Vision Pro و Quest 3 Hand-Tracking Latency مقایسه شدند

بدون پشتیبانی از کنترلرهای حرکتی، تنها ورودی مبتنی بر حرکت Vision Pro ردیابی دستی است. سیستم ورودی هسته، دست‌ها را با چشم‌ها ترکیب می‌کند تا کل رابط را کنترل کند.

قبل از راه‌اندازی هدست، چند فیلم مشاهده کردیم که به ما امکان می‌دهد تأخیر ردیابی دست را بین 100 تا 200 میلی‌ثانیه بسنجیم، اما این یک پنجره بسیار بزرگ است. اکنون ما آزمایش خود را انجام داده‌ایم و به‌طور دقیق‌تر دریافتیم که ردیابی دستی Vision Pro در نسخه 1.1.1 visionOS beta حدود 128 میلی‌ثانیه است.

در اینجا نحوه اندازه‌گیری آن آمده است. با استفاده از تصویربرداری از صفحه نمایش از هدست که هم عقربه عبور و هم عقربه مجازی را مشاهده می کند، می توانیم ببینیم که بین حرکت عقربه عبور و حرکت عقربه مجازی چند فریم طول می کشد. ما از سیستم Persona Apple برای رندر دستی استفاده کردیم تا هرگونه تأخیر اضافی را که می‌توانست توسط Unity معرفی کند حذف کنیم.

پس از نمونه‌برداری تعداد انگشت شماری از تست‌ها (جناسی در نظر گرفته شده)، متوجه شدیم که این حدود 3.5 فریم است. با نرخ فیلم برداری 30 فریم در ثانیه، این 116.7 میلی ثانیه است. سپس تأخیر گذری شناخته شده Vision Pro را در حدود 11 میلی‌ثانیه، برای نتیجه نهایی 127.7 میلی‌ثانیه فوتون به تأخیر ردیابی دستی به آن اضافه می‌کنیم.

ما همچنین مدت زمان بین یک ضربه عبور و یک ورودی مجازی را آزمایش کردیم (تا ببینیم آیا دست کامل است یا خیر. -ردیابی کندتر از تشخیص ضربه زدن ساده است)، اما ما تفاوت قابل توجهی در تأخیر پیدا نکردیم. ما همچنین در شرایط نوری مختلف آزمایش کردیم و تفاوت قابل توجهی پیدا نکردیم.

چگونه با Quest 3 مقایسه می شود، هدستی که تنها با دست کنترل نمی شود؟ با استفاده از یک آزمایش مشابه، متوجه شدیم که تاخیر ردیابی دستی Quest 3 در Quest OS v63 حدود 70 میلی‌ثانیه است. این یک پیشرفت قابل توجه نسبت به Vision Pro است، اما استفاده واقعی از هدست باعث می شود فکر کنیم که Quest 3 حتی تاخیر کمتری برای ردیابی دست دارد. اما معلوم می شود که برخی از تأخیر درک شده پوشانده شده است. در اینجا نحوه فهمیدن ما آمده است. با استفاده از تصویربرداری 240 هرتز از طریق لنز، ما همان نوع تست حرکتی را که با Vision Pro انجام دادیم انجام دادیم تا بفهمیم بین حرکت عقربه عبور و عقربه مجازی چقدر فاصله وجود دارد. که به 31.3ms رسید. همراه با تأخیر عبور شناخته شده Quest 3 در حدود 39 میلی‌ثانیه که فوتون Quest 3 را به تأخیر ردیابی دستی در حدود 70.3 میلی‌ثانیه می‌رساند. هنگام استفاده از Quest 3، ردیابی دستی حتی سریع‌تر از آن چیزی است که نتیجه نشان می‌دهد، بنابراین چه چیزی می‌دهد؟ تأخیر تقریباً سه و نیم برابر Vision Pro است (11 میلی‌ثانیه در مقابل 39 میلی‌ثانیه)، فاصله زمانی بین دیدن حرکت دست و حرکت دست مجازی شما فقط 31.3 میلی‌ثانیه است (در مقایسه با 116.7 میلی‌ثانیه در Vision Pro).

– – – – ––نکته مهم در اینجا: تأخیر و دقت ردیابی دست دو چیز متفاوت هستند. در بسیاری از موارد حتی ممکن است رابطه معکوس داشته باشند. اگر الگوریتم ردیابی دست خود را برای سرعت بهینه سازی کنید، ممکن است از دقت خود چشم پوشی کنید. و اگر آن را برای دقت بهینه کنید، ممکن است از سرعت کمی صرف نظر کنید. در حال حاضر، اندازه گیری خوبی برای دقت ردیابی دست برای هیچ یک از هدست ها، خارج از احساس درونی، نداریم.

اشتراک پست
شما باید وارد شوید برای ارسال نظر
بالا