now اجازه دهید در مورد بخش پیچیده تر صحبت کنیم: تکنیک پشت این چیست و چرا آن را مهم است ، ویدیوی Volumetric (به معنای هر یک از ویدیوی ویدیویی ذاتی که از 6dof پشتیبانی می کند) ویدئو به این دلیل است که 180 و 360 ویدیو فقط وقتی سر خود را می چرخانید ، پاسخ می دهد ، اما نه وقتی سر خود را ترجمه می کنید (یعنی: سر خود را از طریق فضا حرکت دهید). از طرف دیگر ، ویدیوی حجمی امکان چرخش و ترجمه را در محتوا فراهم می کند ، که باعث می شود احساس غوطه وری بیشتری احساس کند. اگر به فیلم Pixar مورد علاقه خود فکر می کنید ، بسیار خوب به نظر می رسد زیرا هر قاب برای ارائه آنها سنین می گیرد. از آنجا که این "در زمان واقعی" مانند یک بازی ویدیویی نیست ، به طور معمول "از پیش ارائه شده" خوانده می شود. قبل از ارائه ، به رایانه ها می دهد تا کارهایی مانند ردیابی پرتوی بسیار دقیق ، سوپراسپرت را انجام دهد و بسیاری از آنها را برای تقویت ظاهر هر قاب انجام می دهند. چاپسنز به عنوان راهی برای تبدیل محتوای CGI به یک فرمت از پیش ارائه شده وجود دارد که می تواند در هدست های VR مشاهده شود و در واقع آسایش را نشان می دهد و از این رو از غوطه وری و ویدئوهای ویدیوی Volumetrical استفاده می کند. قول محتوای حجمی که از طریق Immersix ارائه می شود ، واقعاً مناسب 6dof است و قطعاً راحت تر و همهجانبه تر از همان محتوای در فیلم 180 یا 360 است. هرچند: محتوای موجود در inmersix ، به طور قابل ملاحظه ای بهتر از آنچه در زمان واقعی در رایانه شخصی مناسب ارائه می شود ، بهتر است. اما واضح نیست با این حال ، این در درجه اول محدودیت محتوای موجود در حال حاضر است ، نه فناوری. یک نسخه ی نمایشی فنی ، inmersix هیجان انگیز است ، اما آنچه واقعاً به درخشش نیاز دارد ، محتوای CGI درجه یک بالا است-نوع چیزهایی که شما از استودیوهای اصلی می بینید که فیلم های CGI را منتشر می کنید. DreamWorks Movie.
presenz با هدف تبدیل شدن به یک خط لوله ساده برای دریافت آن نوع محتوای CGI درجه یک از استودیوهای اصلی به هدست های VR وجود دارد. اما این محتوا هنوز در آنجا وجود ندارد. اگر Presenz آشنا به نظر می رسد ... در واقع ما ابتدا در مورد راه فنی در سال 2016 نوشتیم. بین آن زمان و اکنون ، این یک شرکت مستقل متعلق به یک شرکت به نام Nozon بود ، Presenz Tech به توسعه دهنده و ناشر Starbreeze در اواخر سال 2016 به فروش می رسید. موجودیت از آنجا ، Presenz سرانجام توسط V-Nova ، شرکتی که متخصص در فشرده سازی ویدیو است ، انتخاب شد. مطابق با Tristan Salomé ، خالق Presenz ، که هنوز هم این پروژه را هدایت می کند-مشارکت با V-Nova یک چالش مهم را حل می کند: اکنون تمام داده های اضافی مورد نیاز برای محاسبه نمایش 6DOF را اضافه کنید ... و می توانید به سرعت با ده ها یا صدها گیگابایت برای محتوای نسبتاً کوتاه به پایان برسید.
V-Nova می گوید که از زمان دستیابی به Presenz ، این شرکت برای پالایش این فناوری کار کرده است تا آن را برای استودیوهای اصلی و مصرف کنندگان عملی تر کند. همانطور که آنها بیان کردند ، آنها آن را از یک "نسخه ی نمایشی" به یک ابزار واقعی منتقل کرده اند. در طرف استودیو ، V-Nova می گوید که افزونه های Presenz را برای ابزارهای ارائه شده توسط استودیوهای اصلی CGI ، مانند Pixar و DreamWorks ساخته است ، که امکان تبدیل ساده CGI موجود را به فیلم های کاملاً متمایز می دهد. ایده این است که این استودیوها در حال حاضر وقت و هزینه زیادی را صرف تهیه دارایی ها و محتوای CGI با کیفیت بالا می کنند. اگر آنها راهی برای تبدیل به راحتی آن محتوا به فیلم حجمی داشتند ، می توانند به عنوان یک بستر توزیع جدید به مخاطبان میلیون ها سریال VR وارد شوند. در طرف مصرف کننده ، پیشرفت در فشرده سازی ، ایجاد برنامه inmonsix را فراهم می کند که به کاربران PC VR می دهد. V-Nova می فهمد که دسترسی به توزیع ویدیو همه چیز است. برای این منظور ، این شرکت همچنین در حال ساخت نسخه ای از ابر از برنامه Immersix برای هدست های مستقل مانند Quest است. این نسخه از ابر ارائه شده در حال توسعه است و من باید یک نسخه ی نمایشی اولیه را که در حال اجرا است در حال اجرا است. آنچه را دیدم به نظر می رسد و مانند نسخه دسک تاپ احساس می شود ، به جز آن که در ابر قرار می گرفت و به سمت پایین به سمت عنوان من می رود. این البته به پهنای باند خوب و یک راه اندازی Wi-Fi مدرن و بهینه نیاز دارد. اما این در را باز می کند ، اگر نه ده ها میلیون نفر از بینندگان بالقوه در سرفصل های جستجوی. و در حالی که پرنسز در این مرحله حداقل 10 سال گذشته است ، همکاری با V-Nova و تجدید علاقه به ویدیوی مکانی با کیفیت بالا (رانده شده به روشی بزرگ از طریق Vision Pro) می تواند لحظه ای باشد که فناوری منتظر آن بوده است.