به‌روزرسانی جدید Quest صفحه فرود را دوباره تصور می‌کند، یک بار دیگر کتابخانه برنامه شما را جدا می‌کند

از اولین روزهای پلت‌فرم VR متا، این شرکت ظاهراً وسواس داشت که کتابخانه شما را قرار ندهد. برنامه‌های واقعیت مجازی در مرکز و جلو.

درعوض اولین چیزی که هنگام قرار دادن هدست این شرکت یا راه‌اندازی برنامه تلفن همراه همراه آن می‌بینید، نوعی «فید» پویا با محتوایی است که در جستجوی آن نبودید. رتبه اول.

برای مدت طولانی زمانی که Meta روی سر خود Quest گذاشتید، باعث شد به «کاوش» نگاه کنید، مجموعه‌ای از محتوای متفاوت با الگوریتمی که کتابخانه برنامه‌های نصب‌شده شما نبود. در صفحه کاوش، متا در طول سال‌ها مدام آن را مجدداً طراحی کرده است و هر شش ماه یکبار طرح‌بندی را تغییر می‌دهد. قسم می خورم هر بار که بالاخره به آن عادت کردم، تغییر می کند.

و بار دیگر، تغییر خواهد کرد.

در جدیدترین به روز رسانی Quest v57، متا صفحه فرود Explore را با یک "Horizon Feed" جدید و تازه گیج کننده جایگزین می کند. همچنین کتابخانه برنامه‌های نصب‌شده شما نیست. به طور معقولی، ممکن است فکر کنید Horizon Feed فقط حاوی محتوای Horizon Worlds است، که به‌عنوان نوعی پورتال برای پرش به دنیای کوچک شرکت عمل می‌کند. اما نه، ظاهراً در Horizon Feed انواع بازی‌ها، برنامه‌ها و البته Reels را خواهید یافت!

بله، Reels… محتوای ویدئویی دوبعدی کوتاه این شرکت که برای مشاهده سریع و معمولی در تلفن هوشمند طراحی شده است. مطمئناً وقتی هدستم را می‌گذارم، این چیزی است که می‌خواهم ببینم - نه کتابخانه برنامه‌های نصب‌شده من.

حتی برنامه تلفن هوشمند همراه هدست، برنامه «Meta Quest» نمی‌خواهد دسترسی به کتابخانه نصب‌شده شما را آسان کند. برنامه ها درعوض، اولین چیزی که هنگام راه‌اندازی برنامه می‌بینید، محتوایی است که به‌صورت الگوریتمی تنظیم شده است - البته یک فید - که در وهله اول هنگام قرار دادن هدست خود به دنبال آن نبودید.

آیا می‌دانستید که آیا واقعاً می توان از راه دور برنامه های VR را در Quest مستقیماً از برنامه تلفن هوشمند راه اندازی کرد؟ این فوق العاده راحت است.

یا می تواند باشد، اما بیشتر مردم حتی نمی دانند که این امکان پذیر است زیرا حتی برای یافتن کتابخانه برنامه های نصب شده خود باید برنامه گوشی هوشمند را راه اندازی کنید، روی "منو" (آخرین گزینه در نوار ابزار) کلیک کنید. سپس به پایین صفحه بروید تا در نهایت «کتابخانه من» را پیدا کنید. با شمارش از بالای صفحه، این هفدهمین مورد از فهرست آیتم های منو است. در طول سال‌ها به تدریج به سمت پایین‌تر حرکت کرده است.

به معنای واقعی کلمه «نظارت والدین» و «کمک و پشتیبانی» در فهرست بالاتر از کتابخانه برنامه‌های نصب‌شده شما قرار دارند.

آیا متا واقعاً فکر می‌کند که نظارت والدین (چیزی که حتی برای بسیاری از کاربران صدق نمی‌کند)، و راهنما و پشتیبانی (فکر می‌کنید هر چند وقت یک‌بار مردم برای این محصول به کمک نیاز دارند)، باید راحت‌تر از کتابخانه برنامه‌های نصب‌شده کاربر باشد؟

حدس می‌زنم نباید تعجب کنیم. متا وسواس زیادی به فیدهای تنظیم‌شده الگوریتمی دارد. این چیزی است که محصولات اصلی شرکت (به عنوان مثال: فیس بوک، اینستاگرام) را تعریف می کند، و تغییرات کوچک در الگوریتم فید آنها می تواند تأثیر زیادی بر مدت زمان ماندن افراد در آن پلتفرم ها و میزان تعامل آنها داشته باشد. اما مشکل اصلی متا در اینجاست. وسواس تغذیه در حالی که پیمایش معمولی و حتی بدون فکر در گوشی‌های هوشمند معمول است - دستگاه‌هایی که می‌توانند در عرض چند ثانیه با آن‌ها درگیر شوند و از آن جدا شوند - این موضوع برای هدست‌های VR نمی‌تواند دور از واقعیت باشد. دلیل خوبی برای به زحمت انداختن قرار دادن آن در وهله اول. آنها از قبل می دانند که چه کاری می خواهند انجام دهند. قرار گرفتن بین آنها و آن چیز فقط تجربه کاربر را به خطر می اندازد. اگر می‌خواهید با فید به آن‌ها ضربه بزنید، این کار را پس از اتمام کاری که در وهله اول قصد داشتند انجام دهند، انجام دهید. و در حالی که در حال انجام آن هستید... شاید به جای پنهان کردن کتابخانه برنامه های نصب شده خود - می دانید، محتوایی که آنها دست انتخاب کرده اند و برای آن پول پرداخت کرده اند - چرا راه اندازی آنها را برای کاربر در وهله اول آسانتر نکنید تا کار برای آنها راحت تر باشد. آنها برگردند؟

البته افراد متا این را می خوانند و می گویند "ما همه این آمارها را داریم که نشان می دهد مردم واقعاً روی موارد موجود در فید کلیک می کنند." چیزی که شما دائماً در مقابل چهره آنها قرار می دهید. اگر چیزهای درست را اندازه گیری نکنید، معیارها شما را به بیراهه می کشاند. بهتر است باور کنید که اصطکاک - فرآیند قرار دادن هدست و رسیدن به چیزی که واقعاً می خواهید انجام دهید - یکی از بزرگترین مشکلات واقعیت مجازی بوده و بوده است. اگر این چیزی نیست که شما برای آن بهینه‌سازی می‌کنید (این فیدها مطمئناً نیستند) پس فقط تجربه کلی کاربر را فلج می‌کنید. به دنبال این هستیم که ببینیم آیا می‌توانید کسی را بعد از اینکه قبلاً تصمیم به نصب هدست گرفته است به سمت محتوای دیگری هدایت کنید. وقتی هدست را می‌گذارید، اولین چیزی که می‌بینید چیست؟ کتابخانه برنامه های نصب شده شما

اشتراک پست
شما باید وارد شوید برای ارسال نظر
بالا