موجود در: Quest، SteamVR (در سال 2024) تاریخ انتشار: 9 نوامبر 2023 قیمت: 30 دلار توسعه دهنده: Joy Way بازبینی شده در: کوئست 3
شما یک تعقیبکننده هستید—نوعی سرباز با مشخصات آیندهنگر که از محلههای فقیرنشین شهر آیرون بیرون کشیده شد تا در نیروی پلیس SkyChasers خدمت کند. با استفاده از تواناییهای مافوق بشری تقویتشده خود برای مبارزه با تعدادی باند، شما جهان را طی میکنید و به معنای واقعی کلمه همه کسانی را که در مسیر شما قرار دارند، به هر دلیلی که بازی میتواند پیش روی شما قرار دهد، میکشید. حتی گاهی اوقات یک کاتانای آینده نگر برای پایین آوردن افراد بد به شیک ترین شکلی که فکرش را می کنید. در اینجا من از یک طاق هوایی به هوا پرتاب میکنم، حرکت آهسته را فعال میکنم، یک هواپیمای بدون سرنشین معلق در هوا را میبندم، و مانند مرد عنکبوتی به اطراف میچرخم - کاملاً مشابه مسیر برای Stride.
مشاهده پست در imgur.com
از آنجایی که این بازی تعاملات مبتنی بر فیزیک را در رگههای Blade & Sorcery (2018) ارائه میکند، هر دو بازی این وظیفه را بر عهده بازیکن میگذارند که آگاهانه تصمیم بگیرد که کشتنهای جالبی را انتخاب کند، مملو از زمان گلولههای آهسته، بنابراین میتوانید چند نفر جان را به جان بخرید. سبک فیتیلهای.
در اینجاست که Fates تفاوت میکند، زیرا در محیطهای یکباره وارد دعوا میشوید که میتواند به همان اندازه که میتوانید مستقیم یا سینمایی باشد. وقتی همه چیز با هم جمع میشود، اساساً یکی از رضایتبخشترین تجربههای رزمی است که میتوانید در VR داشته باشید.
مشاهده پست در imgur.com
اگر از اکشن بلند پرواز و آزاد نسخه اصلی خوشتان آمد، Fates به راحتی ارائه میکند. بیش از شش ساعت سطوح کاملاً فکر شده و مبتنی بر هدف که فرصتهای زیادی را برای انعطافپذیری مهارتهای تیراندازی، پریدن و دویدن شما ارائه میدهد - که دومی با پمپاژ فیزیکی بازوها انجام میشود تا سریعتر از سرعت حلزون حرکت کنید. که یک جوی استیک چپ کامل گاز فراهم می کند. همچنین میتوانید همان حالت را از Stride Arcade روشن کنید، که به شما امکان میدهد به جای زدن «A» با فشار دادن بازوهای خود بپرید.
صادقانه بگویم، هوش مصنوعی بازی بسیار ابتدایی است، و آدمهای بد بیشتر شبیه به نوعی Ragdoll عمل میکنند. آدمکهای کوبنده - دلیل دیگری برای اینکه به Blade & Sorcery اشاره کردم. دشمنان بیشتر شبیه اهداف متحرک کمی خطرناک هستند تا دشمنان، و اساساً همه آنها یکسان هستند. حتی در بالاترین درجه سختی، بیشتر به این بستگی دارد که چگونه مسیر خود را از نقطه A به نقطه B اصلاح می کنید تا مبارزه با دشمنان واقعاً چالش برانگیز. چند دشمن در سطح رئیس با تواناییهای ویژه وجود دارند، اما من دوست داشتم کمی تنوع بیشتری داشته باشید. در حالی که شما قطعاً باید از موقعیتها خارج شوید، کمی گیج کننده نیز وجود دارد. به نظر میرسد پازلها تا حدی با Half-Life: Alyx (2020) آشنا شدهاند، که چند سبک پایه را ارائه میدهد که قفل درها را باز میکند، از جمله نوعی بازی به سبک کارناوال که شما را موظف میکند توپ را از طریق لولهای پر از مانع هدایت کنید. همه آنها نسبتاً ساده هستند، اما خوب است که ببینید نه تنها برای خدمات رسانی به مسیر شما در بازی، بلکه برای باز کردن قفل مناطق مخفی که ممکن است تنها کلکسیون های واقعی بازی را داشته باشند، استفاده می شوند: بسته های چند رنگی که می توانید بعداً در پایان ماموریت برای باز کردن قفل سلاحها هزینه کنید.
مشاهده پست در imgur.com
جمع آوری این بستهها واقعاً چیزی است که شما را به غارت یک سطح کامل سوق میدهد، و سه نوع بسته از رایج تا کمیاب را به شما ارائه میدهد. ارتقاء سلاحها نسبتاً کم هستند، اگرچه عمدتاً کاربردی و مستقیم هستند، مانند ماگ گسترده، دید نقطه قرمز یا کالیبر بالاتر. من در اینجا امیدوار بودم که بخش بزرگی از بازی باشد، اگرچه اساساً قابل استفاده است. در حالی که بسیاری از پازل ها تقریباً مانند بازی های کوچک واقعیت افزوده هستند که جلوی در قفل شده یا جعبه غارت پخش می شوند، یکی از پازل های مورد علاقه من این است. وقتی از شما خواسته میشود به فضای سایبر متصل شوید، که نوعی مسیر مانع است که در فیلمهای قدیمی مانند هکرها (1995)، TRON (1982) یا مرد چمنزنی (1992) به نظر میرسد در خانه است. این یک مکان "ایمن" عالی برای تقویت مهارت های شما است، تقریباً به شما یادآوری می کند که وقتی به دنیای ماوراء الطبیعه بازگشتید، همیشه نباید امن ترین مسیر را طی کنید. چند ساعت برای ژل کردن با Stride: Fates، زیرا ساعت اول جایی است که شما نه تنها تمام مهارتهای جدیدی را که به آن نیاز دارید یاد میگیرید، بلکه در مقابل آن چیزی که به نظر میرسد پخته شده است، مقابله کنید. هر بار یک تمرین ذهنی، که باعث میشود آرزو کنم ای کاش بیشتر شبیه The Climb 2 (2021) بود. چنگ زدن بر روی طاقچه ضربه یا از دست دادن است، زیرا باید درست به آن ضربه بزنید. از زهکشی طوفان غلبه کنید و با سقوط به سمت مرگ بیثمر هوا را درک خواهید کرد و به طرز آزاردهندهای شما را به آخرین ایست بازرسی خود بازمیگرداند.
یک ضربه متوسط دیگر، بازی اسلحه است که همیشه کمی شلوغتر از آنچه باید باشد به نظر میرسد. بارگیری مجدد انتزاعی می شود تا مهمات را که روی زمین پیدا می کنید مجبور به گرفتن مهمات کنید و سپس تفنگ را در کنار لگن خود قرار دهید تا به طور خودکار بارگیری مجدد شود. توسعه دهندگان می گویند که در حال حاضر روی بارگذاری مجدد دستی کار می کنند، که به عنوان یک به روز رسانی پس از راه اندازی ارائه خواهد شد. اسلحهها همچنین احساس میکنند کمی بالاتر از حدی که باید کج شدهاند، که باعث میشود هدفگیری و گرفتن تصویری از دید خوب کمی آزاردهندهتر از آنچه باید باشد.
بهعنوان یک بازی متمرکز بر کمپین، به نظر میرسد که Fates به آن نیاز دارد. تا یک داستان واقعا محکم داشته باشد تا مکمل اکشن سرگرم کننده و جذاب آن باشد. همانطور که گفته شد، داستان بازی قرار نیست هیچ جایزه ای برای اصالت یا اجرا کسب کند، اما دارای داربست محکمی برای پشتیبانی از یک تجربه پارکور لذت بخش است. گاهی اوقات، به طرز دردناکی نسبت به زیبایی خود نابینا می شود، که در غیر این صورت ممکن بود با تکان دادن سر شکستن دیوار چهارم به بازیکن برطرف شود. صداپیشگی نیز به خوبی کارگردانی نمیشود، و این مایه شرمساری است زیرا روایت مملو از داستان را بیشتر ارزان میکند. همه اینها اساساً در دسته "خیلی بد که خوب است" قرار می گیرند.
طراحی سطح به طور کلی بسیار خوب است و چالش های مختلف پلتفرمینگ را ارائه می دهد. تعداد کمی از سطوح مخفی کاری کمتر قابل توجه است، زیرا اساساً بی فایده هستند زیرا هیچ جریمه ای برای هشدار دادن به نگهبان برای حضور شما وجود ندارد. برخی از سطوح حتی اسلحههای شما را غیرفعال میکنند، اما در هر صورت، همیشه میتوانید با مشت به مردی ضربه بزنید تا بمیرید، یک نفر را مستقیماً در جمجمهتان با چاقو بکشید، یا حتی با شمشیر آنها را از وسط به دو نیم کنید، که جالب است اما اساساً آنقدر قدرتمند است که میتوانید همه چیز را رها کنید. این توهم وجود دارد که میخواهید نینجا را در سطحی دور بزنید که فقط میتوانید همه را تکه تکه کنید. همچنین مجموعههای بسیار متنوعی در محیطهای داخلی و خارجی برای مقابله وجود دارد که همه چیز را در سطح ۱۲ بازی جالب نگه میدارد.
طراحی صدا نیز نسبتاً خوب است، هنگامی که دشمنان با شما درگیر می شوند، زمانی که آنها به طور جداگانه می میرند و زمانی که همه دشمنان در یک منطقه معین مرده اند، به شما گوشزد می کند. این باعث میشود که رابط کاربری کمتر به هم ریخته شود، زیرا بهجای اینکه به دنبال نوارهای HP شناور و غیره باشید، عمدتاً با دشمنان درگیر میشوید. Stride: Fates مانند برادر بزرگتر خود، برای بازیای که اساساً شما را مجبور میکند از دیوارها بپرید، بهطور شگفتآوری راحت است. انفجار در محیط های بزرگ و چند صفحه ای. با این حال، اگر اصلاً به حرکات مصنوعی حساس هستید، ممکن است نیاز به استراحت های دوره ای داشته باشید. من فقط چند مورد را پیدا کردم که راحتی مشکل بود، و یا به دلیل دفع طناب (بلارگ) یا برخورد با اشکالی بود که در آن ناخواسته به دیوار سر میخوردید.