Hands-on: Quest Pro طلوع دوران هدست واقعیت ترکیبی است

به روز رسانی (25 اکتبر 2022): Quest Pro امروز منتشر می شود—واحد بررسی ما خیلی دیر رسید و ما هنوز در حال ارزیابی کامل آن هستیم. در همین حال، ما در حال بررسی برداشت های اولیه خود از هدست از اوایل این ماه هستیم. منتظر بررسی کامل Quest Pro ما باشید. ما همیشه Quest 2 را یک هدست VR می نامیم. زیرا، در حالی که از زمان راه‌اندازی برخی از قابلیت‌های AR عبوری را به دست آورده است، اما هنوز به وضوح در VR بسیار بهتر از واقعیت افزوده بود – و بیشتر استفاده واقعی آن نشان‌دهنده آن است. تاریخ انتشار

تحلیل تکنیکال Quest Pro – چه چیزهایی امیدوارکننده و چه چیزهایی نیستند

کنترلرهای Touch Pro آشکار شدند – همچنین با Quest 2

Quest Pro سازگار است، از سوی دیگر، اولین هدست متا است که تضمین می کند هدست واقعیت مختلط نامیده شود—به طور کامل قادر به VR، AR، یا هر ترکیبی از این دو است.

این عمدتاً به لطف سنسورهای جدید روی هدست است که نمای عبوری واضح‌تری را ارائه می‌دهد که در نهایت تمام رنگی و نمایش دقیق‌تری از دنیای اطراف شما است. و با طراحی "باز" ​​محیطی برای متصل نگه داشتن نمای مجازی شما به دنیای واقعی، Quest Pro واقعاً دری را به روی تجربیات جدی واقعیت افزوده باز می کند. اما هنوز مدتی طول می کشد تا توسعه دهندگان کشف کنند که واقعاً چه چیزی در این نوع AR وجود دارد.

در بازدید اخیر از دفاتر متا برای بررسی Quest Pro برای خودم، این شرکت من را از طریق تعدادی دمو اجرا کرد. در مقایسه با نسخه آزمایشی معمول VR - جایی که من هدست را روی آن قرار می‌دهم و توسعه‌دهندگان بیرون به صدایی صرفاً از یک هواپیمای دیگر تبدیل می‌شوند - می‌توانم Quest Pro را تقریباً بدون وقفه در مکالمه‌مان اجرا کنم. دلیلش این است که وقتی هدست را گذاشتم، تصویری با وضوح بالا از دنیای واقعی اطرافم دیدم که به اندازه‌ای واقعی بود که می‌توانم به راحتی به گپ زدن ادامه دهم، گویی که تکه‌ای از فناوری بین چشمان من و چشمان آنها وجود ندارد. احساس می‌کردم هنوز آنجا کنارشان ایستاده‌ام، حالا که هدست روشن بود، ناگهان می‌توانستم تکه‌هایی از دنیای مجازی را پیش رویم نشان دهم. در مقایسه با هدست‌های AR شفاف مختلفی که قبلاً امتحان کرده‌ام، میدان دید وسیع‌تر و اشیاء مجازی کاملاً مات در اطراف من بسیار محکم‌تر و در اتاق با من احساس می‌شدند، اگرچه این با معاوضه نه چندان مهم همراه است. کاهش وضوح دنیای واقعی.

واضح است که قابلیت‌های MR Quest Pro قدرتمند است... اما هنوز مدتی طول می‌کشد تا صنعت به طور کلی بفهمد که کجا و چرا باید از AR، VR یا ترکیبی از این دو استفاده کند. با یک دستگاه که به طور انعطاف‌پذیر همه این گزینه‌ها را فراهم می‌کند.

بیشتر دموهای برنامه‌ای که من دیدم به طور طبیعی از استفاده از MR سود می‌برند و به من این امکان را می‌دهند که احساس کنم در لحظه‌ای که هدست را گذاشتم کاملاً اتاق را ترک نکرده‌ام. این برنامه‌های «ساده» را جذاب‌تر می‌کند، مانند Painting VR که اساساً به شما امکان می‌دهد یک استودیوی نقاشی را در اتاقی که در آن هستید به نمایش بگذارید. با عبور از AR حتی می‌توانید فضای کاری مجازی خود را در اطراف اتاق واقعی خود مرتب کنید، در اطراف موانع کار کنید و حتی آن را قرار دهید. براش های مجازی روی میز واقعی این یک تازگی خوب است، اما من یک افزودنی ضروری برای برنامه نیستم.

و این مورد در مورد اکثر نسخه‌های نمایشی Quest Pro که تاکنون دیده‌ام، صدق می‌کند. اساساً شما در زیر برنامه VR خود یک پس‌زمینه عبوری با وضوح بالا و معقول دریافت می‌کنید، که باعث می‌شود برای برنامه‌هایی که از بیرون بردن کامل شما از دنیای واقعی سودی نمی‌برند، کمی بیشتر احساس آرامش کنید. هنوز زمان زیادی برای تقویت قابلیت‌های جدید هدست و فرم فاکتور برای تعیین دقیق بهترین عملکرد هدست داشتیم. با گذشت زمان، انتظار دارم همه متوجه شوند که برای برنامه‌های خاص به کجا باید به واقعیت افزوده تکیه کرد، و کجا باید به واقعیت مجازی تکیه کرد.

اما Quest Pro فقط Quest 2 با عبور نیست. علاوه بر جمع و جورتر بودن، Quest Pro چیزهای بیشتری درباره شما می‌فهمد.

به لطف دوربین‌های داخلی که چشم‌ها و چهره‌تان را تماشا می‌کنند، این هدست می‌تواند به آواتار شما عبارات واقعی‌تری بدهد که به وضوح نوار را از نظر حس طبیعی حرکت می‌دهد. تعاملات اجتماعی در VR.

با استفاده از حسگرهای جدید، هدست مدلی از چهره شما ایجاد می‌کند—این فقط چشم‌ها و دهان شما در حال حرکت نیستند، بلکه تمام حالات شما هستند. متا مدلی به طرز چشمگیری ساخته است که در دسترس توسعه دهندگان قرار می گیرد که گونه ها، بینی و ابروهای شما را حرکت می دهد.

اگرچه آواتارهای متا با این فناوری جدید در زیر آن بهتر به نظر می رسند، این شرکت همچنین پتانسیل چهره هدست را به من نشان داد. ردیابی زمانی که منابع بیشتری برای وفاداری ریخته می شود. در نسخه ی نمایشی، حالات چهره من باعث ایجاد یک آواتار فانتزی می شد و نتیجه بسیار چشمگیر بود. طیف عبارات پوشانده شده و حالتی که پوست به‌طور طبیعی در اطراف بینی، چشم‌ها و پیشانی جمع می‌شود، بسیار چشمگیر بود. البته، با وجود اینکه چهره من بود که عبارات آواتار را هدایت می‌کرد، اما من نبودم. عبارات کاملاً واقعی به نظر می رسیدند ... اما اینکه آیا آنها برای شما خاص به نظر می رسند یا نه (حتی وقتی از آواتار خود استفاده می کنید) چیزی است که من هنوز نتوانسته ام تعیین کنم. باید منتظر بمانم تا بتوانم فردی را که به خوبی می شناسم در طرف دیگر آواتار با استفاده از Quest Pro ببینم.

– – – – – در کل، Quest Pro چیزی شبیه یک بوم نقاشی است… و زیبا یکی خوب در آن این نوع قابلیت‌هایی دارد که ما در نهایت دوست داریم 10 سال آینده در یک عینک آفتابی تمام روز ببینیم. برای این منظور، جای تعجب نیست که متا قیمت و موقعیت هدست را برای کاربران حرفه ای بیشتر کرده است، زیرا این موارد فوری ترین و واضح ترین موارد استفاده برای این قابلیت های جدید هستند. Pro بلافاصله تغییر می کند، به غیر از اینکه برخی از برنامه ها پس زمینه عبور بهتری به دست می آورند. ناگفته نماند که گیمرها می توانند بدون خرید کل هدست، کنترلرهای Touch Pro را به Quest 2 اضافه کنند. علاوه بر این، به نظر می رسد برنامه متا این است که بفهمد چه فناوری هایی از Quest Pro باید همزمان با Quest 3 در آینده منتشر شوند. انکوباسیون برنامه های جدید و جالب MR برای کل اکوسیستم Quest.

اشتراک پست
شما باید وارد شوید برای ارسال نظر
بالا