قابلیت ترکیبی PC VR مطمئناً توسط مشتریان نادیده گرفته نشده است. Quest 2 تنها چند ماه پس از انتشار به محبوبترین هدست واقعیت مجازی رایانههای شخصی مورد استفاده در Steam تبدیل شد. همچنین به سرعت هدست های Oculus را به بیش از 50 درصد از هدست های مورد استفاده در Steam برای اولین بار از زمان عرضه اولین نسل هدست های واقعیت مجازی به بازار رساند. اکنون تنها هفت ماه بعد، هدست های Oculus 60.18 درصد از سهم را به خود اختصاص داده اند. هدستهای واقعیت مجازی مورد استفاده در Steam، بر اساس آخرین دادههای Valve؛ رشدی نزدیک به 1% در هر ماه.
با بزرگنمایی فقط به هدستهای فیسبوک، میتوانیم ببینیم که Quest 2 با چه سرعتی وارد صحنه شد. در حالی که Rift و Rift S اصلی را شکست داده است، به نظر میرسد که بزرگترین نیش از Quest اصلی بیرون آمده است، که نشان میدهد بخش قابل توجهی از این کاربران با هدست جدیدتر معامله کردهاند. وقتی به تنهایی به هدست های فیس بوک نگاه می کنیم، Quest 2 بیش از 50 درصد از هدست های مورد استفاده در Steam را تشکیل می دهد. این هدست با قیمت 300 دلار، مقرون به صرفه ترین هدست نسل خود است، در حالی که به لطف قابلیت های مستقل و PC VR، ارزش بیشتری را ارائه می دهد. این بدون شک نتیجه یارانه های سنگین فیس بوک است که گمان می رود هدست را با ضرر قابل توجهی به امید جبران این تفاوت از طریق درآمد نرم افزاری به فروش برساند.