عملی: «قهرمان اکشن» «SUPERHOT» را با یک پیش‌فرض هوشمندانه احیا می‌کند

اگر هرگز Superhot بازی نکرده‌اید، این بازی حول یک مکانیک اصلی ساخته شده است که در آن زمان فقط زمانی به جلو می‌رود که شما از نظر فیزیکی در حال حرکت هستید. بنابراین اگر کاملا بی حرکت بمانید، بازی کم و بیش متوقف می شود. این بدان معناست که اگر گلوله‌ای به سمت صورت شما می‌رود و شما در جای خود یخ می‌زنید، گلوله نیز یخ می‌زند. این به شما زمان می دهد تا موقعیت را مشاهده کنید و تصمیم حساب شده ای در مورد اینکه چه کاری انجام دهید. اساساً «زمان گلوله» از «ماتریکس» است، اما شما کنترل آن را در دست دارید.

قهرمان اکشن دقیقاً سعی نمی‌کند الهام خود را پنهان کند... در واقع می‌توانم بگویم مکانیک منحصربه‌فرد «زمان وقتی حرکت می‌کنید» از Superhot واقعا قلب بازی و دلیل اصلی بازی کردن آن است. پس از بازی Action Hero برای خودم، می‌توانم تأیید کنم که طفره رفتن از یک گلوله در حالی که این گلوله از صورت شما فاصله می‌گیرد - در حالی که مسیر آن در طول زمان به طور مستقیم با حرکات شما مرتبط است - هنوز یک تجربه VR فوق‌العاده منحصر به فرد و جذاب است.

اما جایی که SUPERHOT یک ظاهر عمداً کم‌پلی و متشکل از محیطی بود که کمی بیش از یک پس‌زمینه مبهم برای وجود بازی بود، Action Hero بر اساس این ایده ساخته شده است که شما یک بدلکار فیلم اکشن هستید که همه این حرکات دیوانه‌کننده را انجام می‌دهید، زیرا در حال بازی هستید. برای یک فیلم فیلمبرداری شده است.

این یک ایده هوشمندانه است. سطوح به عنوان "فیلم" بسته بندی می شوند که شامل مجموعه ای از صحنه ها است که زیر یک چتر کنار هم قرار گرفته اند. به عنوان مثال، سطحی وجود دارد که تقریباً در ایندیانا جونز بیهوده است، جایی که شما در یک محیط باستانی معبد مانند هستید و به افراد بد تیراندازی می کنید. هر "صحنه" در "فیلم" لحظه ای از گیم پلی است که در آن شما وظیفه طفره رفتن، تیراندازی و غیره را دارید. هنگامی که یک صحنه را کامل می کنید، به سمت صحنه بعدی می روید و به همین ترتیب، با یک پیشرفت منطقی که از یک روایت اولیه فیلم پیروی می کند (یعنی: قهرمان وارد معبد می شود، غارها را می کشد، افراد بد را از سرقت چیزهای مهم باز می دارد، سپس فرار می کند). دشمنان، اسلحه‌ها و غیره، با اجازه دادن به بازیکنان برای پریدن از یک «فیلم» به فیلم دیگر. مکانیک اصلی «زمان حرکت می‌کند زمانی که شما حرکت می‌کنید» به خوبی اجرا می‌شود، و به طور کلی مانند فیلم Superhot عالی است.

اما واقعاً چیزی را ارائه دهید که شبیه نسخه نسل بعدی Superhot باشد، Action Hero باید به طور جدی تنوع و جلا را افزایش دهد - در غیر این صورت، چرا به جای آن فقط Superhot بازی نکنید؟

کل فرضیه Action Hero این است که شما یک بدلکار هستید که بازی می‌کنید. نمایش صحنه های اکشن دیدنی در فیلم ها اما تماشایی کم است. بازی از نظر بصری یا شنیداری خاصی جلا نمی‌دهد.

البته این یک ساخت ناتمام از بازی است و امیدواریم بعداً جلا بیشتری ارائه شود. اما اگر بازاریابی به ما می‌گوید که این بازی قرار است یک «FPS VR Blockbuster با مجموعه‌های انفجاری و طراحی سینمایی» باشد، پس این عناصر باید واقعاً قبل از نمایش بازی در جای خود باشند. با برنامه‌ریزی اکشن هیرو برای عرضه تا پایان سال جاری... حداکثر چهار ماه فرصت دارد تا به مرحله اجرا درآید.

این فقط جنبه صوتی و تصویری ندارد. SUPERHOT موفق شد نه تنها به این دلیل که مکانیک بنیادی بسیار جالبی داشت، بلکه به این دلیل که طراحی سطح - سناریوهای خاصی که بازیکن باید فتح کند - بسیار خوب ساخته شده بود. آنها چالش برانگیز و متنوع بودند.

Action Hero ثابت کرده است که می تواند مکانیک اساسی را به کار ببندد، اما اگر بخواهد باید طراحی سطح خود را سخت تر کند و تنوع بیشتری را - در سلاح ها، دشمنان و سناریوها - در ترکیب قرار دهد. وقتی در کنار خود Superhot قرار می‌گیرید، یک پیشنهاد ارزش واقعی داشته باشید. از نظر مفهومی، اکشن قهرمان نابغه است. این یک مکانیک واقعا منحصربه‌فرد را احیا می‌کند و آن را بر فراز چارچوبی می‌سازد که به خلاقیت نامحدود اجازه می‌دهد بازیکن در چه سناریوهایی قرار بگیرد - اکشن معاصر، ترسناک، علمی تخیلی، وسترن، و میلیون‌ها احتمال دیگر. اما وقتی نوبت به آن برسد، کمیت کیفیت نیست. استودیو قبل از اینکه ارزش گیم پلی بازی را داشته باشد، باید عمق گیم پلی را مشخص کند.

اشتراک پست
شما باید وارد شوید برای ارسال نظر
بالا