جدید و بهبود یافته گفته می شود که ردیابی دستی Quest 2 از این هفته آغاز شده است. و برخی از اولین توسعه دهندگانی که به این فناوری دسترسی پیدا کردند، نظرات خود را در مورد بهبودها به اشتراک گذاشته اند و در برخی موارد حتی برنامه های خود را برای استفاده از سیستم جدید به روز کرده اند.
شاید واضح ترین نمونه از بهبود یافته ردیابی دستی Quest 2 باشد. با Unplugged: Air Guitar، یک بازی ریتم واقعیت مجازی که از ردیابی دستی برای دادن گیتار هوایی «واقعی» به بازیکنان استفاده میکند، منجر به تجربه بهتری میشود. استودیوی سازنده بازی، Anotherway، گفت که بهبودهای مربوط به ردیابی دستی آنقدر قابل توجه بود که الهام گرفته شد تا برخی از آهنگ های خود را با پیچیدگی بیشتری نقشه برداری کند، به لطف پیشرفت هایی که در ردیابی دست های سریع در حال حرکت ایجاد شده است.
«به روز رسانی به ردیابی دست برای ما بسیار مهم است. Unplugged یک بازی است که به شدت از ردیابی دست برای حس واقعی گیم پلی گیتار هوایی استفاده می کند. حرکات سریع دست و تغییرات سریع آکورد در میان سایر موارد وجود دارد. از همان ابتدا، ما می خواستیم به نوازندگان این احساس را بدهیم که دارند گیتار هوایی واقعی می نوازند. با وجود اینکه توانستیم با استفاده از نسخه قدیمی ردیابی دستی به گیم پلی بسیار محکم و دقیقی دست پیدا کنیم، مجبور شدیم محدودیت هایی را برای گیم پلی خود ایجاد کنیم. این استودیو در اعلامیه متا در مورد بهروزرسانی ردیابی دستی Quest 2 گفت: این باید انجام شود تا تجربهای روان فراهم شود که با هیچ مشکلی که چنین فناوری جدیدی ممکن است گهگاهی ایجاد کند، قطع نشود. با آخرین بهروزرسانی، ردیابی دستی آنقدر دقیق و پاسخگو است که میتوانیم همه مزیتهایی را که قبلاً نمیتوانستیم در نظر بگیریم: تغییر سریع موقعیت انگشتان، بهعلاوه افزایش و تعداد نتهای واقعیتر که باعث میشود آهنگها بسیار معتبرتر به نظر برسند.
در حالی که بدون پلاگ: گیتار هوایی از توانایی سیستم جدید برای ردیابی مطمئنتر دستهای سریع بهره میبرد، بازی پازل واقعیت مجازی Cubism بیشترین مزیت را از افزایش استحکام ردیابی دست هنگام عبور دستها یا پوشاندن دستها داشت.
" این بهروزرسانی برای ردیابی دستی یک گام بزرگ به جلو در کیفیت ردیابی است و باعث میشود بازی کوبیسم با دست بسیار پایدارتر و سازگارتر به نظر برسد. پیش از این، ردیابی دست کوبیسم به هموارسازی ورودی داده دستی برای تولید یک روش ورودی پایدار متکی بود. علاوه بر این، باید به بازیکنان آموزش داده شود که دست خود را روی هم نگذارند زیرا این ردیابی تأثیر منفی گذاشته است. "همه اینها با جدیدترین ردیابی دستی بهبود یافته است - که به اندازه کافی سازگار است تا بتوانم صاف کردن دست را به طور پیش فرض خاموش کنم." استفاده از ردیابی دستی Quest 2 نیز از بهبود استحکام بهره مند شد، به ویژه با توجه به روشی که بازی به طور همزمان استفاده از هر دو دست را در نزدیکی یکدیگر تشویق می کند. و تعاملات بصری با دست. یکی از بزرگترین چالشها هنگام ساخت یک برنامه کاربردی دست اول، قابلیت اطمینان و دقت ردیابی دست است که توسط سیستم ارائه میشود.» «آزمایشگاه فیزیک دست برای برجسته کردن آنچه در آن زمان ممکن بود و به چالش کشیدن کاربر برای بازی با محدودیتهای فناوری طراحی شده بود. با این پیشرفت بزرگ، امیدواریم افراد بیشتری کشف کنند که ردیابی دست چه چیزهایی را برای تجربههای همهجانبه ارائه میکند. طبیعتاً این بدان معنی است که دست ها به سرعت در هوا پرواز می کنند ... چیزی که سیستم ردیابی دستی Quest 2 قبلی در آن عالی نبود. با سیستم بهبودیافته، متا میگوید که Quest 2 در ردیابی دستهایی که به سرعت در حال حرکت هستند، از جمله موقعیتهایی که همه انگشتان را نمیتوان دید (مانند هنگام مشت کردن!) بسیار بهتر است. توانایی ارائه یک تجربه تمرینی بی عیب و نقص برای کاربران Liteboxer. برنامهنویس گفت: تمرینهای ما مستلزم پرتاب مشتهای سریع زیادی هستند، و برای همگام شدن با سرعت دقیق، ردیابی دستی ضروری است. "ما واقعاً از این آخرین بهروزرسانی خوشحالیم و از جهت کلی ردیابی دستی در پلتفرم Quest هیجانزده هستیم."
– – – – –
ردیابی دستی در Quest از ابتدا به طور معقولی کارآمد بوده است، اما تاخیر و مسائل مربوط به قابلیت اطمینان چیزی را به دلخواه رها کرده است. با بهروزرسانی Hand-Tracking 2.0 در Quest 2، به نظر میرسد متا در حال برداشتن یک گام قوی رو به جلو برای مفیدتر کردن ردیابی دستی به طور کلی است که به نفع همه برنامههای ردیابی دستی است، خواه پیشرفتهای خاصی برای استفاده از آن انجام دهند یا خیر.
بهروزرسانی ردیابی دستی برای Quest 2 همراه با نرمافزار v39 است که اکنون به آرامی در هدستها عرضه میشود.