در Connect این هفته، متا معاون VR/AR Mark Rabkin اعلام کرد که توسعه دهندگان به زودی می توانند به یک دوربین جدید Passthrough API دسترسی پیدا کنند که قرار است در اوایل سال آینده عرضه شود. رابکین روی صحنه گفت که انتظار می رود "همه انواع تجربیات پیشرفته MR" را فعال کند، که قرار است شامل اشیاء ردیابی شده، برنامه های کاربردی هوش مصنوعی، پوشش های "فانتزی"، درک صحنه و "خیلی چیزهای دیگر" باشد. «خیلی زود»، که میتواند به این معنا باشد که توسعهدهندگان منتخب میتوانند از نسخه بتا Passthrough API در بازیهای خود استفاده کنند.
همانطور که امروز است، بهجای دسترسی خام به دوربین، توسعهدهندگان به چیزهایی مانند نمایشهای هندسی تکیه میکنند. از محیط، دادههای ردیابی بدن و دست، و قرار دادن مبلمان تعریفشده توسط کاربر.
دسترسی بیشتر به دوربینها به توسعهدهندگان این امکان را میدهد که جزئیات بیشتری در هضم فضای فردی کاربر داشته باشند، چیزی که تاکنون وجود نداشته است زیرا استودیوها مجبور به ترک آن شدهاند. برای «میوه کم آویزان»، مانند حالتهای اختیاری MR تا بازیهای واقعیت مجازی که عمدتاً به فاکتور شگفتانگیز دیدن اتاق خود متکی هستند. با وجود این، چند نمونه عالی از استودیوها وجود دارد که با این محدودیتها کار میکنند تا بازیهای MR هوشمندانهای در مقیاس اتاق ایجاد کنند، مانند بازی واقعیت ترکیبی اخیراً منتشر شده Creature Starship Home (2024).
به این معنی است که متا باید نگرانیهای مربوط به حریم خصوصی دوربین را کاهش دهد. ، دسترسی همیشه تنها بر عهده شرکت بوده است. البته، متا هنوز محدودیتهای خاصی را برای Passthrough API خود فاش نکرده است، یا اینکه آیا این شامل دسترسی خام میشود، بنابراین باید دید که دادههای دوربین اضافی چه سطحی از ناشناس بودن را فراهم میکند.
بهعلاوه، این شرکت در یک پست وبلاگی این را اعلام کرد. این هفته در حال بهروزرسانی Horizon OS در کنار راهاندازی Quest 3S در 15 اکتبر بود تا «تنظیمات حریم خصوصی سادهتر، شفافتر و آسانتر برای استفاده» مانند وضعیت فعالیت، نشانگرهای حریم خصوصی زمانی که برنامهها از میکروفون، مکان و دادههای مکانی Quest استفاده میکنند را شامل شود. و همچنین یک ویژگی قفل حسگر جدید، که برق دوربینهای خارجی و میکروفون هدست شما را «در شرایط خاص»، مانند زمانی که هدست به خواب میرود، قطع میکند.