در ماه فوریه متا گفت که کل پولی که در فروشگاه Quest خرج شده است از 1 میلیارد دلار فراتر رفته است، که نشان می دهد چقدر هزینه در بازار شده است. از زمان راهاندازی Quest 2 رشد کرده است. ماه گذشته در GDC، مدیر اکوسیستم محتوای متا، کریس پروت، واضحترین نگاهی را که تاکنون در مورد تعداد اپلیکیشنهایی که در سال گذشته در فروشگاه Quest موفق بودهاند به اشتراک گذاشت. ردیف کردن دادهها با برخی از ارقام به اشتراک گذاشته شده قبلی، نگاه جالبی به پیشرفت فروشگاه Quest در طول زمان به ما میدهد.
اول، در اینجا اعدادی است که Pruett در GDC به اشتراک گذاشته است، که شامل دادههای تا فوریه 2022 است.
نکته مهم اینجا نیست. این است که این سطل های درآمد انحصاری هستند، به این معنی که 35 برنامه از 1 میلیون دلار فراتر رفته اند اما از 2 میلیون دلار تجاوز نکرده اند (و غیره). در مجموع، 124 برنامه از مرز 1 میلیون دلار فراتر رفته اند.
ردیف کردن داده ها با همان ارقامی که قبلاً توسط متا به اشتراک گذاشته شده بود، به ما ایده ای از روند روند در طول زمان می دهد. اول یک نگاه ساده لوحانه به نقاط داده در کنار هم است:
اما این زمان بین نقاط داده و تفاوت در حجم فروش فصلی را در نظر نمی گیرد. با مقداری درون یابی، میتوانیم تفاوتهای زمانی و فصلی را با مشاهده میانگین سالانه همه برنامههای بیش از 1 میلیون دلار در نظر بگیریم. نمودار بالا به ما می گوید که به طور متوسط چند برنامه در سال به نقطه عطف 1 میلیون دلاری می رسند. به طور کلی تعداد در حال افزایش است، که نشانه خوبی است، اگرچه سرعت افزایش در حال کاهش است. یکی از متغیرهایی که می تواند به طور قابل توجهی بر نحوه درک ما از این داده ها تأثیر بگذارد، نرخی است که برنامه ها با آن اجازه ورود به فروشگاه را دارند (از زمان Meta- برنامهها را انتخاب میکند که چه برنامههایی را در فروشگاه Quest اجرا کنند و کدامها را نروند). تعداد برنامههای موجود در فروشگاه با سرعت خطی شگفتآوری در حال افزایش است، بنابراین میتوانیم بگوییم که احتمالاً تأثیر زیادی بر نمودار بالا ندارد. به هدست منتقل شدند، که موفقیت آنها را نسبت به تعداد رو به رشد اپلیکیشنهای VR جدید که با قدیمی شدن پلتفرم راهاندازی شدهاند، تضمینتر میکند. این می تواند دلیل کاهش سرعت اپلیکیشن ها باشد که به 1 میلیون دلار در سال در Quest می رسد.