موجود در: Quest 2/3/Pro، PSVR 2، PC VR بازبینی در: Quest 3، PC VR (Quest 3 از طریق پیوند) تاریخ انتشار: 18 ژانویه 2024 قیمت: 40 دلار توسعه دهنده: Incuvo ناشر: People Can Fly
اگر شما هم مثل من هستید، احتمالاً قبلاً Bulletstorm بازی کرده اید. در حالی که در سال 2011 روی Xbox 360، PC یا PS3 سر و صدا نداشت، توسعه دهندگان People Can Fly در سال 2017 با Borderlands Studio Gearbox همکاری کردند تا نسخه بازسازی شده قطعی «Full Clip» را ارائه دهند که در بین بازیکنان در سراسر رایانه شخصی بسیار بهتر عمل کرد. PS4، Xbox One، و Nintendo Switch.
اگر Bulletstorm بازی نکردهاید، تنظیمات به این صورت است: به دلایلی که کاملاً مهم نیستند، باید به بچهها شلیک کنید. با این حال، آنچه مهم است، سیستم skillpoint (SP) است که شما را به ساخت کیش های شیک دعوت می کند. هرچه شیکتر باشید، ترکیب SP بالاتر میرود، و سریعتر میتوانید اسلحههایی را که در طول بازی با آنها روبرو میشوید ارتقا دهید.
و گیمپلی مبتنی بر مهارت Bulletstorm یک چرخش منحصربهفرد در نوع اول خطی ارائه میکند. کمپین تیراندازی شخصی هر چند که من میخواستم نسخه VR را دوست داشته باشم، این نسخه مانند نسخه اصلی صفحه تخت نیست. انتظار آن از اکشن حماسی و بیش از حد، فاقد آن نوع روانی است که من انتظارش را داشتم، که باعث می شود به طور قابل توجهی خسته کننده تر از آنچه باید باشد احساس شود. دلیل این است: سیستم ترکیبی بازی، لغزش، لگد زدن و تیراندازی سریع و دیوانه کننده را دعوت می کند. ترکیب ایدهآل شامل استفاده از افسار انرژی قابل اعتماد شما برای گرفتن دشمن با دست غیر تیراندازی خود میشود، در نتیجه او را در حرکت آهسته قرار میدهید، سپس او را سریع لگد میزنید و/یا تیراندازی میکنید تا بمیرید - اغلب اوقات به یک تلهبازی که به شما میدهد. پاداش عظیم، مانند چرخ سنگ زنی غول پیکر یا گودال فلز مذاب. این به گونه ای طراحی شده است که یک زنجیره سیال از رویدادها باشد که در نهایت شما را به نوعی حالت جریانی از بند انداختن، لگد زدن و انفجار افراد می برد. با این حال، در یک هدست، این هدست نسبت به زمانی که برای VR از ابتدا طراحی شده بود، کاملاً آرامتر به نظر میرسد، که تقریباً هر تعامل را به سمت خزیدن کند میکند. اطلاعات بیشتر در مورد آن در بخش غوطه ور شدن در زیر.
مشاهده پست در imgur.com
با توسعه در سال 2007، Bulletstorm بی شک محصول زمان خود است. در همان ابتدای نسخه VR بازی، شما یک سلب مسئولیت بزرگ در مورد نوع زبان بحث برانگیز و تم های بزرگسالان آن دریافت می کنید، زیرا دیالوگ ها اساساً تغییری نسبت به نسخه اصلی ندارند. این همان مسخره بازی است که از یک نوجوان 14 ساله در لابی COD انتظار دارید (منهای نژادپرستی آشکار)، پس آن را همان طور که هست بگیرید. . حتی در صفحه تخت، امروزه مردم تمایل بیشتری به سیستم های ارتقاء سلاح دارند که به آنها کنترل بیشتری بر تجربه تیراندازی می دهد. در سال 2024، سیستم ارتقاء Bulletstorm به من این احساس را نمیدهد که وقتی نوبت به اجرای قتلهای هنرمندانه میرسد، آب میوه واقعاً ارزش فشار دادن را دارد. به دست آوردن آن SP و صرف آن برای به حداکثر رساندن ظرفیت ژورنال اسلحه و توانایی شارژ ثانویه - تنها دو عنصر قابل ارتقا در هر اسلحه - به اندازه کافی لذت بخش نیست که من واقعاً بخواهم به هیچ وجه با سیستم ارتباط برقرار کنم. مطمئناً، پرتاب کردن یک شخص در یک چرخ سنگ زنی غول پیکر یا خمره ای از فلز مذاب بسیار جالب است، اما اگر به طور مداوم فراتر از اولین عامل شگفت انگیز اولیه به شما پاداش ندهد، در آن صورت تمایل کمتری به جستجوی آن لحظات در طول دوره نخواهید داشت. کمپین پنج ساعته.
علاوه بر کمپین کامل، در حال حاضر هیچ نوع بازی مشترک یا چند نفره ای وجود ندارد. تنها امتیاز، دو ماموریت انجام شده با تریشکا نواک و تیغه انرژی او است، که آنقدر قدرتمند به نظر میرسید که میتوانید به راحتی راه خود را رد کنید تا زمانی که دوباره به کمپین اصلی بازگردید. این در مورد بازیای است که من روی صفحهتخت دوست داشتم، اما از همان ابتدا، Bulletstorm VR زشتتر از آن چیزی است که فکر میکردم. اشتباه نکنید، مجموعهای از مجموعههای بالقوه جالب در سرتاسر وجود دارد، اگرچه در بازی Quest 3 به نظر میرسد که این بازی به جای چیزی که متعلق به سال 2024 باشد، غیرقابل تسلط است. پیوند کابلی)، که شامل نورپردازی پویا و به طور کلی تصاویر فشردهتر است، بازی همچنان بین واضح و چگال بصری تا پلی کم و کاملاً گل آلود در نوسان است.
مشاهده پست در imgur.com
به عنوان یک بازی قدیمی از دوران متفاوت، شما همچنین متوجه ناهماهنگی معمولی در مورد مواردی مانند عبور اشیا از یکدیگر و مسیریابی AI باگ میشویم، که ممکن است در صفحه تخت چندان مهم نباشد اما در VR بسیار چشمگیر است. این همان چیزی است که هست.
برای کسانی که شروع به کار نمی کنند، بیشتر سرگرمی بازی روی صفحه مسطح این است که به سرعت منطقه را با سر خوردن به اطراف، نزدیک شدن به یک پسر بد و لگد زدن به او، فرود چند ترکیب و دریافت امتیاز بالا، پوشش می دهد. با این حال، لغزش در VR به عنوان یک ورودی تک دکمه چندان شهودی به نظر نمی رسد، و بهتر بود با یک حرکت همهجانبه تر نقشه برداری می شد. این شما را به دویدن در بیشتر مواقع سوق می دهد که فاقد همان استعداد و جریان است.
مشاهده پست در imgur.com
همانطور که برای تیراندازی، بازی به طور مناسب به روز شده است تا امکان بارگذاری مجدد چندین سبک، از جمله بارگذاری مجدد مجلات بیشتر را فراهم کند. که نیاز به شارژ دسته اسلحه برای بارگیری مجدد یک دکمه ساده دارد. از انتخاب اینجا قدردانی میکنم، اگرچه در واقع با کمترین سبک بارگیری مجدد بسیار بیشتر لذت بردم، زیرا اکشن به وضوح برای دویدن و تیراندازی سریع و بیمعناست. ایراد گرفتن از مجله در زمینه تمایل به ترکیبهای زنجیرهای سیال به نظر نمیرسد.
بند انرژی در VR نیز بسیار عالی است و به شما امکان میدهد از دست خود برای هدف قرار دادن و شلاق زدن دشمنان به سمت خود استفاده کنید. با این حال، چیزی که احساس خوبی ندارد این است که برای ضربه زدن روی «R» رو به جلو فشار بیاورید، که باعث میشود پایی بیجسم برای لگد زدن به جلو بیخبر شود. این یک مکانیک کلیدی است که احتمالاً راه خود را به هیچ بازی VR مدرن نمییابد، زیرا این یک شکستن غوطهوری آشکار است. من احساس میکنم که این نیز میتوانست به جای تکیه بر ورودیهای مستقیم دکمه، به یک حرکت همهجانبهتر نگاشت شود.
مشاهده پست در imgur.com
و بله. یک میلیون کات سین وجود دارد. بازیهای غیر واقعیت مجازی این دوره مملو از آنها هستند، بنابراین نمیتوانید در این زمینه کاری انجام دهید، زیرا از قبل رندر شده و به عنوان ویدیوهای دوبعدی در بازی قرار گرفتهاند. شما اینها را در سینمای مجازی سیاه تماشا میکنید، اگرچه یک حالت VR همهجانبهتر نیز وجود دارد که آن را مجبور میکند ویدئو را به نوعی نسخه سه بعدی جعلی تبدیل کند، که با توجه به اینکه چقدر متلاطم و نامرتب است، توصیه نمیشود. در مورد دیالوگهای بیاحترامی بازی، چه خوب یا بد، واقعاً فقط محصول زمان خود است. با این حال، نمیتوان صداگذاری فوقالعادهاش را انکار کرد، که اکثر آنها به لطف قهرمان داستان گریزل، گریسون هانت است که توسط استیو بلوم صداپیشگی میکند، که همچنین به خاطر صداپیشگی Spike Spiegel از کابوی بیباپ، Ares in God of War و همچنین معروف است. Wolverine از Marvel's Wolverine (در میان بسیاری از آثار دیگر).
Bulletstorm VR با همه مشکلاتش بیشتر راحت است و انواع سبکهای حرکتی و حالتهای راحتی VR را ارائه میکند تا شما را با یک کلیپ سریع حرکت دهد. و حرکت "sprint" بسیار سریع است، که می تواند باعث ناراحتی در برخی از کاربران شود. در حالی که اکثراً برای VR هموار شدهاند، تجربههای کمتری وجود دارد، یعنی یک گاری سواری که مسیری بسیار دشوار را دنبال میکند که شما را از این طرف به سمت دیگر میبرد.