موجود در: Quest 3 تاریخ انتشار: 26 سپتامبر 2024 قیمت: 20 دلار توسعهدهنده: Creature
بسیاری از بازیهای واقعیت ترکیبی برای یافتن دلیل وجودی خود تلاش میکنند، با تعداد زیادی از شرکتکنندگان اولیه که عمدتاً به لذت انجام «X» در اتاق خودتان تکیه میکنند. این منجر به میوههای بسیار کمرنگی شده است که به بازیهای MR اعتبار کمتری نسبت به آنچه احتمالاً باید داشته باشند، داده است، بهویژه با توجه به اینکه هدستهایی مانند Quest 3 و Quest 3S اخیراً رونمایی شده امیدوارند به عنوان چیزی بیش از یک مسیر ارتقای آشکار برای دارندگان Quest 2 عمل کنند. . برای اینکه متا بتواند MR را به تودهها برساند، باید چیزی بیش از یک حالت اختیاری برای بازیهای VR جدید باشد، یا با وجود همه مزایایش، روشی سادهتر برای گرفتن نوشیدنی از روی میزتان باشد.
برخی از این موارد از تاریخچه متا میآید. موضع (اکنون در حال تغییر) در مورد عدم امکان دسترسی توسعه دهندگان به دوربین های Quest، محدود کردن توانایی آنها برای ایجاد بازی هایی که می توانند اتاق شما را بهتر هضم کنند و نوعی از جزئیات را ارائه دهند که بازی های MR نیاز دارند تا خانه شما را به یک پس زمینه برای یک تجربه واقعاً جذاب تبدیل کنند.
با همین محدودیتها، به نظر میرسد استودیوی مستقل Creature واقعاً به نقطهی شیرینی با Starship Home رسیده است، و به شما اجزایی برای تبدیل اتاق نشیمن، دفتر یا اتاق خواب (جهنم، حتی ممکن است در حمام کار کند) را به سفینه فضایی خود ارائه میدهد. و انجام آن به گونه ای که در نهایت احساس می شود در یک زمین بازی یکنواخت با بازی های VR است. به طور خلاصه، من آن را دوست دارم و فکر می کنم شما هم دوست خواهید داشت.
در Starship Home، باید گیاهان آلوده به Blight شیطانی را جمع آوری کنید و جهان را به هارمونی بازگردانید. در اینجا اصول اولیه حلقه بازی وجود دارد، اگرچه در این راه شگفتیهایی وجود دارد که من فاش نمیکنم.
با رانده شدن بر روی سفینه-خانه-دفتر کار خود، کار شما این است که با سفر به دنیاهای بیگانه، گیاهان پراکنده در سراسر کهکشان را پیدا کنید.
کاوشگران فضایی بدون چرخ مراقب باشید: پرواز با کشتی اساساً یک تجربه روی ریل است که از شما میخواهد مختصات سیارهای را بر روی یک نقشه سهبعدی نشان دهید و یک اهرم بزرگ «GO» را روی فرمانهای فرمان خود فشار دهید. به هر حال، این آسمان هیچ مردی نیست. این یک بازی خنک و نسبتاً آسان است که بیشتر در مورد اکتشاف و تعاملات سرگرم کننده در مقیاس اتاق است.
علیرغم اینکه روی ریل قرار دارید، مقدار زیادی تعامل در انتقال سفینه فضایی شما به مکان بعدی وجود دارد. قبل از سفر، باید کشتی خود را با حباب های انرژی - که در مخزن ذخیره سازی تعبیه شده در کف شما وجود دارد - شارژ کنید. شما همچنین باید سیاره را از مدارش اسکن کنید و دوباره در سطح زیرین با استفاده از یک پهپاد برای کشف بیوم منحصر به فرد آن، به پایین بروید. دوست ربات همیشه حاضر خود را از قفل هوا پرتاب کنید تا بتواند به سیاره راه پیدا کند و به طور خودکار آنها را جمع کند.
با بازگرداندن گیاه خود به داخل کشتی خود، اکنون باید با ورود آنها را از شر بلایت که بر کهکشان تسخیر شده است خلاص کنید. رویاهای آنها بله، این گیاهان رویای چیزهای عجیب و غریبی را در سر می پرورانند، و حتی شخصیتی هم دارند.
هر رویا اساساً یک مینی بازی منحصر به فرد خودش است، که یک پازل سرگرم کننده مانند پرتاب قطرات باران از سقف با استفاده از سنگ های پله کوچک ایجاد می کند. یا له کردن رابهای مبتلا به بلایت با دستهای اکستنتو شاخکها—همه آنها در رنگهای مختلف تکنیکالر ریخته میشوند. حالا وقت آن است که دوست گیاهی که تازه بهبود یافتهاید را بکارید و آنها را با فرکانس مناسب تنظیم کنید. چون عزیزم، این گیاهان می توانند آواز بخوانند.
پس این وظیفه شماست که به آنها غذا بدهید و آنها را با شادی آواز بخوانید، که می توانید با گرفتن یکی از جوانه های کوچک تراریوم و چکاندن گوه روی گیاهتان انجام دهید. همچنین باید گهگاهی گیاهان را مجدداً گلکاری کنید تا بتوانند رشد کنند و در نهایت به شکل نهایی خود تغییر شکل دهند.
و شاد نگه داشتن گیاهانتان مهم است. من آنقدر ارکیده کشتهام که باید در لیست سیاه قرار میگرفتم - حتی یک یا دو کاکتوس - اما به یاد آوردن اینکه به کدام کود نیاز دارند و چه زمانی به آنها آبیاری میشود، کمتر از آنچه فکر میکردم کار سختی است. این بیشتر شبیه یک مینیبازی کوچک سرگرمکننده است، با گیاهانی که با یک آهنگ کوچک جذاب به شما پاداش میدهند که در گروه کر همگامسازی میشود، زمانی که همه با تمام اصلاحها کامل هستند. اگر فقط گیاهان واقعی در انتظارات همیشگی خود از من اینقدر سر راست بودند. سپس، فقط باید به کاوش در کهکشان ادامه دهید تا منبع بلایت را پیدا کنید. برای مدت طولانیتری بسته به سرعت فردی شما، زیرا هیچیک از اکشنها هیجانانگیز نیستند، به شما این امکان را میدهند که بنشینید و با سرعت خود به گیاهان خود فکر کنید و آنها را بر اساس مراقبتی که نیاز دارند سازماندهی کنید.
و بله، من عاشق این بازی هستم. علیرغم اینکه این یک تجربه بسیار سرد و شاید حتی گاهی اوقات کمی تکراری است. خیلی بامزه و عجیب است، و پر از شگفتی. مسلماً، یک جوانه بیگانه مفید وجود دارد که کمی بیش از حد به دلخواه من وارد میشود، اما میتوانم ببینم چرا آنها با هم تگ میکنند. کارهای زیادی برای انجام دادن در Starship Home وجود دارد، و شما قطعاً به یک دست نه تنها برای یادگیری طنابها، بلکه پیگیری بسیاری از کارهایی که باید در طول مسیر انجام دهید، نیاز خواهید داشت.
تنها آرزوی من این است که Starship Home بزرگتر باشد. جهان و کمی خارج از ریل بیشتر. من گیاهان (مجازی) بیشتری میخواهم، کنترل بیشتری بر کشتیام داشته باشم و شاید در کل کمی اکتشاف ارگانیکتر داشته باشم. با این حال، نمیتوانستم سرم را به آهنگ جذاب بازیام که از گیاهان مشتق شده است، نزنم و با وظیفهشناسی از باغ بینکهکشانی جدید خانهام مراقبت کنم، به گونهای که هرگز با گروه حشرهکشی از گیاهان در حال نابودی خانگی که تا به حال زنده ماندهاند، مراقبت نمیکنم. دلیلی ناشناخته.
طراحی نادرست گیاه شناسی، Starship Home به مراتب اولین بازی واقعیت ترکیبی است که کاملاً ذهن من را درگیر کرده است و آن را کاملاً در بالای کتابخانه من برای جلسات بازی بیشتر قرار داده است.
در حالی که همه ابزارهای عجیب و غریب موجود در Starship Home را می توان به راحتی در یک کشتی مجازی قرار داد، حتی یک کشتی متناسب با فضای اتاق شما، من همچنان استدلال می کنم که به لطف ماژولار بودن بازی هوشمندانه، عبور MR برای تجربه ضروری است.
در ابتدا، بازی به شما اجازه می دهد که پاپ کنید. انواع پانل های کنترل، دریچه ها، قفسه ذخیره سازی و قفل هوا در هر کجا که بخواهید. اتاق به سمت جایی است که کنترل فرمان و پنجره اصلی شما قرار دارد، اگرچه میتوانید به راحتی پانلها را از روی دیوار بیرون بیاورید و در اواسط بازی تنظیمات خود را مجدداً تند بزنید. یک انبار کفش تمام وقت—واقعاً این توهم را می فروشد که روی یک غلاف فرار کوچک از واقعیت قدم گذاشته اید، در حالی که به عنوان یک محیط «جدید» برای قرار دادن مجموعه رو به رشد من از دوستان و وسایل گیاهی خدمت می کند. خلق و خوی برای هر برخورد نیز، با تغییر مداوم رنگ های آبی، قرمز و بنفش که حال و هوای علمی-تخیلی جالبی به آن می بخشد. در رویاهای گیاهی، همیشه با پوششی جدید و با رنگ های عجیب روبرو می شوید که از نظر ذهنی شما را از کشتی بیرون می آورد، اما همچنان در جایی کاملاً به شکل خانه است، زیرا مینی بازی های رویایی از چیدمان دنیای واقعی اتاق های شما به عنوان پس زمینه استفاده می کنند. رابط های دیژژیک نیز در همه جا وجود دارند، به این معنی که تنها صفحه هایی که می خوانید نمایشگرهای اطلاعاتی در مورد آن گیاهان منحصر به فرد است که در نتیجه شخصیت های خاص خود را دارند. یک گیاه را به اطراف بکوبید، و حتی ممکن است با یک کره چشم بدبینانه به شما خیره شود، یا وقتی که فراموش کردید به چه کودی نیاز دارد، به شکل یک توپ جمع شود و از درد بپیچد. پس خوب باشید.
و در حالی که Starship Home همه را می توان در یک بازی VR قرار داد، مدولار بودن هوشمند آن اجازه می دهد تا اتاق هایی با هر اندازه ای به یک فضای بازی مناسب تبدیل شوند، که به نظر من افزودنی است و قطعاً یک حقه نیست.
بازی در مقیاس اتاق، لازم نیست نگران حرکت مصنوعی فراتر از اکتشاف روی ریل باشید که کشتی شما می تواند انجام دهد. با این حال، این همیشه یک تجربه راحت است، زیرا اتاق شما زمین محکمی برای همه جابجایی ها است.
عبور از واقعیت ترکیبی Quest 3 بسیار خوب است، اما هنوز در مراحل اولیه است. عبور بهتر، واضحتر و سریعتر همه چیز را از دیدگاه کاربران بلندمدت بهبود میبخشد، از جمله Starship Home، اگرچه نمیتوان بازی را در این مورد مقصر دانست. این واقعاً از جایی ناشی میشود که میخواهم همه ابزارها و غوطهوری را که بازی روی میز میآورد به چشمان من نزدیکتر کند، و بنابراین به واقعیت نزدیکتر است. برخی از فعل و انفعالات در بازی های کوچک و دسترسی به قفسه ذخیره سازی کشتی ها نیاز به محدوده زمانی خوبی دارد، که این بازی را در درجه اول به یک بازی ایستاده و در مقیاس اتاق تبدیل می کند.