زاکربرگ خطاب به سهامداران: "کوئست به همان سرعتی که می توانیم آنها را بسازیم در حال فروش است"

در این سه ماهه، ما Oculus Quest، اولین هدست همه کاره خود را بدون سیم و آزادی کامل حرکت ارسال کردیم. نقدهای خوبی دریافت کرده است و ما آنها را با سرعتی که بتوانیم می‌فروشیم. مهمتر از همه، ما تجربه‌ای را ارائه کرده‌ایم که مردم هفته به هفته از آن استفاده می‌کنند و محتوای بیشتری می‌خرند. در واقع، یافتن Quest در انبارهای آمریکای شمالی و اروپا، هم از سوی Oculus و هم از خرده‌فروشان رسمی، برای دو ماه دشوار بوده است. از زمان عرضه هدست در برخی مواقع، انتظار نمی رفت که هدست حداقل یک ماه از تاریخ سفارش ارسال شود.

Road to VR برای اظهارنظر در مورد وضعیت با Oculus تماس گرفت، و در حالی که شرکت مستقیماً در مورد شرایط صحبت نمی کرد، یک Oculus سخنگوی گفت که این شرکت سخت کار می کند تا مطمئن شود هدست به راحتی در دسترس است.

"ما از استقبال از Quest هیجان زده ایم و مشتاقانه منتظر دریافت آن به دست افراد بیشتری هستیم."

ماهیت کمبود این است که نامشخص است، اما سه توضیح بالقوه به احتمال زیاد به نظر می رسد: فیس بوک تقاضا را دست کم گرفته است، برخی از عوامل خارج از کنترل شرکت (مانند کمبود قطعات) تولید را محدود می کند، یا آنها تصمیم گرفتند که از کمبود اولیه رنج ببرند تا تولید را فراتر از آنچه که می بود افزایش ندهند. در دراز مدت ضروری است. تا آنجا که می دانیم، Rift S نباید عاملی باشد زیرا Oculus با Lenovo برای تولید هدست شریک شده است. به نظر می رسد فقط در یک هفته گذشته، سهام Quest در حال بازگشت به سطح سالم است و هدست تخمین زده می شود که عرضه شود. مستقیماً از Oculus به آمریکای شمالی ظرف سه روز و به اکثر مناطق اروپایی در عرض یک روز. در همین حال، به نظر می رسد که سهام در بریتانیا در حال حاضر محدودترین است، به طوری که انتظار نمی رود این هدست تا یک هفته پس از سفارش ارسال شود. فیس‌بوک از عرضه هدست‌های واقعیت مجازی مصرف‌کننده‌اش برای فروش در چین خودداری کرده است.

– – – – – در طی تماس‌های درآمدی، زاکربرگ کوئست را «از بسیاری جهات برتر» نسبت به Rift اصلی معرفی کرد، در حالی که از اشاره مستقیم خودداری کرد. آخرین هدست واقعیت مجازی رایانه شخصی این شرکت، Rift S، که در همان روز عرضه شد.

هنوز کار زیادی برای توسعه این اکوسیستم و ارائه آینده محصولات VR و AR وجود دارد که آرزوی ما را داریم، اما [راه اندازی Quest] یک نقطه عطف مهم است. در عرض چند سال، ما وضعیت هنر را از Rift اصلی که 600 دلار قیمت داشت و باید به یک رایانه شخصی 1000 دلاری متصل می‌شد، بهبود بخشیده‌ایم، تا اکنون Quest را که هزینه آن 400 دلار است و در بسیاری از افراد تجربه برتر است. راه ها طی چند سال آینده، نوآوری‌های بیشتری وجود خواهد داشت، و ما اکنون پلتفرمی را داریم که می‌خواهیم روی آن بسازیم.

او همچنین از این فرصت استفاده کرد و اعتقاد خود را به رویکرد بلندمدت فیس‌بوک به AR و VR تأیید کرد. به سهامداران اطمینان می دهد که شرکت علی رغم کاهش علاقه به بازی پلتفرم VR از سوی رقبای مانند گوگل، هیچ قصدی برای کنار گذاشتن این فناوری ندارد. حضور - اینکه شما در واقع با شخص دیگری یا در مکانی دیگر آنجا هستید. احساس حضور برای تعاملات اجتماعی و نحوه تعامل ما به عنوان مردم بسیار مهم است. بنابراین حتی اگر بیش از حد انتظار ما برای ارائه این در مقیاس طول کشیده باشد، من همچنان بر این باورم که این یکی از مهم‌ترین کمک‌های ما به روشی است که همه ما در درازمدت از فناوری استفاده می‌کنیم. دیوید ونر، مدیر مالی فیس بوک، نتایج مالی شرکت را برای سه ماهه دوم مرور کرد و گفت: درآمد در بخش «پرداخت ها و سایر هزینه ها» (که شامل محصولات سخت افزاری می شود) برای سه ماهه 262 میلیون دلار (36 درصد افزایش) بود. اساساً توسط فروش محصولات جدید، به ویژه Oculus Quest و Rift S هدایت می شد.»

262 میلیون دلار البته در مقایسه با ده ها میلیارد درآمد سه ماهه تبلیغاتی شرکت کمرنگ است، اما قابل توجه است که فروش هدست ها به طور معناداری در درآمد «پرداخت‌ها و سایر کارمزدها» علیرغم راه‌اندازی Quest و Rift S در بیش از نیمی از سه ماهه مورد بحث (بدون اشاره به کمبود سهام).

به نظر می‌رسد فیس‌بوک از شتاب Quest تا کنون بسیار خوشحال است و به نظر می‌رسد این هدست در حال ساخت قوی است. تأثیر در چشم‌انداز وسیع‌تر فناوری با بازبینان سایت‌هایی مانند CNET که آن را «بهترین چیزی که امسال امتحان کرده‌ام» می‌خوانند. چگونه بفهمیم فیسبوک واقعاً از فروش راضی است؟ اگر آنها در نهایت فروش رسمی واحد Quest را به اشتراک بگذارند، اولین باری است که برای هر یک از پنج هدست واقعیت مجازی خود این کار را انجام می دهند.

اشتراک پست
شما باید وارد شوید برای ارسال نظر
بالا