موجود در: Quest، PSVR 2 تاریخ انتشار: 2 نوامبر 2023 قیمت: 30 دلار توسعه دهنده: Fast Travel Games بررسی شده در: Quest 3
این وظیفه شماست که رمز و راز قتل پدرتان را کشف کنید و یادگاری دزدیده شده را بازیابی کنید، همه این آثار در کوچههای کلاستروفوبیک و فاضلابهای پراکنده ونیز قرار دارند - بله، سیستم فاضلاب شهرت جهانی ونیز. می دانید، جزیره-شهر ایتالیایی که روی پایه های چوبی ساخته شده است. با کانال. و بدون زیرزمین به خاطر آب خوب، برای دنیایی فانتزی پر از جناح های خون آشام، فقط کمی بیشتر از حد معمول باید ناباوری را تعلیق کنید، اما نه خیلی. به هر حال، میتوانید از مردم (و موشها!) خون بمکید، به اطراف منتقل کنید، و مینیپیچهایی را که از نیروی حیاتی خودتان ساخته شدهاند، از کمان پولادی فیشر پرایس شلیک کنید. سطح یا سه سطح فاضلاب چیست؟ همه چیز شیرین است.
مثل تقریباً همه چیزهای World of Darkness، عدالت در روایت بسیار ضعیف است. اگر قبلاً یکی از اعضای جهان نیستید، این بازی به خوبی شما را با چند گروه اصلی خون آشام آشنا می کند. با این حال، نیازی به جذب مقدار زیادی از آن نخواهید داشت، زیرا شما را با دست در یک منطقه بسیار زیر پا گذاشته شده هدایت می کند که احتمالاً برای هر کسی که به طور کلی طرفدار حال و هوای گوتیک-پانک است، احساس خانه می کند. گفته میشود، روایت مناسب برای سلیقه من زمان زیادی را در پیشزمینه صرف میکند، بهویژه با توجه به این که داستانی بینظیر با برخی شرورها و اهداف بسیار قابل تعویض است. روی طاقچه یک ساختمان و منفجر کردن در میان یک مرد بد نامطمئن، واقعاً امیدوار بودم که با خلاقیت خودم، چالشی شبیه به هیتمن برای من فراهم کند. در عوض، همه چیز کمی درهم به نظر میرسد. سطوح معمولاً بزرگ هستند، اگرچه مأموریتها کاملاً خطی هستند، به این معنی که باید اهداف خاصی را تکمیل کنید که توسط پیترو، دوست خونآشام و رئیس مأموریتدهندهتان به شما داده میشود. اجازه ندهید آن جعبه گفتگو شما را فریب دهد. شما هر کاری را که پیترو میگوید انجام میدهید، حتی اگر تصمیم دارید کمی در مورد آن بداخلاق باشید. به هر حال، با همه افرادی که در بازی با آنها صحبت می کنید اینطور است، بنابراین حدس می زنم خوب است؟
بازی کاملاً قصد دارد شما را برای انجام بیشتر همه کارها دست بگیرد. بهطور پیشفرض، اهداف بهطور خودکار برجسته میشوند و مسیری دوردست را در اختیار شما قرار میدهند تا هنگام عبور از هر کسی و هر چیزی که راهتان است، به سمت آن بروید. میتوانید نماد هندسی زرد کوچک را از میان دیوارها ببینید، که راحتتر از مراجعه مداوم به نقشه است، اما بهطور قابلتوجهی رضایتبخشتر است زیرا هزینه کاوش را به همراه دارد. میدانم که این یک چیز در بازیهای سنتی است، اما در واقعیت مجازی بدون اینکه دلیلی به من بدهد، کمی بیش از حد انتزاعی به نظر میرسد. شاید چند عینک AR جالب؟ نه خونآشامها فقط میتوانند نشانگرهای هدف را ببینند. علاوه بر این، شما همچنین میتوانید حس خونآشامی را فعال کنید که به شما دنبالهای به سمت اهداف میانی میدهد، که اغلب اوقات کلیدهای باز کردن درها هستند. شما می توانید تا آنجا که می خواهید از آن سوء استفاده کنید، که وقتی فقط به دنبال رسیدن به صفحه "ماموریت کامل" هستید، یک وسوسه واضح است. . Kills احساس نمادین و سرگرم کننده می کند، اگرچه دشواری مهارت تقریباً کم است زیرا افراد بد هرگز به بالا نگاه نمی کنند - حتی اگر با انداختن یک بطری آجر یا آبجو توجه خود را جلب کنید. میتوانید در اطراف طاقچهها بچرخید و لولههای فاضلاب را تا دلتان بچسبانید، هرگز در خطر نباشید، دو یا سه بار در بازی زمانی که یک تکتیرانداز وجود دارد، صرفهجویی کنید. ، که ممکن است هر کسی را که به دنبال تجربه پارکور است ناامید کند. با این حال، اینجا احساس درستی به نظر می رسد زیرا در واقع یک ابرقدرت خون آشام است، اگرچه می توانم متوجه شوم که چرا برخی از مردم ممکن است ضربه A را برای پریدن از دست بدهند.
هرچند که همه این کارها در نیمه شب روی پشت بام نیست. هنگامی که نیاز دارید در سطح خیابان در میان آنها حرکت کنید، واقعاً یکی از دو گزینه واقعی دارید: قبل از گرفتن دو یا سه گلوله بروید و بکشید، شما را به آخرین نقطه ذخیره خودکار خود برگرداند، یا از مقداری از نیروی زندگی خود استفاده کنید. تبدیل شدن به نامرئی و راه رفتن درست در کنار. به نظر می رسد دشمنان رادیو دارند، اما به نظر نمی رسد که آنها به خوبی نمی دانند چگونه از آنها استفاده کنند، زیرا شما یک شخص را می کشید، دوست او می آید و مانند "اوه نه!" و سپس او در نهایت دور خواهد شد زیرا شما روی یک طاقچه درست بالای سر او نشسته اید.
شما همچنین می توانید همیشه ببینید که بدها در چه سطحی هستند، زیرا توانایی های خون آشام شما نه تنها یک نماد قلب برجسته زرد را ارائه می دهد، بلکه یک مخروط را نیز ارائه می دهد. این نشان می دهد که آنها در هر زمان معین به کدام سمت نگاه می کنند. اساساً، تنها راه برای غافل گیر شدن این است که چشمان خود را ببندید. اینها تنها راه های پوست گربه نیستند، اگرچه احتمالاً به سرعت به روش مورد علاقه خود خواهید رسید، زیرا همه دشمنان اساساً یکسان هستند. سه رئیسی را که باید با آنها مبارزه کنید نجات دهید. قدرتهای مختلفی را میتوان در بازی از طریق XP خریداری کرد، که شامل مواردی مانند توانایی پوشش نامرئی و همچنین حملات قدرتمند و پر سر و صدا میشود که خون قربانیان را میجوشانند تا زمانی که منفجر شوند. شما همچنین می توانید چیزی به نام دام سایه تنظیم کنید که گودالی را به جهنم باز می کند، اما من روش خودم را تقریبا تنها تاکتیک واقعی برای کشتن سریع و آسان یافتم. با استفاده از کمان پولادی، میتوانید پیچهای خوابآور را به سمت همه شلیک کنید، جز رئیسها، و یا آنها را از پا درآورید تا دزدکی از آنها عبور کنند، یا ثابت نگه دارید تا بتوانید خون آنها را بمکید. این یک دستگاه کوچک بسیار مفید است که از نظر تعاملات VR به خوبی طراحی شده است، زیرا به شما نیاز دارد که پیچها را بسازید، بهصورت جداگانه بارگیری کنید و به صورت دستی به عقب برگردید. شما واقعاً به هیچ چیز دیگری برای شکست دادن بازی نیاز ندارید، که حدوداً هشت ساعت طول کشید.
مشاهده پست در imgur.com
در پایان، Justice از نظر مبارزات و طراحی سطح، دارای جایگاه واقعاً محکمی است، اما اینطور نیست. واقعاً نمیدانم چگونه از هر دوی این موارد استفاده کنم تا رویاروییهای دشمن به طور مداوم احساس شادابی و جذابیت کند، زیرا بدها نسبتاً گنگ هستند و کشتن آنها آسان است. علاوه بر برخی معماهای محیطی، اهداف زیادی وجود ندارد که من واقعاً از مغزم برای تکمیل آنها استفاده کنم، زیرا بیشتر آنها یک دنباله خرده نان به سمت چیز بعدی و برخی افراد در راه است.
عدالت به نظر می رسد که می خواهد باشد. یک بازی جهان باز، اما همانطور که همه ما می دانیم، ساخت این بازی هزینه بیشتری دارد، که البته در این ماجراجویی 30 دلاری ارزان تر و شادتر نیست. در حالی که یک «در سراسر جهان» وجود دارد که میتوانید آزادانه در اطراف آن بچرخید، که به سادگی «خیابانها» نامیده میشود، اما در واقع تنها به عنوان یک منطقه میانی بین شما و مأموریت واقعی در دست عمل میکند. شما می توانید قبل از ورود به داخل، یک شخص را بکشید تا کمی سلامتی خود را بدست آورید، اما واقعاً چیز زیادی در جریان نیست.
این واقعاً من را آزار نمی دهد، زیرا بازی هرگز چنین وعده ای را نداده است. چیزی که من را آزار می دهد تعامل غیرقابل اعتماد شی است. همانطور که در پیشنمایش خود در اوایل سال جاری اشاره کردیم، تعامل شیء به نظر روان است و تقریباً آنطور که باید استوار نیست. دستکاری با اهرم ها و سایر عناصر پازل یک کار بیهوده است، و برداشتن یک میان وعده به اندازه موش اساساً مانند انجام عمل جراحی با دستکش است. این امر مانع غوطه ور شدن بسیار می شود، زیرا به نظر می رسد که بازی واقعاً در خانه با فعل و انفعالات نزدیک نیست، به جای آن ترجیح می دهد بیشتر تعاملات خود را به حرکات ابرقدرت، تیراندازی با کمان پولادی، و چنگ زدن به زور اختصاص دهد. اطراف لبهها ناهموار، قطعات و طراحی سطح آن هر دو بسیار خوب هستند و محیطی دائماً در حال تغییر را فراهم میکنند که به نظر میرسد از دنیای واقعی ونیز الگوبرداری شده است (به جز فاضلابها). عدالت عمدتاً ظاهری فوقالعاده دارد، و من فقط آرزو میکنم چیزهای بیشتری برای کاوش و تعامل با آن وجود داشته باشد، زیرا کار بسیار خوبی برای ایجاد دنیای اموات باورپذیر در یک نسخه فانتزی از ونیز است. عدالت، اگرچه از آنجایی که برای جابهجایی از هواپیما به هواپیما کاملاً به حملونقل از راه دور متکی است، برای کاهش مشکلات آسایش بسیار کار میکند. ساعتها بازی کردن برای من مشکلی نبود، و این از جانب کسی است که هرگز از چرخش صاف به عنوان گزینهای برای ترس از تعریق وحشتناک فلاپ استفاده نمیکند. هم حرکت جانبی و هم حرکت رو به جلو را میتوان با خطنگاریهای متغیر کاهش داد، که این یک چیز اضافی است که مطمئن میشود اکثر افراد میتوانند عدالت را از ابتدا تا انتها بدون مشکل بازی کنند.