حجم جستجوی جمعه سیاه در ایالات متحده توسط Quest غالب شد، PlayStation VR در سراسر جهان متصل شد

وقتی صحبت از هدست‌های پرجستجو به میان می‌آید، در فصل‌های خرید تعطیلات 2016، 17 و 18 سه پیشرو واضح وجود داشته است: PlayStation. VR، Oculus Rift و HTC Vive. Oculus Quest که اوایل امسال منتشر شد، وارد میدان شد و سروصدای زیادی به پا کرد. بر اساس Google Trends، Quest در آخر هفته جمعه سیاه که شروع فصل خرید تعطیلات را نشان می‌دهد، بر علاقه‌مندی جستجو در ایالات متحده غالب بود.

اوج حجم جستجو برای Quest در ایالات متحده 1.6 برابر نزدیک‌ترین هدست بعدی، PlayStation VR، 2.9 برابر بود. Oculus Rift، 5 برابر HTC Vive، و چندین برابر بیشتر از هدست های دیگر مانند Valve Index، Oculus Go، Pimax و Samsung Odyssey. وقتی نوبت به اوج حجم جستجو در سراسر جهان در آخر هفته جمعه سیاه می رسد (که عامل محبوبیت قابل توجه PSVR در اروپا است. Quest تقریباً با PlayStation VR گره خورده بود، که هر دو به طور قابل توجهی منجر به Oculus Rift، HTC Vive، Valve Index و سایرین تا 2 برابر یا بیشتر شدند.

حجم جستجو معیار جالبی است، اما متغیرهای زیادی در اینجا وجود دارد که نمی‌توان آنها را تعیین کرد. کدام هدست واقعاً در طول تعطیلات بهترین فروش را داشته است. برای یکی، داده‌ها فقط شامل جستجوها از طریق Google می‌شوند (اگرچه طبق StatCounter، 93٪ از کل جستجوها را پوشش می‌دهد)، و حجم جستجو البته کاملاً مستعد بازاریابی است. بنابراین، در حالی که می‌توانیم ببینیم کدام هدست‌ها از نظر جستجو محبوب‌ترین بوده‌اند، نمی‌توانیم مطمئن باشیم که چه مقدار از حجم آن ارگانیک است در مقابل میزان هزینه‌های بازاریابی که Oculus، Sony یا دیگران خرج کرده‌اند. ما همچنین راه خوبی برای اطلاع از نرخ تبدیل جستجوها به فروش نداریم.

در میان هدست های پیشرو، تنها سونی آمار فروش رسمی PSVR را به اشتراک گذاشته است. این شرکت در ماه مارس اعلام کرد که از زمان عرضه این محصول در اواخر سال 2016، 4.2 میلیون هدست PSVR فروخته است. تمایل سونی برای به اشتراک گذاشتن ارقام فروش PSVR در طول سال‌ها به وضوح نشان می‌دهد که این شرکت معتقد است که بسیار جلوتر از سایرین است. هدست در فروش واحد; اینکه آیا سونی در سال 2020 به‌روزرسانی مشابهی را برای فروش PSVR ارائه می‌کند یا نه، نشان‌دهنده رضایت (یا خیر) این شرکت از فروش هدست در تعطیلات خواهد بود. هدست‌ها، اگرچه موفقیت ظاهری Quest تاکنون می‌تواند الهام بخش فیس‌بوک برای انجام این کار برای اولین بار، احتمالاً در سال آینده باشد.

اشتراک پست
شما باید وارد شوید برای ارسال نظر
بالا