نکته ویراستار: برای شفافیت در این مقاله (و نظرات)، اجازه دهید برخی از نامهای کنترلکنندههای مختلف 6DOF VR را که این شرکت طی سالها عرضه کرده است، ارائه دهیم. همیشه یک حلقه ردیابی به عنوان بخشی از طراحی خود داشتند. این حلقه مجموعه ای از LED های مادون قرمز را در خود جای داده است که دوربین ها می توانند آنها را شناسایی کنند و به سیستم توانایی ردیابی کنترلرها در فضای سه بعدی را می دهد. این شرکت کنترلکنندههای جدید را «Touch Plus» نامیده است. در جلسهای در Meta Connect 2023، شرکت توضیح داد که LEDهای IR را از حلقه ردیابی به صفحه کنترلر منتقل کرده است، در حالی که یک LED IR را در پایین اضافه کرده است. از دسته این بدان معناست که سیستم نشانگرهای قابل مشاهده کمتری برای ردیابی دارد، اما متا معتقد است که الگوریتمهای ردیابی بهبودیافته آن با چالش ردیابی Touch Plus و همچنین کنترلکنندههای Quest 2 سازگار هستند. توجه داشته باشید که Touch Plus با کنترلکنندههای Touch Pro شرکت متفاوت است. همچنین حلقه ردیابی ندارند - اما در عوض از دوربینهای داخلی برای ردیابی موقعیت خود در فضا استفاده کنید. متا تأیید کرد که کنترلکنندههای Touch Pro با Quest 3 سازگار هستند، درست مانند Quest 2.
متا به وضوح اشاره کرد که تغییر در محل قرارگیری دوربین در Quest 3 به این معنی است که حجم ردیابی کنترلر به طور قابل توجهی متفاوت از Quest 2 خواهد بود.
شرکت گفت که Quest 3 تقریباً به همان میزان حجم ردیابی دارد، اما شکل حجم ردیابی را از نظر استراتژیک تغییر داده است. نکته قابل توجه این است که دوربین های Quest 3 تقریباً به اندازه Quest 2 از بالای سر کاربر عکس نمی گیرند. این است که Quest 3 دارای پوشش ردیابی بیشتری در اطراف تنه کاربر (مخصوصاً پشت آنها) و بیشتر در اطراف شانه ها است:
متا معتقد است که این یک معامله ارزشمند است زیرا بازیکنان اغلب دست های خود را برای مدت طولانی بالای سر خود نمی گیرند. و از آنجایی که هدست می تواند موقعیت کنترلرها را زمانی که برای مدت کوتاهی خارج از منطقه ردیابی است، به طور موثر تخمین بزند. در مورد بازخورد لمسی، شرکت گفت که "هپتیک در کنترلر Touch Plus قطعا بهبود یافته است، اما نه کاملاً در سطح Touch Pro، و همچنین توضیح داد که تاچ پلاس دارای یک موتور لمسی (یک تعدیل کننده سیم پیچ صدا) است، در حالی که کنترلرهای Touch Pro دارای موتورهای لمسی اضافی در هر دو ماشه و انگشت شست هستند. هدف آن ایجاد آسان جلوههای لمسی است که در تمام کنترلکنندههای شرکت کار میکنند، به جای نیاز به طراحی افکتها برای سختافزار لمسی در هر کنترلکننده به صورت جداگانه. کنترل کننده باید به روز باشد: یک ماشه شاخص دو مرحله ای.
متا توضیح داد که هنگامی که کاربر به طور کامل ماشه را می کشد، هر نیروی اضافی را می توان به عنوان یک مقدار جداگانه خواند - اساساً معیاری برای سنجش شدت فشار دادن ماشه پس از فشردن کامل.
متا همچنین گفت که تاچ پلاس برخی از ویژگیهای مهم Touch Pro را شامل نمیشود، یعنی حسگر «پیچ کردن» روی پد شست، و نوک قلم حساس به فشار که میتوان آن را به پایین وصل کرد و از آن استفاده کرد. روی سطوح واقعی بکشید