نقد و بررسی «Max Mustard» – پلتفرم کننده واقعیت مجازی به سبک «Astro Bot» که خردل را برش می دهد

موجود در: Quest 2/3/Pro (بعداً به Steam و PSVR 2 می‌آید) بازبینی در: Quest 3 تاریخ انتشار: 21 مارس 2024 قیمت: 30 دلار توسعه‌دهنده: Toast Interactive

Max Mustard در اینجا چرخ را دوباره اختراع نمی‌کند: این یک پلتفرمر سه بعدی محکم و بسیار خوش ساخت است که، با همه نکات مثبتش، اگر در گذشته پلتفرمر سه بعدی بازی کرده باشید، به طور کلی یک تجربه کاملاً استاندارد است. 30 سال، صفحه مسطح یا چیزهای دیگر.

این احتمالاً منفی‌ترین چیزی است که در مورد این ماجراجویی کوچک زبردست می‌گویم، که شما را موظف می‌کند تا همراه همنام راکت‌پوش پوشیده از طریق دنیایی از دشمنان نسبتاً آسان، چیزهای محیطی کمتر آسان را راهنمایی کنید. و چهار رویارویی با رئیس که از اصول ارتدوکس سختگیرانه "سه بار آسیب می زند و می میرد" پیروی می کند.

در حالی که داستان نسبتاً فراموش شدنی است - تقریباً به طور کامل از طریق نامه هایی که در انتهای سطوح ظاهر می شوند - این عمل به ندرت ناامید می شود، زیرا از طریق 40 سطح سفارشی، عکس‌های مستقیم دریافت می‌کنید، که بسیاری از آنها به عناوین سوپر ماریو مربوط به اواخر دهه 80 و اوایل دهه 90 بازمی‌گردد. در سبک حرکت یا حمله، فقط یک قلاب روی سر برای کشتن می‌کشد، و باعث می‌شود که دشمنان نسبت به ابزارهای محیطی بسیار جالبی که در جهان دوم (از چهار) با آن‌ها مواجه می‌شوید، جذابیت کمتری داشته باشند. به نظر می‌رسد آن پلت‌فرم‌های متحرک سرگرم‌کننده و مبتکرانه و تله‌های محیطی دشوارتر، ستاره‌های واقعی نمایش در اینجا هستند.

مشاهده پست در imgur.com

و اگر از کلیپ بالا متوجه نشده اید، مکس خردل بی‌شک یک عشق است. نامه‌ای به پلتفرم‌بازان گذشته و حال، مانند کراش باندیکوت و سوپر ماریو ورلد، و جدیدتر «سوپر ماریو» سرزمین سه‌بعدی، اما همچنین به سرفصل‌های پلتفرم‌های واقعیت مجازی امروزی، از جمله مأموریت نجات ربات‌های ستاره‌ای درخشان در PSVR و «داستان خوش شانس» در رایانه شخصی واقعیت مجازی. ، PSVR و Quest. با سطح تناسب و پایان، و تعامل اول شخص (در ادامه در مورد آن بیشتر توضیح می‌دهید)، حتی ممکن است به Max Mustard به‌عنوان Astro Bot  پلتفرم Quest فکر کنید.

و مانند آن پلتفرم‌های سال‌های گذشته، Max Mustard نیز ارائه می‌دهد. نقشه آشنای جهان که به صورت خطی شما را به نبرد نهایی رئیس می برد، که (بدون اسپویلر!) به طور رضایت بخشی تمام مهارت هایی را که در طول بازی آموخته اید کنار هم قرار می دهد.

در طول مسیر، مینی گیم ها و فروشگاه های گاه به گاه را نیز در جایی که می توانید پیدا خواهید کرد. سکه ها را برای توانایی هایی مانند قلب اضافی، پاداش سکه و حرکات جنگی جدید خرج کنید. شما هم به آن حرکات جدید نیاز دارید (اما احتمالاً واقعاً نیازی به آن ندارید)، زیرا سطوح در سراسر جهان سه در سختی شروع به افزایش می‌کنند، که موانع محیطی چالش برانگیزی را ایجاد می‌کند، مانند جعبه‌هایی که ناپدید می‌شوند و دوباره به ضرب آهنگ موسیقی متن بازی ظاهر می‌شوند. گلوله های توپ، پدهای پرش یکبار مصرف و موارد دیگر. داشتن یک قلب اضافی، یک حرکت حمله بهتر، یا چکمه‌های موشکی که به دشمنان آسیب می‌رساند، همگی یک امتیاز خوب برای کمک به شما هستند.

شما نمی‌توانید مکس ماستارد را «جانشین معنوی» ربات Astro سونی بخوانید، زیرا مانند Astro Bot هر چند وقت یکبار ابزارهای اول شخص به شما داده می‌شود، مانند تفنگ دارت و تفنگ فن، که در سطوح خاصی از آن‌ها استفاده می‌کنید، تفنگ دارت بیشترین تأثیر را در طول بازی دارد. در اینجا من موشک‌های ورودی را از رئیس آموزش بازی منفجر می‌کنم:

مشاهده پست در imgur.com

با این وجود، ای کاش گجت‌های اول شخص کمی بهتر در سطوح معمولی ادغام می‌شدند، و در کل تنوع بیشتری داشتند، با توجه به اینکه چقدر می‌توانند خوب باشند. باشد. با این حال، شما این شانس را دارید که مهارت های تیراندازی خود را در چالش های مینی بازی تقویت کنید، جایی که می توانید سکه هایی را برای استفاده در فروشگاه به دست آورید، و همچنین "مادپاپ" اضافی دریافت کنید، که معمولاً در سطوح معمولی پر شده اند و به عنوان نوعی ارز ثانویه عمل می کنند. برای باز کردن سطوح در حین حرکت به جلو استفاده می شود.

در مورد دشمنان، بدهای معمولی واقعاً چالش چندانی ایجاد نمی کنند، با این حال چهار باس نبرد اصلی بازی به طور قابل توجهی جالب تر هستند و هر کدام از آنها به خوبی وفادار می مانند. تروپ های سکوی پوشیده که احتمالاً به آن عادت کرده اید. با این اوصاف، سخت است به این که مکس ماستارد چقدر به زیبایی و احساس اساساً همه چیز را میخکوب می‌کند، لبخند نزد. در هر سطح با این حال، نیازی نیست که شما یک تکمیل کننده باشید تا به راحتی بازی را پشت سر بگذارید، که در کل می تواند سه تا چهار ساعت از شما بگذرد. ​​

Max Mustard احمقانه و زیبا است و تنوع زیادی در سطح هم در طراحی عملکردی و هم در احساس کلی ارائه می دهد. در اینجا من با استفاده از تفنگ فن برای مکیدن دشمنان و سکه های خطاکار پس از پاشیده شدن به آب - نوعی انتقال سطح کاملا غیرمنتظره که در سراسر آن تجربه خواهید کرد.

مشاهده پست در imgur.com

اول گفت: تعاملات افراد در Max Mustard نسبتاً نادر است، بنابراین شما به جای برخورد با دشمنان مانند آنچه در کلیپ بالا می بینید، بیشتر اوقات به عنوان مکس در حال چرخیدن خواهید بود. این امر به جنبه‌های بصری و عملکردی سطوح اهمیت بیشتری می‌دهد، که خوشبختانه آنقدر محکم هستند که به راحتی می‌توان وارد POV جدید «سر شناور» خود شد و از سبک هنری درخشان و رنگارنگ بازی لذت برد.

باز هم، ای کاش وجود داشت. گجت‌های اول‌شخص بیشتری، اگرچه باید آن‌ها را به Max Mustard بدهید تا اصلاً آن‌ها را درج کند، زیرا به نظر می‌رسد بازی به جای ترکیب سنگین‌تر Astro Bot-y از گیم‌پلی اول و سوم شخص، حرکت سریع و روان در سطوح را در اولویت قرار می‌دهد.

دوربین بازی لازم است اطراف مکس را دنبال کند، اما این کار را به شیوه ای ملایم و راحت انجام می دهد. تصمیم استودیو برای اضافه کردن چرخش فوری به عنوان یک ارتقاء قابل خرید در فروشگاه، کمی عجیب به نظر می رسد، زیرا بسیار ضروری است که هنگام چرخش در سطوح برای گرفتن سکه ها یا مادپاپ هایی که ممکن است از دست داده اید، موقعیت خود را تغییر دهید. مسلماً، این ویژگی با سکه‌های درون بازی باز می‌شود، اگرچه باید یک طرح حرکتی استاندارد خارج از جعبه باشد.

چند لحظه حرکت اجباری در رویدادهای یک‌باره وجود دارد، اگرچه چیزی که نباید زنگ هشدار را در حرکت به صدا درآورد. کاربران مستعد بیماری، Max Mustard را برای هر کسی، از جمله افرادی که برای اولین بار VR می‌کنند، بسیار عالی می‌سازد.

اشتراک پست
شما باید وارد شوید برای ارسال نظر
بالا