این ردیابی "درون به بیرون" که Oculus آن را "Insight" می نامد، به این معنی است که کاربران نیازی به تکیه بر حسگرها یا ردیاب های خارجی ندارند و آنها را آزاد می کند تا به جای محدود شدن به حجم ردیابی در مقیاس اتاق، در فضاهای مقیاس بزرگ حرکت کنید. به این ترتیب، Oculus میگوید که این هدست میتواند از ردیابی «مقیاس عرصه» پشتیبانی کند.
در Oculus Connect، این شرکت در حال نمایش یک عرصه چندنفره VR FPS برای Dead and Buried است که چندین هزار فوت مربع را اشغال میکند و به بازیکنان امکان میدهد یک برچسب لیزری VR داشته باشند. مانند تجربه ای که در آن آنها به طور فیزیکی در یک فضای بزرگ با اشیاء واقعی برای پوشش حرکت می کنند، همه در حالی که در VR مبارزه می کنند. در این مرحله اولیه، به نظر می رسد که این نوع تجربه ردیابی در مقیاس بزرگ هنوز آزمایشی است، اما چیزی که شرکت امیدوار است در آینده توسعه دهد.
برای مصرف کنندگان در خانه خود، Oculus می گوید که Quest از Guardian چند اتاقه پشتیبانی می کند. سیستم کاربران Oculus Rift با Guardian آشنا هستند، که به آنها اجازه میدهد طرح کلی فضای فیزیکی خود را ردیابی کنند تا مرزی امن برای حرکات خود در واقعیت مجازی تعیین کنند. هنگامی که به لبه مرز نزدیک میشوید، سیستم Guardian خود را بهعنوان یک دیوار مجازی نشان میدهد که شبیه یک شبکه آبی است و از برخورد شما به دیوار یا مشت زدن به مانیتور رایانهتان (معمولاً) جلوگیری میکند. Oculus یک سیستم Guardian چند اتاقه را ردیابی کرده است. این شرکت می گوید که این به کاربران امکان می دهد فضاهای Guardian را در چندین اتاق تنظیم کنند و Quest این تنظیمات را به خاطر می آورد و به طور خودکار تشخیص می دهد که کاربر در کدام اتاق است تا مرز صحیح Guardian را به آنها نشان دهد. کار، زیرا مطمئناً شناسایی مطمئن اتاق ها در شرایط نوری مختلف و زمانی که اشیا می توانند از یک جلسه به جلسه دیگر حرکت کنند، چالش برانگیز است. ما به زودی با Quest همکاری خواهیم کرد تا جزئیات بیشتری در مورد نحوه کارکرد آن به شما ارائه دهیم.