پیگیری این شرکت با تغییر نام تجاری بزرگ خود از فیس بوک به متا، روند انحلال برند قدیمی Oculus را آغاز کرده است. وبسایت رسمی Oculus.com اکنون با نام تجاری جدید در بالا با کلمات متا کوئست و لوگوی جدید شرکت دیده میشود.
بیشتر کپیهای باقیمانده از سایت همچنان در موارد مربوطه عبارت «Oculus Quest» را نشان میدهند، اما واضح است که این کار خواهد شد. متا تایید کرده است که Meta Quest نام جدید محصول در آینده خواهد بود و بسته بندی به روز شده محصول به زودی از اوایل سال 2022 شروع به کار خواهد کرد. این با انتقال مداوم اسناد، بازاریابی، برنامه ها و خدمات همزمان خواهد شد. که زمانی "Oculus" به عنوان Meta شناخته می شد، از جمله برنامه تلفن هوشمند Oculus که به برنامه Meta Quest تبدیل خواهد شد. یک زیر دامنه مشابه.
فیس بوک ماه گذشته در خلال کنفرانس Connect 2021 نام جدید خود را اعلام کرد که در آن دیدگاه خود را برای متاورس به اشتراک گذاشت و روشن کرد که این تمرکز اصلی آن در حرکت رو به جلو خواهد بود.
تغییر نام چیزی بیش از خلاص شدن از شر برند Oculus. متا از این فرصت استفاده میکند تا ابتکارات XR و metaverse خود را با وضوح بیشتری تحت یک برند واحد (که قبلاً بین فیسبوک، آکیولوس و اسپارک پخش میشد) هماهنگ کند، در حالی که نام فیسبوک را برای توصیف برنامه رسانههای اجتماعی خود باقی میگذارد. این بدان معناست که بخش رو به رشد XR و متاورس این شرکت، آزمایشگاههای واقعیت فیسبوک، در آینده به عنوان آزمایشگاههای واقعیت متا نیز شناخته میشود.
برای Facebook Meta و مشتریان Oculus آن، این پایان قابل توجه یک عصر و آغاز چیزی جدید است.