عملی: "Phantom: Covert Ops" دارای طراحی هوشمند VR و پتانسیل بزرگ است

Phantom: Covert Ops برای Rift و Quest در حال توسعه است. در E3 2019 اولین دمو این عنوان را در Quest بازی کردم. اولین چیزی که وقتی هدست را روی آن گذاشتم متوجه شدم این بود که بازی برای قرار گرفتن در Quest به طرز شگفت انگیزی خوب به نظر می رسد. واضح است که این بازی به اندازه‌ای که ارزش آن را داشت که با سخت‌افزار پایین‌تر کوئست روبرو شود، خالی نبود، بلکه با در نظر گرفتن محدودیت‌های گرافیکی به‌طور مدبرانه طراحی شده بود. با این حال، من هیجان زده هستم که ببینم بازی در Rift با قدرت یک رایانه کامل در پشت آن چگونه خواهد بود.

پس از گذشت چند دقیقه از بازی، به اندازه کافی غرق شدم که کاملاً فراموش کردم که از Quest استفاده می کنم ( یا در وسط یک اتاق پر سر و صدا در E3)—Phantom: Covert Ops به نظر یک بازی جدی برای گیمرهای جدی است، نه یک عنوان معمولی برای اولین بار در واقعیت مجازی. همه اینها به لطف حرکت هوشمند و طراحی تعامل فانتوم است که کاملاً حول محور نفوذ مخفیانه بازیکن از آبراهه‌ها به یک تأسیسات می‌چرخد.

nDreams همان رویکردی را برای طراحی فانتوم که من مرتباً در توییتر در مورد آن صحبت می‌کردم، انجام داده است - پیدا کنید چه چیزی واقعاً کار می‌کند. و با یک هدست واقعیت مجازی روی سر و کنترلرهای ردیابی شده در دستانتان، و سپس یافتن راهی برای ساخت بازی خود بر روی آن، سرگرم کننده است. جایگزین بسیار رایج در توسعه VR، «طراحی روی کاغذ» است، که به موجب آن کسی انتظار دارد به راحتی ژانرهای غیر VR تعریف شده را به واقعیت مجازی ترجمه کند، بدون اینکه ابتدا بفهمد آیا مکانیک های اساسی موجود در آن بازی های غیر VR واقعاً برای این بازی ها مفید است یا خیر. تجربه جالب VR Lone Echo را به‌عنوان یکی از بهترین نمونه‌های رویکرد اول، و Déraciné را به‌عنوان دومی ببینید.

فانتوم گیم‌پلی خود را حول کایاک می‌سازد که هم به‌عنوان حرکت بازیکن و هم به‌عنوان بخش عمده تعامل آنها عمل می‌کند. پارویی که در کنار کایاک قرار دارد برای به حرکت درآوردن خود استفاده می‌شود، و در واقع باید از یک طرف پارو بزنید تا در مسیر آبراه‌های باتلاقی بچرخید.

وقتی پارو نمی‌زنید، کایاک را در اطراف خود خواهید یافت که مجهز به ابزارهای مفیدی است. در سمت راست یک تفنگ خاموش، روی سینه شما یک تپانچه خاموش و در پشت شما یک SMG است. در کایاک روبروی شما یک جعبه از مجلات منحصر به فرد برای هر یک از سلاح های شما و یک جعبه C4 با یک چاشنی راه دور وجود دارد. زمان - بدون ذکر این واقعیت که حرکت دو دستی طول می کشد، که به معنای تیراندازی در حین حرکت (که در بسیاری از بازی ها دست و پا گیر است) واقعاً یک چیز نیست. درعوض، اغلب کایاک خود را در جایی پارک می‌کنید که نامشخص است، و سپس دست‌هایتان آزاد است تا از ابزارهایی که در جلوی شماست استفاده کنید. نتیجه بسیار غوطه‌ور می‌شود.

بازی به گونه‌ای انجام می‌شود که از یک تیرانداز مخفی‌کاری انتظار می‌رود - فراتر از حضور در کایاک - من راهم را از طریق آبراه‌های تاریک پارو زدم، سعی کردم از دیده شدن توسط دشمنان، نورافکن‌ها اجتناب کنم. و گاهی قایق. نی‌هایی وجود داشت که می‌توانستم از آنها برای پوشش استفاده کنم، و می‌توانستم با سلاح‌های خاموشم چراغ‌ها را خاموش کنم تا مسیرهای جدیدی از تاریکی ایجاد کنم. در بسیاری از موارد حداقل دو جهت مختلف وجود داشت که می‌توانستم انتخاب کنم، که برخی از آنها دارای عناصر تعاملی بودند که راه را مسدود می‌کردند (مانند مسیری که مجبور بودم زنجیره‌ای را روی یک قرقره بکشم تا یک مسیر فاضلاب در مقابلم باز شود، یا مسیری دیگر. جایی که از C4 برای باز کردن مسیر مسدود شده استفاده کردم. تفنگ خاموش دقیق ترین ابزار کشتار در اختیار من بود، اما در نتیجه با کمترین مهمات همراه است. فانتوم از یک مکانیک میدان جالب استفاده می کند که وقتی اسلحه را به اندازه کافی نزدیک می کنید، روی چشم شما قفل می شود و بقیه جهان را به جز دید شما از طریق دامنه سیاه می کند. در ابتدا کمی عجیب به نظر می‌رسید، اما نسبت به بسیاری از دیگر پیاده‌سازی‌های حوزه واقعیت مجازی، بسیار ناخوشایندتر است، که می‌تواند برای همسو نگه‌داشتن دامنه‌های زوم شده با چشم‌تان مشکل باشد و استفاده از آن را سریع و آسان می‌کند. به نظر می رسد که SMG به عنوان یک پشتیبان پر سر و صدا برای زمانی که شما شناسایی می شوید و نیاز به سرکوب سریع دشمنان دارید در نظر گرفته شده است. شما تعداد محدودی خشاب برای هر سلاح دارید (آنها را در آب نیندازید!)، و اگر یک مجله را قبل از خالی کردن دوباره بارگیری کنید، گلوله هایی را که در کلیپ قبلی بود از دست خواهید داد. این نه تنها واقع بینانه است، بلکه به این معنی است که باید در مورد دانستن تعداد گلوله در هر یک از سلاح های خود هوشمند باشید، در غیر این صورت ممکن است در وسط یک درگیری با شلوار خود گیر بیفتید. خوب است که یک شمارنده مهمات دیجیتالی کوچک در کنار هر تفنگ وجود دارد.

حرکت و گیم پلی با هم بسیار خوب کار می کنند و واقعاً کار خوبی برای حفظ غوطه وری می کنند. چیزی در مورد استفاده از حرکات فیزیکی مانند دست و پا زدن برای هدایت حرکت شما وجود دارد که بسیار فراگیرتر از حرکت با چوب یا فشار دادن دکمه است. علاوه بر این، روشی که اسلحه‌ها و ابزارهای شما در اطراف شما پخش می‌شوند و همیشه در دسترس شما هستند، یک "رابط" بسیار ثابتی را ایجاد می‌کند که درک و استفاده از آن آسان است. نتیجه نهایی، احساس «تجسم» است که راه را برای یک حس قوی از آگاهی فضایی در دنیای مجازی باز می‌کند.

در پایان نسخه نمایشی، من مأمور شدم که نوعی چراغ رادیویی را منفجر کنم. من یک مرد را که در نزدیکی نورافکن ایستاده بود، کشتم، و چراغ را خاموش کردم تا مسیری را باز کند تا به طور نامشخصی از زیر مسیری که مشکوک به روی آب بود، بلغزد. من زیر گذرگاه را دنبال کردم تا به پایین سکوی چراغ رادیویی برسم و به صفحه ای برخوردم که برای شارژ C4 التماس می کرد. پس از کاشت آن، همان مسیر را در زیر گذرگاه در پیش گرفتم تا قبل از بیرون کشیدن چاشنی و راه اندازی آتش بازی، به یک فاصله امن عقب نشینی کنم، که مأموریت را به پایان رساند. و طراحی تعامل، Phantom: Covert Ops قطعا پتانسیل بالایی دارد. سوال میلیون دلاری این است که آیا nDreams می‌تواند این پایه قوی را در دست بگیرد و به اندازه کافی لحظات منحصربه‌فرد گیم‌پلی را برای ارائه یک تجربه رضایت‌بخش از ابتدا تا انتها ایجاد کند. چیزی که من دیدم واقعاً در چارچوب یک مأموریت کاملاً امیدوارکننده بود، اما گیم‌پلی باید از یک سطح به سطح بعدی تغییر کند تا از تداوم استقبال گیم‌پلی گیم‌پلی محافظان جلوگیری شود. به تعداد سناریوهای جذاب گیم پلی بازی nDreams بپردازید که بازیکن در یک کایاک گیر کرده است، و در نهایت به این معنی است که بفهمید یک کایاک با چه روش های جالبی می تواند با افراد و چیزهای روی زمین تعامل داشته باشد. تیراندازی به مردم و منفجر کردن چیزها شروع خوبی است، اما من بسیار علاقه مند خواهم بود ببینم چه چیز دیگری به ذهنشان خطور می کند و آیا می توانند داستان جالبی را در سراسر رادیو ببافند که فراتر از دیالوگ های بی روح در رادیو باشد.

در آن جبهه، توسعه دهندگان بازی به من می گویند که سلاح ها و ابزارهای بیشتری وجود دارد که بازیکنان در طول بازی خواهند دید. در حالی که آن‌ها حاضر نبودند در مورد سناریوهای گیم‌پلی آینده بیشتر بگویند، لبخندی حیله‌گر روی یکی از آن‌ها می‌نشیند. من از برنامه‌ریزی‌شده هیجان‌زده هستم.

Phantom: Covert Ops قرار است مدتی در سال ۲۰۱۹ برای Rift و Quest عرضه شود. تاریخ انتشار، قیمت و محدوده بازی هنوز مشخص نشده است.

اشتراک پست
شما باید وارد شوید برای ارسال نظر
بالا