در اوایل این ماه در Reddit AMA، کامرون براون، یکی از بنیانگذاران اتاق Rec (با نام مستعار "Gribbly") به چند سوال مهم پاسخ داد، از جمله سوال بزرگی که در ذهن PSVR بوده است. 2 مالک از زمان عرضه هدست در اوایل سال گذشته. چه زمانی Rec Room به PSVR 2 می آید؟
خب، اخبار خوب نیست، زیرا Rec Room «هیچ برنامه فعلی» برای پشتیبانی از جدیدترین هدست واقعیت مجازی سونی ندارد. در اینجا بیانیه کامل براون آمده است:
"هیچ برنامه ای برای آوردن RR به PSVR2 وجود ندارد. ما آن را بررسی کردهایم، این یک بندر بیاهمیت است، و راهی برای ایجاد منطق اقتصادی پیدا نکردهایم. در دنیای ایده آل ما دوست داریم RR را به PSVR2 بیاوریم، اما نمی توانیم هزینه را بر اساس اعداد توجیه کنیم. بد است که میدانم، اما این حقیقت است.»
پلتفرم رایگان اجتماعی VR از اواخر سال 2017 در PSVR اصلی در دسترس بوده و ابزارهای سازنده متمرکز بر کاربر خود را در کنار مجموعهای از بازیها و فعالیتهای شخص اول آورده است. Rec Room برای همه هدستهای واقعیت مجازی مهم از جمله Quest 2/3/Pro، هدستهای SteamVR، Pico عرضه شده است، و همچنین به زودی به Apple Vision Pro میرود. قابلتوجه، PSVR 2 از سازگاری به عقب با بازیهای طراحیشده برای PSVR اصلی پشتیبانی نمیکند، و این مسئولیت را به عهده توسعهدهندگان میگذارد.
در حالی که براون مشخص نکرد که چرا این شرکت به Vision Pro منتقل میشود و نه PSVR 2، نوشته روی دیوار نسبتاً واضح است به سادگی افراد زیادی از PSVR 2 استفاده نمی کنند. سونی در 11 ماه زندگی خود به طرز عجیبی در مورد تأمین بودجه محتوای جدید برای PSVR 2 خجالتی بوده است. هدست، که یکی از بهترین سخت افزارهای واقعیت مجازی ما است. فقط با تعداد کمی از انحصاریهای بومی واقعیت مجازی راهاندازی شد: Horizon Call of the Mountain، C-Smash VRS، The Dark Pictures: Switchback VR، Synapse، و Firewall Ultra — که در کنار پورتهای اختیاری VR Resident Evil Village قرار گرفتند. و Gran Turismo 7. از آن زمان، ما حالت VR بازسازی Resident Evil 4 را دریافت کردهایم که در دسامبر منتشر شد، و مجموعهای از بازیها که در Quest نیز عرضه شدند. تقریباً همین است.
یکی از شاخص های بزرگی که نشان می دهد PSVR 2 خوب عمل نمی کند، حجم فروش است. فروش Quest 2/3/Pro در طول فصل تعطیلات در سراسر آمازون با اختلاف زیادی از PSVR 2 پیشی گرفت و به نوعی سونی انگیزه ای برای سرمایه گذاری در محتوای آینده نداشت. و این واقعیت که یکی از بزرگترین پلتفرمهای واقعیت مجازی با بودجه کافی نمیتواند راهی برای کارکرد آن پیدا کند، گویای حرفهای زیادی است. ما کنجکاو هستیم که حرکت بعدی سونی را ببینیم، زیرا یا قدرت را در دست گرفته و محتوای بیشتری را در متا تامین میکند، یا همچنان در آیندهای نامشخص از پشتیبانی توسعهدهندگان شخص ثالث رو به کاهش است.