- تیم سویینی (@TimSweeneyEpic) 30 ژوئن 2024
تاکنون کاملاً واضح است که سوینی فکر نمیکند واقعیت مجازی با فورتنایت خوب کار کند. همانطور که او اساساً اظهاراتی را که در سال 2022 در مصاحبه با The Verge بیان کرد، تکرار می کند.
"Epic هیچ برنامه ای برای ساخت نسخه VR از Fortnite ندارد. نه خارج از هر استراتژی تجاری بزرگ، بلکه فقط به این دلیل که کاری که ما در فورتنایت هر روز به عنوان گیمر انجام می دهیم به سرعت در یک محیط اجرا می شود، و این نوعی تجربه است که شامل حرکت شدید است و در VR به خوبی کار نمی کند. سوینی به The Verge گفت. بنابراین، اگر بخواهیم کاری را در VR انجام دهیم، باید کاری باشد که واقعاً برای تجربه طراحی شده باشد. و این طور نیست که ما دیدگاه منفی نسبت به آن داشته باشیم. ما فقط 101 کار برای انجام داریم.» کل بخش «بارفینگ» آخرین بیانیه او اگرچه در سال 2024 کمی قدیمی به نظر میرسد، و به نظر میرسد سوئینی واقعاً اخیراً به VR بازنگری نکرده است. برخلاف روزهای اولیه VR، بازیهای مدرن تمایل دارند تعدادی گزینه راحتی را به صورت استاندارد شامل شوند، مانند چرخش سریع متغیر، عکسهای FOV، قفسهای «راحتی» و طیف کاملی از گزینههای حرکتی. قابلتوجه، هر یک از اینها میتواند برای تبدیل «حرکت شدید» به چیزی قابل معده برای همه استفاده شود، مانند استودیوی متا BigBox VR در بتل رویال موفق خود POPULATION: ONE.
با این وجود، سوئینی ممکن است در مورد درست نبودن واقعیت مجازی درست باشد. برای Fortnite مناسب است، و ممکن است کمتر در مورد حرکت «شدید» بازی برای تسطیح زمین بازی باشد، و بیشتر در مورد اینکه چگونه گیم پلی VR از لحاظ مزایا و معایبی که روی میز به ارمغان می آورد با صفحه مسطح تفاوت دارد.
برای یک بازیکن VR. ، ممکن است سخت تر باشد که سریع خود را از یک موقعیت چسبنده مانند صفحه تخت بیرون بیاورید، اما انجام یکسری اقدامات دیگر، مانند دویدن و تیراندازی در گوشه ها، پشت سر پوشیدن و انجام کارهای پیچیده که کاربران صفحه تخت به سادگی نمی توانند انجام دهند، آسان تر باشد. مانند گرفتن یک مجله اضافی که هم تیمیتان به شما میاندازد.
هر چه که باشد، امیدواریم سوینی لحن خود را در مورد راحتی VR تغییر دهد، شاید با خواندن چک لیست راحت VR ما که برای بررسی بازی از آن استفاده میکنیم.