من فرصتی داشتم که وقتی Wizards در سال 2017 به Early Access رسید، به سراغ او رفتم. از زمان انتشار نسخه کامل در طبیعت، که اکنون به نام The Wizards – Enhanced Edition (2018) نامگذاری شده است، من واقعاً این شانس را نداشتم که به قلمرو جادویی Maloira برگردم تا خودم تجربه کنم که در طول سال چقدر پیشرفت کرده است. در دسترسی زودهنگام بنابراین، اگرچه من یک شاگرد رسمی سریال نیستم، میتوانم بگویم که نسخه نمایشی Dark Times که بازی کردم، کادرهای مهمی را در چند بخش بررسی میکند، که قابل توجهترین آنها سیستم پخش طلسم بصریتر آن است و تصاویری منسجم و خیرهکننده. علاوه بر این، گفته میشود که بازی بیشتر یک ماجراجویی خطی است و کمتر مبتنی بر عرصه است و آنچه را کربن «داستانی کوتاه اما غنی از داستانهای تاریخی ملیورا» مینامد، ارائه میکند و آن را کمتر نقطه محور میکند. شوتر موج و بیشتر یک تجربه درست در سیاهچال، مملو از خط داستانی خاص خود است. دموی (بازی شده در Rift S) من را وارد سطح بعد از آموزش کرد و چند جادو را در اختیار من قرار داد، از جمله جادوهای مبتنی بر ژست. مانند گلوله های آتشین، کمان یخ، سپرهای اثیری قابل پرتاب، و فشار نیرو که می تواند دشمنان را از بین ببرد.
اگرچه این به نظر بسیار شبیه به سیستم قدیمی است، Dark Times همچنین عملکردهای ثانویه را برای بسیاری از جادوهای خود به ارمغان می آورد. به عنوان مثال، کمان یخ را میتوان با باز کردن دستها به دو نیزه قدرتمند تبدیل کرد.
آنچه که در Dark Times کاملاً متفاوت است این است که این طلسمها آسیبهای اساسی را بیشتر با RPGهای استاندارد وارد میکنند، یعنی حمله یخی میتواند باعث یخ زدن دشمن در مسیر خود قرار دارد، بنابراین شما می توانید به یک طلسم قدرتمندتر برای وارد کردن آسیب بیشتر انتقال دهید. اختلاط طلسمهای عنصری نیز بصریتر است: انجماد کردن یک دشمن با چند تیر یخبندان یا نیزه یخبندان به خوبی قرار داده شده، آنها را منجمد میکند، و طلسم آتش دوباره آنها را آزاد میکند. زیرا بستگی به این دارد که در هر زمان در چه محیطی هستید. اگر در امتداد مسیر در نقطهای مرطوب میچرخید، دشمنانی که در آب ایستادهاند بهطور خودکار در برابر جادوی آتش مقاوم میشوند، اما در مقابل طلسمهای رعد و برق نیز آسیبپذیرتر خواهند بود. شما میتوانید این آسیبپذیری را در هر زمان با منجمد کردن دشمن، روشن کردن آنها روی آتش (که باعث خیس شدن آنها میشود) تکرار کنید و سپس آنها را با طلسم رعد و برق شوکه کنید - چیزی که کمی واقعگرایی و استحکام را به جهان ارائه میکند. استودیو معتقد است که تمام طلسم های بازی برای ایفای نقش های مختلف در موقعیت های رزمی معمولی بازسازی شده اند، که در نهایت هدف آن این است که بازیکنان به طور تاکتیکی بیشتری در مورد جادوهایی که باید استفاده کنند فکر کنند و به طور مداوم همان جادوها را تکرار نکنند.
علاوه بر خود طلسمها، که استفاده از آنها ساده و قابل اعتماد بود، از جنبه بصری چیزها نیز بسیار تحت تأثیر قرار گرفتم. در مقایسه با عناوین قبلی استودیو Alice VR (2016) و نسخه دسترسی زودهنگام جادوگران، به نظر میرسد Carbon واقعاً در Dark Times پیشرفت کرده است، زیرا نورپردازی، بافتها، کارگردانی هنری، صداپیشگان و اجرای کلی همه زیبا هستند. بسیار در نقطه. البته، یک دمو 10 دقیقهای تنها میتواند چیزهای زیادی را فاش کند، اگرچه به نظر میرسد که ادامهی مستقل این سری واقعاً بهترین قدم را در اینجا گذاشته است.
The Wizards – Dark Times قرار است در سه ماهه اول 2020 با استاندارد عرضه شود. مجموعه ای از هدست های واقعیت مجازی مدرن سازگار با SteamVR. استودیوی کربن نیز در حال برنامهریزی نسخه Oculus Quest است و میگوید که نسخه PSVR نیز در آینده امکانپذیر است.