب می‌کند - جهنم، حتی در Quest 3 آنقدر خوب اجرا می‌شود که تقریباً انتظار دارید با توجه به جلوه بصری و بافت های کاملاً درک شده نمایش داده شده، یک بازی رایانه شخصی واقعیت مجازی باشد.

در حالی که Behemoth در دارای پیچ و تاب های قابل پیش بینی و یک دوئل پایانی بازی است که احساس می کنم ده ها بار قبلاً بازی کرده ام، همه اینها با مبارزات سرگرم کننده و رضایت بخش بازی و روش حرکتی پویا گراپلینگ بهبود یافته است که همیشه برای آن استفاده می شد. کامل ترین در باس نبردها.

 

دفعه دیگر (بسیار کمتر) من با دشمنان هوش مصنوعی است. اگرچه به اندازه زامبی‌های بازی Saints & Sinners شکننده نیستند، اما گاهی اوقات ممکن است کمی بیش از حد مصنوعی به نظر برسند. به طور کلی بازی بودن سطوح بزرگتر عرصه نیز در سمت قابل پیش بینی احساس می شود. دروازه‌ها به هر دلیلی در عرصه‌های آشکار بسته می‌شوند، و زمانی که تعداد دلخواه افراد بد از لبه‌های نقشه تولید نمی‌شوند، دوباره باز می‌شوند.

به گفته‌ی این‌ها، بسته Behemoth به‌طور کلی چشمگیر، نقاط کسل‌کننده و استوانه‌های قابل پیش‌بینی و همه چیز است. من هرگز در محاصره داستان احساس نمی‌کردم، و همیشه دلیل خوبی برای ادامه وجود داشت، زیرا بازی سطوح بسیار متنوعی را برای مقابله و مجموعه‌های جالبی از Behemoths ارائه می‌دهد که باعث آزار و اذیت برخوردهای آینده می‌شود. شکستن از طریق دیوارها نیز سرگرم کننده احمقانه ای است.

 

در مجموع، اگر من یک Quest 3 را حتی پنج سال پیش با بارگذاری Behemoth به شما تحویل بدهم، سخت است که تحت تأثیر گام هایی قرار نگیرید که توسعه دهندگان توانسته اند از آن خارج شوند. سخت‌افزار موبایل.

همانطور که انتظار دارید، Behemoth یک بازی فیزیکی زیبا است، اگرچه از بازی نشسته یا ایستاده پشتیبانی می‌کند، که ممکن است به شما کمک کند یک جلسه بازی طولانی را بدون انجام دهید. خستگی فعل و انفعالات دو دستی ثابت هستند، بنابراین مطمئن شوید که هر طور که بازی می‌کنید، مقداری از فضا را خالی کنید، زیرا باید تاب بخورید و به شدت تاب بخورید. گزینه‌های استاندارد حرکت واقعیت مجازی (بدون تله‌پورت) نیز در اینجا هستند، که به نرم‌افزار هاردکور کمک می‌کنند- تراش‌کننده‌ها و چرخ‌شکن‌ها به طور یکسان، که هر دو دارای استحکام متغیر هستند و اندازه‌های متغیری از وینیت‌ها را ارائه می‌کنند. یک میدان ذرات برفی ظریف نیز به آرامی منظره شما را در بر می گیرد، و در حین عبور از سطوح در کلیپ کامل، نقطه مرجع ثابتی را به شما می دهد، و به عنوان یک کابین خلبان به سختی قابل توجه عمل می کند.

من فقط با یک بار سوار شدن به آسانسور، آن لغزش عجیب را در شکمم دریافت کردم. این برای میل من کمی بیش از حد لرزان بود، در غیر این صورت Behemoth تجربه‌ای بسیار راحت را در کل ارائه می‌دهد.

اشتراک پست
شما باید وارد شوید برای ارسال نظر
بالا