به‌روزرسانی‌های Oculus Link 90 هرتز و وضوح کامل را به Quest 2، یکپارچه‌سازی رابط بومی می‌آورند.

اگرچه Quest 2 نسبت به مدل قبلی خود قدرت بسیار بیشتری دارد و وضوح تصویر بالاتری دارد، تجربه Oculus Link در هنگام راه‌اندازی کمی متفاوت خواهد بود. نسبت به آنچه امروز در Quest می بینید – با فرکانس 72 هرتز و با وضوح اصلی Quest اجرا می شود. طبق گفته شرکت، در برخی مواقع "به زودی" پس از راه اندازی، Oculus Link برای استفاده کامل از سخت افزار Quest 2 ارتقا می یابد.

برای اولین بار، این شرکت می‌گوید Oculus Link در Quest 2 با فرکانس 90 هرتز اجرا می‌شود و کدگذاری ویدیو برای وضوح بالاتر هدست بهینه‌سازی می‌شود. این شرکت همچنین در تلاش است تا فناوری ASW موبایل Quest را با Link فعال کند، که هم می‌تواند تاخیر را کاهش دهد و هم بخشی از کارهای رندرینگ را به پردازنده موبایل Quest بارگذاری کند و در عین حال انرژی بیشتری را در رایانه شخصی برای عملکرد رندر بهتر آزاد کند.

Oculus می‌گوید: آن لینک وضعیت "بتا" خود را در پاییز امسال ترک خواهد کرد، اما ارتقاهای بیشتری در راه است. Oculus به ما می‌گوید سال آینده، تجربه نرم‌افزار Link به‌طور بومی در رابط Quest ادغام می‌شود.

امروز، وقتی Quest یا Quest 2 را به رایانه شخصی خود وصل می‌کنید، کامپیوتر اساساً با آن مانند یک هدست Rift رفتار می‌کند—شما «Dash» Rift را می‌بینید. رابط و کتابخانه بازی Oculus PC. اما این بدان معناست که شما از بقیه تجربه سیستم Quest جدا شده اید و دو رابط کاملاً متفاوت را درگیر خواهید کرد.

در آینده، Oculus قصد دارد تجربه Link را مستقیماً در رابط Quest ادغام کند. به‌جای دیدن رابط Rift، Link کتابخانه رایانه شخصی را وارد رابط Quest می‌کند، مشابه نحوه ارائه بازی‌های بومی. این بدان معناست که کاربران می‌توانند به استفاده از ویژگی‌های Quest مانند ردیابی دستی، دستورات صوتی و منوی جهانی ادامه دهند.

ما انتظار داریم که برای کاربران Link، صفحه کتابخانه Quest با لیستی از برنامه‌های VR مبتنی بر رایانه کاربر پر شود. . اگر کاربر سعی کند یکی از برنامه‌ها را بدون اینکه قبلاً به رایانه شخصی خود وصل شده است راه‌اندازی کند، سیستم از او می‌خواهد کابل پیوند خود را وصل کند. در نهایت این به کاربران Quest اجازه می‌دهد از Link به روشی بسیار یکپارچه‌تر استفاده کنند و به آنها امکان پرش را می‌دهد. بین برنامه‌های بومی و مبتنی بر رایانه شخصی به‌گونه‌ای جلو و عقب می‌روید که گویی یکی هستند.

این حرکت از نقطه نظر تجربه منطقی است و همچنین با تصمیم شرکت برای توقف خط تولید Rift همخوانی دارد. در نهایت، پایان نهایی رابط «Dash» Rift است که در مقایسه با بسیاری از به‌روزرسانی‌هایی که Oculus روی Quest انباشته کرده است، از بین رفته است. از آنجایی که این شرکت در آینده هدست‌های واقعیت مجازی فقط برای رایانه شخصی تولید نخواهد کرد، منطقی است که رابط رایانه شخصی را منسوخ کرده و به یک رابط یکپارچه‌تر بروید که مستقیماً در تجربه Quest ساخته شده است.

در حال حاضر، Link به Quest و Quest 2 اجازه می‌دهد. برای کار با پلتفرم Oculus PC و سایر پلتفرم های PC VR مانند SteamVR. مشخص نیست که چگونه این امر تحت تأثیر یکپارچه سازی رابط مستقیم قرار می گیرد، اما ما برای اظهار نظر با Oculus تماس گرفته ایم. به‌روزرسانی (12 اکتبر 2020): Oculus می‌گوید سازگاری SteamVR با Oculus Link تحت تأثیر تغییرات رابط قرار نخواهد گرفت. Oculus بارها گفته است که می‌خواهد در نهایت Oculus Link را بی‌سیم کند، اما این شرکت هیچ چیزی را اعلام نکرده است. اخبار در آن جبهه فراتر از گفتن اینکه آنها هنوز در حال بررسی آن هستند. این شرکت پیشنهاد کرده است که چنین راه حلی می تواند مستقیماً روی روترهای Wi-Fi خانگی موجود یا به طور بالقوه یک دانگل USB که به رایانه شخصی کاربر وصل می شود، اجرا شود.

اشتراک پست
شما باید وارد شوید برای ارسال نظر
بالا