بیاورد، اگرچه این شرکت به رایانه شخصی خود اطمینان داده است. کاربران واقعیت مجازی در موارد متعددی که همچنان در اولویت اصلی قرار دارند، به نظر میرسد که اخیراً بیشترین توجه فیسبوک به هدست مستقل آن، Oculus Quest است. از زمان عرضه در اوایل سال جاری، دستگاه با بهروزرسانیهای نرمافزاری منظم، مانند قابلیتهای بهبود یافته عبور و مرور Oculus Link که Quest را به یک هدست واقعیت مجازی رایانه شخصی نیز تبدیل میکند، بهبود یافته است.
و اکنون Oculus ردیابی دستی بدون کنترلر را بهعنوان یک ویژگی آزمایشی عرضه کرده است. در کوئست. اگرچه در اوایل، این یک قابلیت جدید نسبتاً قابل توجه است - باز کردن موارد استفاده جدید و بهبود یافته برای برنامههای VR که میتوانستند کنترل آنها طبیعیتر یا راحتتر بدون برداشتن کنترلکنندهها باشد - و به نظر میرسد Oculus مایل به انتشار کامل آن است.
با توجه به اهمیت این قابلیت ورودی جدید، تا حدودی تعجب آور است که Oculus نه تنها ویژگی مشابهی را در همان زمان به Rift S ارائه نکرد، بلکه شرکت حتی حاضر نیست در نهایت این کار را انجام دهد.
"ما شروع کردیم [دستی] -Tracking] ابتدا با پلتفرم Quest و ما به بازخورد Quest در حین ارائه این ویژگی گوش خواهیم داد و چالش های فنی ارائه آن به دستگاه های دیگر (مانند Rift S) را ارزیابی خواهیم کرد." Road to VR.
اگر Oculus فقط منابعی برای ایجاد ردیابی دستی برای یکی از هدستهای خود در یک زمان داشت، شروع با Quest منطقی است. تمرکز آن بر سهولت استفاده و «زمان بازی» بسیار سریع، آن را نسبت به Rift S برای برنامههای معمولی (مانند مشاهده رسانه، مرور وب و واقعیت مجازی اجتماعی) مناسبتر میکند و این برنامههای معمولی هستند که ردیابی دستی مناسبتر است. برای.
با این وجود، از آنجایی که به نظر میرسد شرکت بالاخره در حال حرکت به سمت یک اکوسیستم منسجمتر است، عجیب است که میبینیم Oculus تمایل واضحی برای حفظ «برابری ورودی» بین آخرین هدستهایش نشان نمیدهد. اگرچه بازیها برای اجرا بر روی سختافزار پایینرده Quest هنوز باید بهشدت بهینهسازی شوند، اما این اولین هدست Oculus است که از همان ردیابی 6DOF مانند همتای رایانههای شخصی خود پشتیبانی میکند، به این معنی که میتواند همان نوع بازیهای واقعیت مجازی پیشرفته را اجرا کند که به آن نیاز دارند. ردیابی پیشرفته - یک موهبت برای توسعهدهندگانی که تلاش میکنند در فضایی تکهتکهشده به موفقیت دست یابند.
با ردیابی دستی در Quest اما نه Rift S، توسعهدهندگان به سرعت به روشهای ورودی بسیار متفاوت (یک چالش طراحی دستوپاگیر)، یا گاز گرفتن گلوله و قرار دادن همه چیز بازگشتهاند. از تخمهای خود در سبد Quest (اگر به دنبال ساخت یک برنامه منحصر به فرد مناسب برای ردیابی دست هستند). با توجه به صفحه بازخورد رسمی Oculus Rift S، "Optical handtracking برای Rift S" با بیش از 1700 رای کاربر، پیشنهاد پیشرو است. این پیشنهاد که در پایان سپتامبر، زمانی که ردیابی دستی کوئست برای اولین بار فاش شد، ارسال شد: «لطفاً مطمئن شوید که در کنار Quest، Rift S از ردیابی دستی اپتیکال نیز برخوردار خواهد بود. برابری بین هدست ها باید از اولویت بالایی برخوردار باشد. در حال حاضر هیچ تعهد روشنی به هیچ وجه وجود ندارد و اگر دلیل فنی و جدی وجود نداشته باشد، کاربران Rift S نباید کنار گذاشته شوند.
امید است که Rift S در نهایت همان ویژگی ردیابی دستی را دریافت کند و در نتیجه بازار آدرس پذیر توسعه دهندگانی را که می خواهند روی برنامههای واقعیت مجازی طراحیشده پیرامون ردیابی دست تمرکز کنید. متأسفانه یک چروک اضافی وجود دارد که باید در نظر گرفت: ردیابی دستی احتمالاً به نسل اول Rift CV1 Oculus نمیآید زیرا از سنسورهای قدیمیتر و خارجی استفاده میکند که احتمالاً برای دست چالشبرانگیزتر است. ردیابی (هر دو Quest و Rift S از سنسورهای روی برد برای ردیابی استفاده می کنند). اگرچه Rift CV1 متوقف شده است و روزی به طور کامل حذف خواهد شد، توسعه دهندگانی که امیدوارند برنامه های ردیابی دستی برای Quest و Rift S ایجاد کنند، باید در نظر بگیرند که چه تعداد از کاربران Rift CV1 شامل نمی شوند. Oculus نیز باید فروشگاه خود را تطبیق دهد تا به کاربران Rift CV1 بگوید که هدست آنها با برنامه هایی که نیاز به ردیابی دستی دارند سازگار نیست.