Meta برای اولین بار ردیابی دستی بدون کنترل را به Quest اصلی در اواخر سال 2019 معرفی کرد، جایی که تا اواسط سال 2020 به عنوان یک ویژگی "تجربی" باقی ماند و به توسعهدهندگان اجازه داد. تا از قابلیت جدید در برنامههای خود استفاده کنند. از آن زمان، تعداد معدودی از بازیها را دیدهایم که ردیابی دستی را در برنامههای خود و حتی راهاندازی برخی از بازیهایی که منحصراً به ردیابی دستی متکی هستند، مانند Hand Physics Lab (2021) و راهاندازی کردهاند. Unplugged: Air Guitar (2021).
اکنون، کمی کمتر از یک سال بعد، متا می گوید که "پیشرفت های عمده" را در قابلیت ردیابی دستی Quest 2 به ارمغان می آورد (شرکت تایید کرد که Quest اصلی این پیشرفت ها را دریافت نخواهد کرد).
بهبودها به لطف یک "رویکرد بینایی کامپیوتری و یادگیری ماشینی بازسازی شده" است که استحکام ردیابی دستی را به روش های کلیدی بهبود می بخشد.
با نسخه 1.0 ردیابی دستی در Quest 2، سیستم مشکل خاصی در تشخیص دست های کاربر داشت. هنگامی که آنها مانع می شوند یا یکدیگر را لمس می کنند و هنگام حرکت سریع. از دیدگاه کاربر، دستهای مجازی آنها در طول این لحظات ردیابی از دست رفته بهطور لحظهای ناپدید میشوند و پس از شناسایی مجدد سیستم، دوباره ظاهر میشوند. و سناریوهای با حرکت سریع بسیار بهتر است، که منجر به موارد کمتری از ناپدید شدن دست می شود. این شرکت آن را «بهبود عملکرد مرحلهای در تداوم ردیابی» مینامد.
گفته میشود این بهروزرسانی تشخیص حرکت را در سیستم ردیابی دستی نیز بهبود میبخشد. تشخیص حرکت به دنبال حالتهای دست خاصی است که سیستم آنها را منحصربهفرد تشخیص میدهد و بنابراین میتواند به عنوان ورودی استفاده شود. به عنوان مثال، نیشگون گرفتن یکی از این ژستها است و به کاربران اجازه میدهد روی عناصر در رابط Quest «کلیک» کنند.
در نسخه آزمایشی زیر، از ژست «گرفتن» برای نگهداشتن شی مجازی استفاده میشود و از بهبود استحکام برای آن استفاده میشود. کف زدن نیز نشان داده می شود.
– – — – –
متا می گوید که به روز رسانی 2.0 ردیابی دستی در Quest 2 از امروز از طریق به روز رسانی SDK و OS آغاز خواهد شد. این شرکت میگوید توسعهدهندگانی که قبلاً ردیابی دستی را در برنامههای خود تعبیه کردهاند، برای استفاده از سیستم ارتقا یافته، نیازی به تغییر تماسهای API ندارند، اگرچه بهطور خودکار فعال نمیشود. این شرکت میگوید توسعهدهندگان میتوانند برای فعال کردن آن در برنامههای خود به «اسناد آینده» مراجعه کنند.
این حرکت باید ردیابی دستی Quest 2 را یک قدم به Ultraleap نزدیکتر کند، که برخی از بهترین ردیابیهای دستی را تا به امروز در صنعت حفظ کرده است. هنوز مشخص نیست که این دو سیستم چگونه روی هم قرار می گیرند.