چالشهای واقعیت مجازی: درسهایی از اخراجهای Fast Travel Games اخبار اخیر مبنی بر تعدیل نیروی کار در استودیوی Fast Travel Games، یکی از پیشگامان و کهنهکاران صنعت واقعیت مجازی (VR)، زنگ هشداری جدی را برای کل این حوزه به صدا درآورده است. این استودیو که به دلیل ساخت عناوین باکیفیت و تحسینشدهای چون Apex Construct، The Curious Tale of the Stolen Pets، و Ghostbust
Blade & Sorcery: زبان جدید خلاقیت در واقعیت مجازی بازی Blade & Sorcery از زمان عرضه خود، به عنوان یکی از پیشگامان تجربه واقعیت مجازی در ژانر مبارزات فیزیکمحور، جایگاه ویژهای در دل گیمرها و علاقهمندان به VR پیدا کرده است. این بازی که با سیستم فیزیک واقعگرایانه خود، امکان اجرای نبردهای تن به تن با شمشیر، جادو و کمان را به شکلی بینظیر فراهم آورده
مکعب وحدت و چالشهای اکوسیستم واقعیت مجازی در دنیای همواره در حال تحول واقعیت مجازی، جایی که نوآوری و خلاقیت مرزها را جابهجا میکند، گاهی اوقات چیزی بسیار ساده و حتی بیکیفیت میتواند بیش از هر بازی پرزرق و برقی جلب توجه کند. "مکعب وحدت" (Unity Cube) برای هدستهای متا کوئست دقیقاً چنین پدیدهای است. این نه یک شاهکار بازیسازی، بلکه یک مکعب
خیزش واقعیت مجازی: بازیهای ۲۰۲۴ و آیندهای نویدبخش سال ۲۰۲۴ برای دنیای واقعیت مجازی، سالی تعیینکننده و پر از تحولات هیجانانگیز است. پس از سالها امید و انتظار، اکنون شاهد بلوغ بیسابقهای در اکوسیستم بازیهای واقعیت مجازی هستیم که نه تنها در کیفیت گرافیکی و مکانیکهای گیمپلی، بلکه در تنوع و عمق تجربههای ارائه شده نیز خود را نشان میدهد. آنچه پیش
تازههای واقعیت توسعهیافته: از بازی تا آینده پلتفرمها صنعت واقعیت مجازی (VR) و واقعیت توسعهیافته (XR) در سالهای اخیر شاهد رشد چشمگیری بوده است و اخبار و نوآوریهای جدید به صورت پیوسته در این حوزه منتشر میشوند. از بازیهای مهیج و تجربیات هنری گرفته تا رویکردهای نوین در توسعه پلتفرمها و مشارکت افراد سرشناس، هر روز ابعاد تازهای از پتانسیل این فناوری
افقهای گستردهتر: ورود هورایزن ورلدز به بازارهای جدید هورایزن ورلدز، پلتفرم واقعیت مجازی اجتماعی شاخص شرکت متا، گامی مهم در مسیر جاهطلبانه این شرکت برای ساخت متاورس برداشته است. این پلتفرم که پیش از این تنها در چند کشور محدود در دسترس بود، اکنون با ورود به بازارهای کلیدی نظیر فرانسه، اسپانیا، کره جنوبی، ژاپن و ایرلند، دامنه نفوذ خود را به طور چشمگیری
بتمن: سایه آرکهام و جنجال انحصار اعلام بازی "بتمن: سایه آرکهام" (Batman: Arkham Shadow) برای هدستهای واقعیت مجازی متا کوئست ۳، موجی از هیجان و در عین حال، ناامیدی عمیق را در میان طرفداران و جامعه واقعیت مجازی ایجاد کرده است. در ابتدا، انتشار تریلر این عنوان مورد انتظار با واکنشهای منفی گستردهای روبهرو شد که عمدتاً به دلیل تصمیم
وایِل در کوئست ۳: گامی نوین در شوترهای تاکتیکی واقعیت مجازی مستقل ورود بازیهای برجسته و با کیفیت به پلتفرمهای واقعیت مجازی مستقل، همواره نقطهی عطفی در مسیر تکامل این صنعت محسوب میشود. در این میان، خبر عرضهی بازی "وایِل" (Vail)، یک شوتر تاکتیکی ۵ به ۵ اول شخص، برای هدست متا کوئست ۳ از طریق App Lab، نه تنها هیجانانگیز است، بلکه نشانهای از بلوغ و پتانسیل فزاین
لاکپشتهای نینجا در دنیای واقعیت مجازی در خبری هیجانانگیز که نویدبخش ادغام بیشتر شخصیتهای محبوب فرهنگی با فضای رو به رشد واقعیت مجازی و پلتفرمهای اجتماعی است، اعلام شد که ماجراجویی مشترک "لاکپشتهای نینجا" قرار است در این هفته به پلتفرم محبوب Rec Room راه پیدا کند. این همکاری منحصر به فرد بین پارامونت و Rec Room، یک تجربه تعاملی و پر
پدیدارشناسی واقعیت مجازی: پردهای از پیچیدگیهای تکامل در جهان رو به گسترش واقعیت مجازی، عصر جدیدی از آزادی و غوطهوری آغاز شده است. هدستهای مستقل چون Oculus Quest، با رهایی بازیکنان از قید کابلها و نیاز به سیستمهای قدرتمند، مرزهای تجربه مجازی را فراتر بردهاند. این دستگاههای انقلابی، با دسترسیپذیری و سهولت استفاده بینظیرشان، موجی از نوآوری و محتو
موفقیت خیرهکننده Superhot VR بر روی هدست کوئست صنعت واقعیت مجازی (VR) در سالهای اخیر شاهد تحولات چشمگیری بوده است، اما هیچ اتفاقی به اندازه آمار فروش خیرهکننده یک عنوان محبوب بر روی پلتفرم جدید، نشانگر پتانسیل رشد این فناوری نبوده است. بازی "Superhot VR"، که پیش از این نیز یکی از موفقترین و پرفروشترین بازیهای واقعیت مجازی بر روی پلتفرمهای