Asgard’s Wrath 2 بالاخره امروز یک بهروزرسانی گرافیکی گوشتی Quest 3 دریافت کرد. آخرین نسخه بازی، v5.0.1535650، چندین گیگابایت بافت و سایهزن بهبود یافته را به ارمغان میآورد که از وضوح چشمگیر Quest 3 استفاده بهتری میکند.
پس از دانلود ارتقا، بازیکنان میتوانند داراییهای بهبود یافته را با رفتن به تنظیمات → رابط کاربری → فعال کنند. ویژگیهای رندر پیشرفته.
در حالی که این تنظیم قبلا وجود داشت، اکنون کلید بهبودهای جدید نیز است.
متاسفانه دامنه این بهبودها به این معنی است که ویژگیهای رندر پیشرفته دیگر نمیتوانند همزمان با حالت نرخ فریم 90 هرتز بازی استفاده شوند. بازیکنان باید بین این دو یکی را انتخاب کنند، و به طور موثر به Asgard's Wrath 2 یک "Performance Mode" و "Graphics Mode" می دهند، روشی رایج برای بازی های کنسولی مدرن که به بازیکنان اجازه می دهد بین نرخ فریم یا وفاداری بصری انتخاب کنند.
نه تنها Quest 3 این کار را نمی کند. ارتقاء گرافیک Asgard's Wrath 2 بافت های بهبود یافته ای را اضافه می کند، همچنین دارای ویژگی های ظاهری بسیار بهتری است - برجسته های کوچک و روشن که وقتی از زوایای مختلف به بافت ها نگاه می شوند، ظاهر واقعی تری به بافت ها می دهند. این باعث میشود بافتها کمتر شبیه مقوا به نظر برسند و همچنین نورپردازی بازی را بهطور کلی منسجمتر نشان میدهد. بهروزرسانی گرافیکی Quest 3 برای Asgard's Wrath 2 سطوح جدیدی از جزئیات را در مقایسه با آنچه بازیکنان میتوانند در Quest 2 ببینند نشان میدهد. Meta مقایسهای از بهبودهای مختلف را به اشتراک گذاشت. از تغییرات کوچک در وضوح گرفته تا بافتهای کاملاً تغییر یافته:
Quest 3 در اواخر سال 2023 راهاندازی شد، درست به موقع برای تبدیل شدن به محصول داغ متا در تعطیلات. در کنار هدست، این شرکت بهطور برجستهای بزرگترین بازی شخص اول خود، Asgard’s Wrath 2 را، ظاهراً به عنوان فروشنده هدست، تبلیغ کرد. این شرکت حتی بازی را با Quest 3 همراه کرد… یا حداقل قول داده بود که یک نسخه رایگان پس از راهاندازی آن در نهایت ارائه شود.
برای کسانی که Quest 3 را در اواسط اکتبر 2023 خریداری کرده بودند، گیجکننده بود، زمانی که مشخص شد Asgard's Wrath 2 نبوده است. زمانی که هدست وارد بازار شد، در واقع برای بازی در دسترس نیست. دو ماه دیگر تا زمانی که بازی واقعاً در 15 دسامبر 2023 راه اندازی شود، باقی خواهد ماند.
اما هی، حداقل به موقع برای کریسمس فرود آمد. بنابراین، کسانی که قبلاً آن را خریده بودند، و هر کسی که به اندازه کافی خوش شانس بود که یک Quest 3 را برای تعطیلات باز کند، آماده است تا به این فروشنده جدید Quest 3 شیرجه بزند... درست است؟
خب، مطمئنا. اما یک مشکل وجود داشت. هنگامی که Asgard's Wrath 2 راه اندازی شد، نمایش بصری بازی - اگرچه در مقایسه با اکثر بازی های Quest چشمگیر بود - به وضوح از پتانسیل Quest 3 جدید استفاده نمی کرد. در واقع، به نظر می رسید که بازی در اصل با Quest 2 بهینه شده است. … هدستی که در آن زمان بیش از سه سال از عمر آن می گذشت.
برای یک بازی که به شدت تبلیغ می شد و به طور مستقیم با Quest 3 همراه بود، این به طور قابل درک برای بازیکنانی بود که امیدوار به یک بازی بودند که واقعاً نشان دهد که هدست جدید چه کاری می تواند انجام دهد.
و در نهایت این کاملا منطقی است. جدا از بازاریابی، Quest 2 همچنان یکی از محبوبترین هدستهای واقعیت مجازی است—هنوز هم در همه حسابها محبوبتر از Quest 3 است—بنابراین متا باید اطمینان حاصل کند که بازی در Quest 2 بهعنوان یک تجربه پایه عالی اجرا میشود.
افسوس، در حالی که استودیو Meta شخص اول بود. بازیهای Sanzaru توانستند کمی پس از راهاندازی برخی از بهبودهای خاص Quest 3 را به Asgard's Wrath 2 اضافه کنند (مانند افزایش فاصله ترسیم، رندر بالاتر و نرخ فریم بهتر)، همچنان احساس میکرد که Quest 3 تقریباً یک فکر قبلی بود. دو ماه پس از راهاندازی Quest 3 تا زمانی که بازیکنان واقعاً بتوانند Asgard's Wrath 2 را بازی کنند، و سپس پنج ماه دیگر تا زمانی که در نهایت بهبود بصری جدی برای Quest 3 به دست آورد، بازی در نهایت در هدست پرچمدار این شرکت احساس راحتی میکند.