پیش‌نمایش «Phantom: Covert Ops» – برداشتی جذاب از VR Stealth، اما چالش‌های راحتی می‌توانند آب‌ها را گل آلود کنند

Phantom: Covert Ops یک بازی است که کاملاً از درون کایاک و در حالی که ممکن است در ابتدا عجیب به نظر برسد، اجازه دهید به شما بگویم، همه چیز فوق العاده غوطه ور به نظر می رسد. Covert Ops یک بازی نشسته است، و چیزی در مورد نشستن و احساس اینکه در حال سر خوردن از بالای آب هستید (شاید از قضا) بسیار زمین گیر است.

کایاک تاکتیکی شما چندین ابزار و سلاح را روی آن نصب کرده است مشاهده کنید که دائماً در مقابل شما کشیده شده است، تقریباً در واقعیت مجازی احساس می‌کنید که بسطی از خودتان است، که یک حس تجسم را به ارمغان می‌آورد که عنصر کلیدی غوطه‌ور شدن است.

در سمت چپ پاروی کایاک خود را دارید. که تقریباً دقیقاً همانطور که انتظار دارید کار می کند: دست و پا زدن متناوب در سمت چپ و راست شما را به جلو می راند، در حالی که پارو زدن بیشتر در یک طرف یا طرف دیگر شما را در جهت مخالف می چرخاند. اگر قبلاً قایق سواری یا قایق سواری کرده اید، این طبیعت کاملاً دوم است. هنگامی که پارو نمی زنید، یک کیسه مهمات و عینک دید در شب روبروی شما نشسته است، یک تفنگ تک تیرانداز در سمت راست نصب شده است. همچنین یک تپانچه روی سینه و یک SMG در پشت شما. این کیت ابزار قابل اعتماد شما را تشکیل می دهد که با استفاده از آن می توانید تمام کارهای معمول بازی های مخفی کاری مانند عبور از مناطق تاریک را برای جلوگیری از دشمنان، خاموش کردن نورها، ایجاد حواس پرتی، و خرابکاری افراد بد از سایه ها انجام دهید.

ساخت کل بازی در اطراف کایاک به عنوان وسیله ای برای تجسم بازیکن، عمل کردن به عنوان موجودی آنها و جابجایی آنها در دنیای مجازی یک مفهوم کاملاً جالب است که در هیچ جای دیگری در VR دیده نمی شود. اما یک خودپسندی در این طراحی وجود دارد که ممکن است مخاطبان بازی را محدود کند و آن راحتی است. از آنجایی که شما در یک کایاک هستید، Phantom: Covert Ops ذاتاً برای حرکت روان ساخته شده است. این یک مسئله نیست، حداقل برای من؛ سر خوردن در امتداد آب در خطوط عمدتاً مستقیم احساس خوبی دارد. متأسفانه حرکت مبتنی بر کایاک چرخش نرمی را نیز به همراه دارد.

چرخش صاف زمانی است که چشم انداز مجازی بازیکن به طور مداوم چرخانده شود. بیشتر بازی‌های واقعیت مجازی از «چرخش فوری» استفاده می‌کنند، که دید بازیکن را با افزایش‌های بزرگ می‌چرخاند تا از درک چرخش مداوم جلوگیری کند. در بازی‌هایی که حتی از چرخش صاف نیز پشتیبانی می‌کنند، این گزینه هرگز به‌طور پیش‌فرض فعال نمی‌شود، زیرا باعث تهوع بسیاری از افراد، از جمله من می‌شود.

متاسفانه، چرخش نرم پایه‌ای برای Opers Covert است و توسعه‌دهندگان برنامه‌ای برای یک چرخش سریع ندارند. . برای منصفانه بودن، یک راه حل چرخشی فوری که در زمینه کایاک منطقی است، برای من واضح به نظر نمی رسد. به نظر می‌رسد که بازی و بازیکنانش باید با آن زندگی کنند، ضرورت چرخش روان است.

شما می‌توانید این موضوع را مطرح کنید که - اگر یک بازی VR باید شامل چرخش نرم باشد - Ops مخفی بهترین سناریو است. از آنجایی که بازیکنان کنترل چرخش خود را با جوی استیک ندارند، تقریباً به اندازه یک FPS استاندارد نمی‌چرخند. در عوض، چرخش تنها زمانی اتفاق می‌افتد که به اندازه کافی در یک سمت کایاک خود پارو بزنید تا بچرخید، و سطوح به وضوح برای به حداقل رساندن چرخش بیش از حد طراحی شده‌اند. با این حال، ممکن است به دست شما برسد.

در پیش‌نمایش من از Opers Covert، که در Rift S پخش شد، می‌توانستم هر بار حدود یک ساعت بازی کنم قبل از اینکه احساس کنم دارم به آن آستانه وحشتناکی می‌رسم. دور و پرداخت آن با یک ساعت حالت تهوع پس از هدست. در بیشتر موارد، سر خوردن در امتداد آب در خطوط نسبتاً مستقیم به خوبی احساس می‌شد، و کمی چرخش این‌طرف و آنجا نیز خوب بود. اما مکانیک «پیچ تند» بود که در آن واقعاً می‌توانستم مغزم را احساس کنم که می‌گوید «نه مرد، این جالب نیست». مکانیک چرخش تیز به شما امکان می‌دهد با نگه داشتن یک دکمه روی کنترلر و دست و پا زدن روی آن، تیزتر بچرخید. در همان زمان، باعث می شود کایاک شما بسیار تیزتر از حد معمول بچرخد. لازم نیست دائماً این کار را انجام دهید، اما ممکن است هر چند دقیقه یک بار در یک پیچ در آبراه که نیاز به یک پیچ تند دارد، یا یک قایق نگهبانی که به سرعت نزدیک می شود و باید به سرعت از آن منحرف شوید، قرار بگیرید.

مشخص است که فانتوم: توسعه‌دهنده Covert Ops، nDreams، می‌داند که پیچ‌های تند یک مشکل راحت است. بازی تمام تلاش خود را می کند تا با در نظر گرفتن پرده های جانبی سنگین در طول پیچ های تیزتر، به حفظ راحتی کمک کند. با این حال، برای جلوگیری از تجمع آهسته ناراحتی که در نهایت باعث شد قبل از اینکه هدست را بردارم، کافی نبود.

اما من با nDreams اینجا هستم—می توانم ببینم چرا آنها به دنبال این طراحی ادامه داده اند. مفهوم کایاک بسیار جالب است و اجرای آن واقعاً خوب به نظر می رسد. بازیکنانی که می‌دانند می‌توانند چرخش نرم را بدون مشکل انجام دهند، باید برای Phantom: Covert Ops هیجان‌زده باشند. کسانی که با چرخش نرم مشکل دارند باید مراقب باشند که در بازی زیاد خود را تحت فشار نگذارند. و برای کسانی که به چرخش نرم بسیار حساس هستند، این بازی ممکن است برای شما مناسب نباشد.

به اعتبار nDreams... مسئله اصلی در اینجا برای شخصی مثل من (که در اردوی میانی "مبارزه با چرخش نرم" است. این است که می‌خواستم بازی را در مدت طولانی انجام دهم. اگر یک جلسه 15 دقیقه ای اینجا یا آنجا بود، ممکن است میزان چرخش صاف  چندان قابل تحمل نباشد. اما تاکنون Phantom: Covert Ops یک بازی واقعیت مجازی منحصربه‌فرد و جالب بوده است که می‌خواهم در آن غوطه‌ور شوم و برای مدت‌های معنی‌داری در آن غوطه‌ور باشم.

من هنوز مشتاقانه منتظر Phantom: Covert Ops هستم به دلیل همه چیزهایی که در آن وجود دارد. تا اینجای کار درست انجام داده‌اید، و امیدوارم nDreams بتواند راه‌حل‌هایی برای بهبود راحتی چرخش نرم قبل از تاریخ انتشار بازی در 25 ژوئن در Rift and Quest پیدا کند.

اشتراک پست
شما باید وارد شوید برای ارسال نظر
بالا