این ویژگی در نسخه 10.2 اخیر مرورگر Oculus منتشر شد، که اکنون با یک API ردیابی دستی و لایه timewarp ارائه میشود. پشتیبانی، که هر دوی آنها در حال حاضر "تجربی" در نظر گرفته می شوند.
نسخه 8.0 مرورگر Oculus که در ماه فوریه منتشر شد، اولین نسخه ای بود که شامل پشتیبانی اولیه ردیابی دستی برای پروژه های WebXR بود، اگرچه بر روی شبیه سازی کنترلر متمرکز بود و پنج مورد واقعی نبود. -ردیابی انگشت.
مدیر محصول مرورگر Oculus Jacob Rossi این خبر را از طریق توییتر اعلام کرد و نمونههایی را از طریق یک صفحه آزمایشی WebXR و صفحه لایه ارائه کرد که به ترتیب پشتیبانی از لایههای ردیابی دستی و timewarp را نشان میدهد.
دمو را در سیستم خورشیدی آشنا WebXR مشاهده کنید. صحنه ای با پشتیبانی جدید ردیابی دستی:
https://twitter.com/mrdoob/status/1285823288795693056
ردیابی دستی به عنوان یک ویژگی آزمایشی در اواخر سال 2019 به Oculus Quest آمد. طرح کنترل بصری از آن زمان از نسخه بتا خارج شده است. و اکنون برای همه دارندگان Quest در دسترس است تا در سراسر سیستم از آن استفاده کنند و به شما امکان می دهد تا عملکردهای اصلی Quest را بدون نیاز به کنترلرهای لمسی کنترل کنید. توانایی های ردیابی ما امیدواریم که به زودی شاهد استفاده از پشتیبانی کامل از ردیابی دست پنج انگشتی در Quest باشیم.
همانطور که برای پشتیبانی از لایه timewarp، درست مانند برنامه های غیر مبتنی بر WebXR، پشتیبانی timewarp به هدست اجازه می دهد تا زمانی که صحنه می تواند فریم های گذشته را بازپخش کند. نرخ تازه سازی بومی خود را که در مورد Quest 72 هرتز است، حفظ نمی کند.