به روز رسانی (13 مه 2024): متا می گوید که حالت سفر جدید Quest 2/3 مخصوصاً برای محاسبه حرکت هواپیما، حتی وقتی صحبت از پنجره بیرون میشود، تنظیم شده است. این شرکت در یک پست وبلاگی میگوید که در آینده حالت سفر را بهروزرسانی میکند تا با سایر روشهای حملونقل مانند قطار کار کند.
این ویژگی در حال حاضر به عنوان یک ویژگی آزمایشی ارائه شده است، بنابراین برای فعال کردن حالت سفر باید آن را انتخاب کنید. آن را در بخش آزمایشی منوی تنظیمات، که سپس به شما امکان میدهد حالت سفر را از تنظیمات سریع روشن و خاموش کنید.
مقاله اصلی که حالت سفر را اعلام میکند به شرح زیر است:
مقاله اصلی (25 ژانویه 2024): هواپیماها ایدهآل به نظر میرسند. مکانی برای غواصی در VR، زیرا میتوانید محیط تنگ کابین را برای یک سینمای غولپیکر تغییر دهید، یا ساعتها را در وبگردی روی صفحهای عظیم کم کنید – چیزی که نباید زیاد همنشینان صندلی شما را آزار دهد. اگرچه ردیابی Quest یکی از قابل اعتمادترین ردیابی های موجود است، اما هنوز در حرکت وسایل نقلیه مانند هواپیما و اتومبیل مشکل دارد. Meta ظاهراً در حال تلاش برای رفع آن است.
برای هر کسی که سعی کرده از Quest در هواپیما استفاده کند، اساساً فقط زمانی قابل استفاده است که به ارتفاع و جهت ثابتی رسیده باشید. هنگامی که در حال تاکسی، بانک، برخاستن یا فرود هستید، به سرعت متوجه خواهید شد که ناخواسته در VR در حال تکان خوردن هستید و آن را به طرز چشمگیری غیرقابل استفاده می کند. نگرش خود را به دست آورید، و ممکن است متوجه شوید که در فضای مجازی افتاده اید.
اندرو باسورث، مدیر ارشد فناوری متا در پاسخ به کاربر X (توئیتر سابق) اندرو فاکس می گوید که این شرکت در حال کار بر روی راهی است تا کوئست برای سرگرمی های داخل پرواز بهتر عمل کند.
آیا واقعا نمی توان از Quest 3 در حالت عبور در هواپیما استفاده کرد؟ pic.twitter.com/aIBB0s2MT5
— اندرو فاکس (@afoxdesign) 24 ژانویه 2024
پاسخ Bosworth در اینجا آمده است:
"نه، ما از یک IMU برای محلی سازی اشیاء نسبت به حرکت هدست شما استفاده می کنیم، بنابراین وسایل نقلیه متحرک یک چالش هستند (زمانی که آنها در هر جهت شتاب می گیرند). ما همچنین از دوربین ها استفاده می کنیم، البته آنها با هم کار می کنند زیرا IMU فرکانس بالاتری دارد اما دقت کمتری دارد. روی آن کار میکنید!» موضوع اساساً برای هر هدست واقعیت مجازی با ردیابی نوری در بازار در این مرحله یکسان است. با این حال، این مانع از آن نشده است که شرکتها به راههای هوشمندانه برای دور زدن آن فکر کنند. Holoride، استارتآپ مشترک آئودی، با HTC همکاری کرد تا هدست مستقل Vive Flow خود را با استفاده از یک دستگاه مقاومسازی که حرکت نسبی خودرو را به حساب میآورد، به خودروها متصل کند و به کاربران اجازه دهد با تعدادی از برنامههای دارای مجوز درگیر شوند.
در سال 2021، متا آن را اعلام کرد. در همکاری با BMW تلاش میکرد چیزی مشابه را انجام دهد، که با اتصال سیستم ردیابی Quest به خود خودرو، اشیاء مجازی را با دقت بیشتری لنگر میاندازد. اگرچه این شرکت در اواسط سال 2023 یک به روز رسانی در مورد پروژه تحقیقاتی منتشر کرد، اما هنوز مشخص نیست که چه زمانی آن را در هدست های VR مصرف کننده این شرکت مشاهده خواهیم کرد. این شرکت اعلام کرد که هدست ویژن پرو 3500 دلاری خود دارای حالت «سفر» است که اپل میگوید میتواند برای «تثبیت تصاویر برای استفاده در هواپیما» استفاده شود. این که چگونه این کار را انجام می دهد در این مرحله هنوز یک راز است، اگرچه ممکن است هدست به حالت ردیابی ویژه ای که صرفاً بر اساس حسگرهای بصری است تغییر کند و در عین حال IMU ها را به طور کامل نادیده بگیرد. این به طور کلی منجر به ردیابی دقیق تر می شود، اما حداقل در یک هواپیما قابل استفاده است.
آیا متا می تواند چیزی مشابه باشد؟ محتمل است اگر این شرکت بخواهد برابری ویژگی های اصلی را با Vision Pro که در 2 فوریه عرضه می شود حفظ کند، ممکن است زودتر شاهد چیزی باشیم. البته، هنوز هیچ جدول زمانی در مورد تلاشهای متا وجود ندارد، بنابراین ما مراقب اینستاگرام Bosworth خواهیم بود، زیرا او مرتباً در آنجا پرسش و پاسخ انجام میدهد.