در نوامبر سال گذشته، متا اعلام کرد که قصد دارد نیروی کار خود را تا 13 درصد کاهش دهد - یعنی 11000 شغل کاهش یافته است. و اگرچه مدیرعامل مارک زاکربرگ اخیراً در آخرین تماسهای درآمدی شرکت گفت که سال 2023 روی سادهسازی شرکت متمرکز خواهد بود، متا به اولویتبندی مجموعه هدستهای واقعیت مجازی خود ادامه میدهد و قصد دارد Quest 3 را در سال جاری عرضه کند. بخش XR متا، Reality Labs، در پی شکست دادن رقبای بخش فناوری اپل، گوگل و همه به متاورس و XR، بیش از همیشه پول می سوزاند. زاکربرگ میگوید، اگرچه این شرکت در حال کاهش برخی از پروژههای XR است، اما همچنان با هدستهای مصرفکنندهاش کاملاً جلو میرود.
"در اواخر امسال، ما قصد داریم نسل بعدی هدستهای مصرفکننده خود را با قابلیت Meta Reality عرضه کنیم. زاکربرگ به سرمایهگذاران گفت: «واقعیت متا»، همانطور که شرکت میگوید، مانند Quest Pro]، و من انتظار دارم که این فناوری به عنوان پایهای برای همه هدستهای آینده، و در نهایت برای عینکهای AR نیز ایجاد شود. این راه حل AR عبور رنگی متا است که برای اولین بار با Quest Pron گنجانده شد - به این معنی که Quest 3 دارای قابلیت های AR عبور رنگی مشابهی است.
در حالی که Quest 3 احتمالاً سیستم AR عبوری Quest Pro را اتخاذ می کند، به نظر می رسد که چنین نخواهد شد. ویژگی های چشم و ردیابی چهره آن هدست را دریافت کنید. اندرو "بوز" بوزورث، مدیر ارشد فناوری متا، هفته گذشته در طی یک جلسه پرسش و پاسخ در اینستاگرام همینطور گفت. بوز در پاسخ به سوالی در مورد اینکه چه زمانی ردیابی چهره به هدستهای قیمتگذاری شده برای مصرفکننده میآید، خاطرنشان کرد: "کمی طول خواهد کشید... سال باشد دلیل آن ساده است: تمام آن دوربینهای اضافی و قدرت محاسباتی مورد نیاز برای انجام هندسه و تشخیص چهره دارای معاوضههای زیادی است و یکی از اصلیترین معاوضهها هزینه است. همچنین به Quest 3 با AR عبور رنگی و بدون ردیابی چهره اشاره کرد. با این حال، لنزهای «پنکیک» تحسینشده Quest Pro ممکن است به سمت مصرفکننده برگردند.
در حالی که خط هدست Quest ادامه دارد، همه پروژههای سختافزاری Meta در امان نبودهاند. بر اساس گزارش The Verge، متا سال گذشته بلندگوهای هوشمند تماس ویدیویی پورتال خود را متوقف کرد و طبق گزارشات، دو پروژه ساعت هوشمند منتشر نشده را لغو کرد. اینکه متا با هدستهای بیشتری شارژ میشود، نشان میدهد که اولویتهای شرکت همچنان بر روی دستگاههای همهجانبه متمرکز است. در کنار آن لغو، زاکربرگ در جریان تماس درآمد به سرمایهگذاران گفت که سال 2023 را به عنوان «سال کارآمدی» نامگذاری میکند. تلاشی برای ساده کردن شرکت هالکینگ برای اینکه زیرک تر باشد و کارهای بیشتری انجام دهد.
"ما سال گذشته را با برخی اخراج های دشوار و بازسازی ساختار برخی از تیم ها تعطیل کردیم. وقتی این کار را انجام دادیم، به صراحت گفتم که این شروع تمرکز ما بر کارایی است و نه پایان. از آن زمان، ما برخی اقدامات اضافی مانند همکاری با تیم زیرساخت خود در مورد چگونگی ارائه نقشه راه خود در حالی که هزینه کمتری برای سرمایه گذاری می کنیم، برداشته ایم. در مرحله بعد، ما در حال کار بر روی صاف کردن ساختار سازمانی خود و حذف برخی از لایههای مدیریت میانی برای تصمیمگیری سریعتر، و همچنین به کارگیری ابزارهای هوش مصنوعی برای کمک به مهندسان خود هستیم تا بهرهورتر شوند. به عنوان بخشی از این، ما در مورد قطع پروژههایی که اجرا نمیشوند یا ممکن است دیگر حیاتی نباشند، فعالتر عمل میکنیم، اما تمرکز اصلی من بر افزایش کارایی نحوه اجرای اولویتهای اصلیمان است.»