پس از اینکه فرصتی برای اجرای آن در Quest 3S به دست آوردیم (که اینطور است از نظر عملکردی به اندازه Quest 3 قدرتمند است)، درخششی که در ساخت رایانه شخصی می بینیم را ندارد، اما در مقایسه با بازی متوسط Quest بسیار خوب به نظر می رسد. برای بسیاری از محیطها (همه اما غیر قابل اجتناب بدون انرژی مورد نیاز برای نورپردازی پیشرفتهتر)، از دیدن سطح جزئیات به دست آمده در اولین NPC که در نسخه ی نمایشی دیدم شگفتزده شدم – قطعاً یکی از بهترین انسانهای مجازی من. در هر بازی کوئست دیده ام. مسلماً این یک NPC منفرد در راهروی تنگ بود، که به این معنی بود که تقریباً تمام قدرت هدست میتوانست فقط برای رندر کردن این یک کاراکتر به کار گرفته شود.
این NPC چشمگیر با صداگذاری و نوشتن بسیار بهتر از معمولی پشتیبانی میشد. شخصی که من با او صحبت می کردم احساس می کرد که یک سرباز کهنه سرباز این دنیای پسا آخرالزمانی است. درشت اما با شخصیتی که از منظر یک تماشاگر این دنیا به طرز ظریفی طنزآمیز است. به طور کلی، مواجهه با این NPC این تصور را ایجاد کرد که شخصیتهایی که با آنها ملاقات میکنید بخش مهمی از روایت بازی خواهند بود، بنابراین دیدن سرمایهگذاری بازی روی ظاهر، صدا و احساس چنین شخصیتهایی بسیار خوب است. برخی از مکانیک های اساسی بازی مناطق رادیواکتیو وجود دارد که برای عبور از آنها به ماسک گاز نیاز دارید. یک کوله پشتی روی شانه شما قوطیهای هوای اضافی را نگه میدارد تا با وصل کردن آن به ماسک بعد از کم شدن ماسک جایگزین شوند. در مقایسه با سیستمهای کولهپشتی در بازیهایی مانند Walking Dead: Saints & Sinners که در آن کولهپشتی دارای دستهای از «شاخهای» نمادین است، که من از آن استقبال میکنم، از آن استقبال میکنم. یا خدای ناکرده تعداد زیادی از گیمرها که منوی شناور جلوی شما ظاهر می شود تا با اشاره گر لیزری کنترل شوند. به - که به وضوح از AK-47 کلاسیک الهام گرفته شده بود - به طور قابل توجهی جزئیات بیشتری از محیط داشت. جزئیات نیز صرفاً بصری نبود. این ژورنال دارای یک شیار است تا گلوله های داخل آن به وضوح نمایان شود. این یک راه همه جانبه برای زیر نظر گرفتن مهمات باقیمانده شما می کند.
هنگام بارگیری مجدد، می توانید از خشاب جدید برای بیرون آوردن خشاب خالی از تفنگ نیز استفاده کنید. و هنگامی که ماگ را وارد می کنید، خواهید دید که ابتدا با نوک جلویی قرار داده شده است و سپس به حالت قفل کشیده می شود. هر دوی اینها جزییات ضروری برای شخصیت AK-47 واقعی هستند، بنابراین دیدن بازسازی آنها در اینجا بسیار خوب است—توسعه دهندگان به وضوح تکالیف خود را انجام دادند.
با در دست داشتن AK، از احساس تند و تیز تیراندازی خوشحال شدم. صداها، افکتها و واکنشهای قوی از سوی دشمنان باعث میشود که استفاده از سلاح قدرتمند و رضایتبخش باشد.
دشمنها نیز باهوشتر از آنچه در تیراندازهای VR معمولی میبینید احساس میکردند. آنها به اندازه کافی از پوشش استفاده می کردند و گهگاه از پشت دیوار یا جعبه پنهان می شدند و به بیرون نگاه می کردند. و مرتباً جابجا می شدند. این بدان معنا بود که با عقب نشینی یک دشمن و تلاش برای پیشروی، بزرگترین تهدید در هر لحظه ممکن است تغییر کند. کار را انجام داد اما قطعاً فاقد قدرت شلیک AK است، بنابراین یافتن مهمات بیشتر یک نگرانی فوری بود.
[rip]
قبل از اینکه منطقه را ترک کنم، چندین AK های دشمن را روی زمین دیدم. نه تنها میتوانستم آنها را بردارم و شلیک کنم، بلکه میتوانم ژورنالهای هر تفنگ را بدزدم و آنها را در انبارم ذخیره کنم. همچنین باعث شد که احساس کنم مثل یک لاشخور که به سختی از کنارش می خراشد - کاملاً متناسب با اخلاق ظالمانه و متمرکز بر بقا در بازی های مترو.
من قطعاً از توجه به جزئیات همه جانبه ای که تاکنون از Metro Awakening دیده ام خوشحالم، اما من فقط یک مزه کوچک از کلیت بازی دریافت کردم، بنابراین من حاضر نیستم روی این شرط بندی کنم که آیا این بازی در نهایت در تاریخ 7 نوامبر عرضه خواهد شد یا نه. خبرنگاری برای حضور در Meta Connect 2024 جایی که اطلاعات این مقاله جمع آوری شده است.