متا به حکمرانی خود به عنوان بازیگر غالب صنعت XR ادامه میدهد و جدیدترین حرکتهای آن نشاندهنده تغییر به عصر جدیدی برای شرکت و در نتیجه صنعت در کل است. امسال شاهد معرفی نمونه اولیه عینک متا اوریون AR و هدست Quest 3S بودیم - دو قطعه سخت افزاری که نه تنها برای آینده متا حیاتی هستند، بلکه در شکل دادن به
متا امروز در کانکت فاش کرد که با مایکروسافت کار میکند تا پلتفرم Quest را با رایانههای شخصی ویندوز 11 جفتسازی بیسیم بهتری ارائه دهد و هدف آن این است که استفاده از رایانه شخصی با Quest را تجربهای یکپارچهتر کند. به هر کامپیوتر ویندوز 11. شما فقط به صفحه کلید نگاه کنید و شروع به جفت شدن میکند.» م
کانال توزیع App Lab متا برای بازیهای دسترسی زودهنگام هنوز وجود دارد، اما مدت زیادی نخواهد بود. اگرچه متا در اوایل تابستان برای اولین بار محتوای App Lab را در فروشگاه اصلی قابل جستجو کرد، اما اکنون این شرکت در حال آماده شدن برای انحلال کامل App Lab در ماه آینده است و تاکید بیشتری بر روی دسترسی زودهن
متا اعلام کرد که مجوز سیستم عامل XR خود را برای انتخاب OEM ها در تلاش برای تبدیل شدن به یک جایگزین بازتر برای Vision Pro می دهد که نشان دهنده تغییری عظیم در استراتژی XR این شرکت است. این موضوع متا را در موقعیت کاملا جدیدی به عنوان دارنده پلتفرم قرار می دهد، زیرا اکنون به نظر می رسد که این شرکت در تل
متا امروز اعلام کرد که سیستم عامل خود را به روی اشخاص ثالث باز می کند و سه وزنه سنگین را نام برده است که متعهد شده اند که از سیستم عامل متا هورایزن که به تازگی تغییر نام داده است پشتیبانی کنند: ایسوس، لنوو و Xbox مایکروسافت. جمهوری گیمرهای ایسوس یک «هدست بازی با عملکرد کاملاً جدید»، لنوو برای «توسعه
Varjo اعلام کرد که اکنون از Quest 3 و Quest Pro برای پلتفرم استریم Cloud XR "Reality Cloud" خود پشتیبانی می کند، که به حرفه ای ها اجازه می دهد محتوای سه بعدی همهجانبه ارائه شده بر روی GPU های مبتنی بر ابر را استریم و به اشتراک بگذارند. به خاطر هدستهای واقعیت ترکیبی گران قیمت اما باکیفیت خود که عمدت
گزارشی از The Information هفته گذشته حاکی از آن بود که متا و گوگل در تلاش برای آوردن اندروید XR به کوئست مذاکره کردند. اندرو "بوز" باسورث، مدیر ارشد فناوری متا اکنون این گزارش را تایید کرده است و همچنین بیان می کند که نه تنها شرایط گوگل بسیار محدود کننده است، بلکه گوگل به طور فعال در حال برنامه ریزی
استودیو انحصاری MMORPG Zenith: The Last City (2022) Ramen VR در اوایل این ماه اعلام کرد که این بازی به زودی به Zenith: Nexus تغییر نام داد و در بحبوحه راهاندازی حالت رایگان بازی خود "Infinite Realms"، که استودیو آن را به نمایش گذاشت. برای تقویت تعامل کاربر استفاده می کند. نسخه بتای باز حالت اکنون ر
سامسونگ برای ساخت یک هدست XR با گوگل همکاری کرده است، اگرچه غول فناوری کره جنوبی هنوز دست خود را در مورد انتظارات خود کوتاه نکرده است. با وجود قیمت برچسب 3500 دلاری، Vision Pro نشان داده است که بزرگ و گران قیمت تا زمانی که بتوانید طرفداران سرسخت را با سخت افزار متقاعدکننده و ادغام بیشتر اکوسیستم درگ
گیمز Vertigo بیشتر از ماجراجویی زامبیکشی آیندهاش Arizona Sunshine 2 را در گیمپلی جدید نمایشگاهی امروز به نمایش گذاشت که شامل نگاهی گسترده به کمپین تکنفره، حالت co-op، و اولین نگاهی به مکانیکهای جدید گیمپلی است. بهروزرسانی (11 صبح به وقت شرقی): در ویدیوی غواصی عمیق، نگاهی دقیقتر به کمپین تکن
متا امروز در جریان زنده یک ساعته Quest Gaming Showcase انبوهی از اخبار VR را منتشر کرد و تریلرها و اطلاعاتی را در مورد بیش از دوازده بازی جدید که برای Quest 2، Quest Pro و احتمالاً هدست تازه رونمایی شده Quest 3 عرضه می شوند، فاش کرد. چیزی که ما بیش از همه در مورد آن هیجان زده ایم: درست است، دنباله ع
اگرچه امروز در جریان نمایشگاه بازیهای بزرگ Quest متا اولین نگاهی به برداشت VR Ubisoft از Assassin's Creed نداشتیم، استودیو میگوید که باید هفته آینده برای رونمایی کامل مراقب باشیم. برای اولین بار که فاش قبلی درست بود، ادعا میکردیم که بازی واقعاً «Nexus» یا بهتر است بگوییم Assassin's Creed: Nexus V
اپلیکیشن اجتماعی VR متا برای Quest، Horizon Worlds، در جذب و حفظ کاربران VR از رقبا عقبتر است. بر اساس یادداشت فاش شده ای که توسط وال استریت ژورنال به دست آمده است، این شرکت ظاهراً به دنبال افزایش آمار با جلب شفافیت بیشتر برای نوجوانان جوان است و علاوه بر تأمین مالی تعداد زیادی از محتوای جدید شخص ث
Horizon Worlds، پلتفرم اجتماعی VR متا برای کاربران Quest، با آزمایشهای آلفای فضاهای جدید فقط برای اعضا در حال گسترش است و به سازندگان اجازه میدهد تا حداکثر ۱۵۰ عضو حامل کارت را در دنیای خصوصی خود مدیریت کنند. متا میگوید همچنین برای اولین بار آماده میشود تا Horizon Worlds را روی دستگاههای غیر کو
به نظر می رسد متا در نهایت امسال کوئست اصلی 2019 را پشت سر می گذارد، زیرا این شرکت اعلام کرد که قرار است ویژگی های اجتماعی شخص اول دستگاه را که شامل دسترسی به مهمانی ها و Meta Horizon Home است، منسوخ کند. متا همچنین اعلام کرد که تا سال 2024 ویژگیهای جدیدی را فراتر از رفع اشکالات حیاتی و وصلههای ام
از امروز، متا در نهایت از یکی از بحث برانگیزترین حرکتهای خود که بر کاربران واقعیت مجازی تأثیر میگذارد، عقبنشینی میکند، که همه دارندگان جدید Quest را ملزم میکرد تا با یک حساب فیسبوک معتبر ثبتنام کنند، علاوه بر اینکه کاربران قدیمی حساب Oculus را مجبور میکند تا سال 2023 به فیسبوک پیوند دهند. خ
بهروزرسانی نرمافزار Quest v43 قبلاً در کانال آزمایش عمومی منتشر شده است، اما اکنون به نظر میرسد متا در حال آماده شدن برای باز کردن تعدادی از گزینههای ضبط ویدیویی طولانی مدت است، مانند توانایی ضبط در نسبت تصویر 16:9. علاوه بر این، به نظر میرسد برخی تنظیمات خاص برای هدست آینده این شرکت Project Ca
متا در اوایل این هفته اعلام کرد که در نهایت به سازندگان اجازه میدهد اقلامی را در پلتفرم واقعیت مجازی اجتماعی خود، Horizon Worlds بفروشند و اضافه کرد که این شرکت حدود 50 درصد از درآمد خود را کاهش میدهد. اندرو بوسورث، مدیر ارشد فناوری متا اکنون میگوید، با این حال، Horizon Worlds نیز در برخی مواقع ی
متا پلت فرم VR اجتماعی Horizon Worlds خود را در دسامبر افتتاح کرد و پروژه پروتو متاورس خود را برای کاربران Quest در ایالات متحده و کانادا عرضه کرد. طی یک تماس همه جانبه شرکتی در هفته گذشته - جایی که مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا کارمندان متا را "متاتیت" نامید - شرکت اعلام کرد پلتفرم Horizon آن اکنون از
متا امروز اعلام کرد که در حال به روز رسانی یک برنامه پاداش باگ برای محصولات سخت افزاری خود است، چیزی که قصد دارد به هر کسی خارج از شرکتی که آسیب پذیری های امنیتی را گزارش می کند پاداش دهد. با وجود برخی دستورالعملهای پرداخت جدید، متا ظاهراً قصد دارد تعهد خود به امنیت را پس از یک تغییر نام تجاری کامل
به نظر می رسد که دارندگان Quest در آستانه دریافت دوز مناسبی از ویژگی های جدید در به روز رسانی v34 هستند، چیزی که مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا می گوید، سیستم گاردین "Space Sense" را که قبلا فاش شده بود، اعلان های فشار در VR از تلفن های اندرویدی و انتشار برنامه های واقعیت ترکیبی را به ارمغان می آورد. ب
Oculus قصد دارد قابلیتهای واقعیت ترکیبی Quest را با ابزارهای جدیدی باز کند که به توسعهدهندگان اجازه میدهد برنامههایی بسازند که هوشمندانهتر با اتاق واقعی کاربر ادغام شوند. در آینده نزدیک، توسعه دهندگان همچنین مجاز خواهند بود برای اولین بار برنامه های واقعیت ترکیبی را از طریق فروشگاه Quest یا Ocu
از زمان عرضه Quest 2، این هدست به طور پیوسته به عنوان پیشروترین دستگاه واقعیت مجازی رایانه شخصی مورد استفاده در SteamVR قرار گرفته است و اکنون حدود یک سوم هدست های مورد استفاده در این پلتفرم را تشکیل می دهد. پس از یک ماه توقف طولانی فروش به دلیل فراخوانی فیس پد، این هدست اولین ماه خود را بدون رشد سه
مدت زیادی است که می گذرد، اما Oculus بالاخره راهی را برای بازیکنان فراهم کرده است تا از طریق یک لینک وب ساده، دوستان خود را به بازی های واقعیت مجازی دعوت کنند که می تواند از طریق متن، ایمیل، DM یا ... خوب، در هر جایی به اشتراک گذاشته شود. این عمل ملاقات با دوستان خود را برای سرگرمی مجازی ساده می کند
اگرچه Oculus از زمان راهاندازی خود ویژگیهای جدید زیادی به Quest اضافه کرده است، در آخرین بهروزرسانی که حذف شد: ویژگی Go Live تنها روش مستقیم برای پخش مستقیم نمای هدست به وب (از طریق فیسبوک) بود، اما این ویژگی از بین رفته است. از آپدیت v30. کاربران همچنان میتوانند برای تماشای محلی از Quest به تل
Commodore 64، رایانه 8 بیتی نمادین اوایل دهه 80، یکی از اولین رایانه های خانگی برای بسیاری از مردم در آن روزگار بود. توانایی آن در اجرای بازی های پایه، نرم افزار بهره وری اداری و ابزارهای توسعه، آن را به یکی از پرفروش ترین رایانه های شخصی خانگی در تمام دوران تبدیل کرده است. و اکنون میتوانید تمام جذ
Oculus امروز برنامهای به نام App Lab را معرفی کرد، تلاش جدیدی که به توسعهدهندگان اجازه میدهد تا برنامههای VR خود را در Quest توزیع کنند، بدون اینکه تحت یک فرآیند بررسی کیفیت قرار بگیرند. اگرچه برنامهها همچنان باید دستورالعملهای فنی Oculus را رعایت کنند و مانند برنامههای رسمی تایید شده در فروش
Oculus اواخر هفته گذشته اعلام کرد که از 20 نوامبر، دارندگان جدید Quest 2 می توانند عنوان برنده جایزه PC VR Asgard's Wrath (2019) را تا 31 ژانویه 2021 به صورت رایگان دانلود کنند. به دنبال اعتراض عمومی مشتریان اولیه که به طور غیرقابل توضیحی بودند. Oculus که در تبلیغات قفل شده است، اکنون این پیشنهاد را
Oculus Quest 2 راه اندازی بسیار موفقی را جشن گرفته است، به طوری که برخی از توسعه دهندگان می گویند که از زمان عرضه هدست مستقل در 13 اکتبر شاهد جهش چشمگیر در فروش و تعامل در بازی های خود بوده اند. اکنون مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس بوک، در جلسه سرمایه گذاران شرکت در سه ماهه سوم فاش کرده است که پیش خریده
آخرین هدست واقعیت مجازی فیس بوک، Oculus Quest 2، هنوز جیلبریک نشده است، با این حال یکی از توسعه دهندگان به هر کسی که بتواند دستگاه را از خدمات فیس بوک آزاد کند، مبلغ 5000 دلار پیشنهاد می دهد. اکنون، بنیانگذار Oculus و مدیر سابق فیسبوک، پالمر لاکی، میگوید که او نیز برای جذب افراد بالقوه فرار از زند
با فاش شدن Quest 2، فیس بوک بی سر و صدا قیمت ورودی نسخه تجاری هدست خود را کاهش داد. نسخه متمرکز 128 گیگابایتی Quest اصلی با قیمت 1000 دلار. این دو برابر قیمت نسخه مصرف کننده است، اما همراه با نرم افزارهای تخصصی، مجوزها و پشتیبانی برای شرکت ها است. اکنون کمتر از چهار ماه بعد، فیس بوک قیمت ورودی را به
اگرچه فیسبوک خط تولید Rift خود را که فقط برای رایانه شخصی ساخته میشود متوقف میکند، این شرکت میگوید که محتوای رایانههای مجازی VR به لطف Oculus Link زنده خواهد ماند که به Quest و Quest 2 اجازه میدهد به رایانههای شخصی آماده واقعیت مجازی متصل شوند و محتوای سطح بالا را پخش کنند. برای این منظور، ای
شل گیمز، استودیو سازنده I Expect You To Die (2016)، امروز اعلام کرد که بازی جاسوسی VR مورد تحسین منتقدان تنها در پلتفرم Oculus Quest بیش از 2 میلیون دلار درآمد کسب کرده است. با نزدیک به 100000 نسخه در Quest، آن را به یکی از 10+ بازی VR تبدیل میکند که مرز درآمد 2 میلیون دلاری روی پلتفرم را شکسته و ب
Superhot VR (2016) اکنون دو برابر پلاتین شده است و بازی اکشن و شیک قرمز-مرد خردکننده را به فروش بیش از دو میلیون نسخه در تمام پلتفرمهای VR رسانده است. تقریباً به تمام پلتفرمهای واقعیت مجازی، از جمله هدستهای SteamVR، PSVR، و اخیراً Oculus Quest راه پیدا کرده است. و در طول سالها پس از عرضه، محبوبی
The Under Presents (2019)، ماجراجویی تئاتری چند نفره که در اصل برای Quest و Rift ساخته شده بود، در تاریخ 16 آوریل به Steam میرود که شامل پشتیبانی از همه هدستهای استاندارد سازگار با SteamVR است. تجربه واقعیت مجازی موفقیتآمیز واقعیت مجازی (2017) و شرکت تئاتر زنده Pie Hole مستقر در نیویورک، The Unde
Beat Saber به عنوان پرفروشترین عنوان VR، هیچ نشانهای از کاهش سرعت نشان نمیدهد. امروز فیسبوک که اکنون مالک استودیوی بازی است، اعلام کرد که Beat Saber بیش از 2 میلیون نسخه و 10 میلیون آهنگ از طریق DLC فروخته است. با 2 میلیون واحد فروخته شده در تمام پلتفرم ها (شامل Oculus PC، Quest، PSVR، و SteamVR
Synth Riders (2018)، بازی ریتم واقعیت مجازی از Kluge Interactive، در ابتدا روی رایانههای شخصی واقعیت مجازی و Oculus Quest به عنوان یک بازی تکنفره عرضه شد. اکنون، این استودیو حالت چندنفره چندنفره را منتشر کرده است که به شما امکان میدهد لابیهای خصوصی و عمومی را برای حداکثر پنج بازیکن ایجاد کنید. K
Until You Fall در اوت 2019 در Steam و Oculus با دسترسی اولیه راه اندازی شد. این بازی ما را با سیستم مبارزه غوغا VR عالی خود تحت تاثیر قرار داد. علیرغم بررسیهای مداوم بالا، بازی تعداد زیادی از بازیکنان را به خود جذب نکرده است، و توسعهدهنده شل گیمز را مجبور میکند تمرکز توسعه را به سمت پشتیبانی از ه
The Walking Dead: Saints & Sinners (2020) دیروز روی هدستهای PC VR عرضه شد و اساساً خود را به عنوان یکی از خشنترین و خشنترین فیلمهای ژانر وحشت-بقای واقعیت مجازی معرفی کرد. اکنون، Skydance Interactive میگوید که کاربران PSVR و Oculus Quest باید در اواخر سال جاری منتظر این بازی بر روی پلتفرمهای مر
برنامه شبکه اجتماعی واقعیت مجازی AltspaceVR اکنون در Oculus Quest فعال است. برنامه اجتماعی VR بیشتر به خاطر خرید آن توسط مایکروسافت در سال 2017 پس از تقریباً خاموش شدن، شناخته شده است، اما طراحی بصری کم کلید و دسترسی گسترده، AltspaceVR را به عنوان یک ابزار اجتماعی اصلی در میان حامیان وفادار و متخصصا
VRChat امروز اعلام کرد که سرمایهگذاری 10 میلیون دلاری سری C را بسته است تا به گسترش پلتفرم اجتماعی فراگیر خود که غرق در محتوای تولید شده توسط کاربر است، ادامه دهد. دنیای مجازی در حین کاوش در فضاها و فعالیت های تولید شده توسط کاربر. نگرش آزادانه این پلتفرم به محتوای تولید شده توسط کاربر و گیم پلی غی
آخرین عنوان واقعیت مجازی شل گیمز، تا زمانی که پاییز بیفتید، هفته گذشته با دسترسی زودهنگام در Steam با بررسی های قوی عرضه شد، اما در حال حاضر این بازی به طور رسمی تنها از HTC Vive و Oculus Rift پشتیبانی می کند. در ماه اکتبر، توسعهدهندگان انتظار دارند که پشتیبانی از Index و Windows VR را نیز اضافه کن
Survios بهتازگی پلتفرم موسیقیسازی Electronauts (2018) را در Quest منتشر کرد و به شما امکان ساخت، رها کردن و ریمیکس کردن آهنگها را با استفاده از کنترلهای مبتنی بر واقعیت مجازی هوشمندانه برنامه DJ میدهد. علاوه بر این، اگر قبلاً Electronauts را در Rift دارید (خرید شده از طریق فروشگاه Oculus)، میت
بازیکنان Beat Saber (2018) روی رایانه شخصی دارای یک انتخاب تجملی هستند که همتایان دارای PSVR و Quest آنها به سادگی از آن برخوردار نیستند: دسترسی آسان به حالتهای ایجاد شده توسط کاربر که تعداد آهنگهای قابل پخش بازی را بهطور نامحدود افزایش میدهند، و اکنون یک سطح رسمی ویرایشگر تا بتوانید به راحتی ن
SpicyTails، استودیو مستقر در ژاپن که پشتسر پروژه LUX (2018) انیمههای واقعیت مجازی است، اوایل امسال یک Kickstarter موفقیتآمیز را جشن گرفت و روی پروژه واقعیت مجازی بعدی خود تمرکز کرد که هدف آن آوردن مانگا/انیمه Spice & Wolf به VR است. اکنون، استودیو می گوید نه تنها کاربران Rift، Vive و Go می توانند
Beat Games توسعهدهنده Beat Saber به Road to VR تأیید کرد که این بازی در بهار امسال با Quest تمام ویژگیهای رسمی، حالتها و موسیقی را شامل میشود. علاوه بر این، استودیو میگوید که برای حساب کردن کنترلکنندههای ردیابی داخلی Quest، نیازی به امتیاز دادن به منطق ورودی ردیابی نداشته است. و ما به طور منا
SpicyTails، استودیوی پشت پرده تجربه انیمیشن VR Project LUX (2018)، اخیراً Kickstarter را برای آخرین پروژه واقعیت مجازی خود، Spice & Wolf VR، راهاندازی کرده است. این کمپین پس از رسیدن به هدف اولیه بودجه خود یعنی 8,000,000 ین (~70,800 دلار) در 24 ساعت اول Kickstarter، اکنون به مرز 200 درصد رسیده است.
Oculus Quest، هدست مستقل 6DOF VR که به تازگی معرفی شده است (پروژه سابق سانتا کروز)، به طور کامل در Oculus Connect امسال با وعده ارائه تجربههای بسیار Rift مانند در فرم فاکتور موبایل، نمایش را ربود. اخبار زیادی پیرامون این هدست و برنامههای آتی آن مانند SUPERHOT VR وجود داشت، اما چیزی که به نظر میرس