Oculus Quest از تراشه اسنپدراگون 835 کوالکام پشتیبانی میکند که یافتن آن در گوشیهای هوشمند مدرن غیرمعمول نیست. با این حال، از آنجایی که لازم نیست آن را در محدوده های تنگ یک گوشی قرار دهید، با این حال، پردازنده را می توان با شدت بیشتری بدون گرم شدن بیش از حد کار کرد. در واقع، Quest یک فن درون خود دارد تا گرما را بیشتر دفع کند و هدست را در اوج عملکرد نگه دارد. اما چگونه یک تراشه اسنپدراگون با خنک کننده فعال به قدرت پردازش واقعی تبدیل میشود و توسعهدهندگان میتوانند به چه نوع بازیها و گرافیکهایی دست پیدا کنند؟ کارمک در Oculus Connect گفت: «از نظر قدرت پردازش خام […] کوئست در مجاورت قدرت نسل قبلی Xbox 360 یا PS3 است. اما نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که اکثر بازیهای آن نسل نمایشی با وضوح 1280 × 720 با سرعت 30 فریم در ثانیه ارائه میکنند و اکثر آنها از ضد الایاسینگ خیلی خوبی برخوردار نیستند. در حالی که در VR هستید، امیدواریم بتوانید با رزولوشن 1280 × 1280 - دو برابر برای استریو - با سرعت 72 فریم در ثانیه رندر کنید، که هشت و نیم برابر بیشتر از پیکسلهایی است که در یک بازی قدیمی [Xbox] 360 دارید. بعلاوه شما می خواهید در 4 برابر MSAA و فیلتر سه خطی باشید که چند درصد بیشتر از آن است.» بنابراین اگرچه Quest تقریباً قدرت پردازش Xbox 360 را دارد، نیازهای بیشتری برای ارائه محتوای VR با وضوح بالاتر و نرخ فریم بالاتر است. کارمک میگوید: «نباید انتظار داشته باشیم به این زودیها گرافیک «Xbox 360» را از Quest ببینیم. «بنابراین نمیتوان بازیهایی را که در سطح کیفی بالایی ساخته شده است، مانند یک عنوان AAA برای [Xbox 360» انتخاب کرد. ] نسل، و انتظار دارید که در VR هم به این شکل به نظر برسد—پیکسلهای بسیار بیشتری برای تکمیل رندر وجود دارد.» اما، Quest حداقل بدون برخی از مزایا نیست، که توسعهدهندگان باید امیدوار باشند که از آنها برای بهینهسازی عناوین خود استفاده کنند.
» از طرفی، [Quest] حافظه بافتی بسیار بیشتری دارد و به طور کلی حافظه اصلی بسیار بیشتری نسبت به [هرکس] در آن پلتفرمها دارد، بنابراین برخی از توسعهها میتواند آسانتر باشد، و در بسیاری از موارد میتوانید بافتهای واقعاً غنی را با سایهزنهای پیچیده مبادله کنید. رندر چند پاس به روشهای مختلف.» اما اینکه Quest میتواند گرافیکهایی را ارائه دهد که به آنچه امروز در رایانههای شخصی دیده میشود یا نه، تأثیری بر «جادوی اصلی» که کوئست میتواند ارائه دهد، ندارد. او گفت: "من بر این جمله که گفته ام که جادوی اصلی هر تجربه Rift را می توان به [Quest] آورد، ایستاده ام." اما شما نمی توانید سطح تفاوت قدرت پردازش را نادیده بگیرید. یک رایانه شخصی رده بالا میتواند تا 500 وات برق استفاده کند، و چیزی شبیه به [Quest] 5 چیزی را میسوزاند—تقریباً 100 ضریب اختلاف در کل قدرت وجود دارد.» با توجه به موقعیت Quest بین Go رده پایین. Carmack معتقد است که Quest توسط مشتریان به عنوان یک دستگاه بازی قابل حمل مورد توجه قرار خواهد گرفت و این به معنای رقابت مستقیم با کنسول محبوب نینتندو Switch است. سوئیچ به عنوان دستگاهی که فکر نمیکنم افراد زیادی باشند که بگویند «نمیخواهم PS4 بخرم، به جای آن یک Quest میخرم»، فکر میکنم افرادی را خواهیم داشت که مانند من من یک گیمر هستم، نام تجاری خود را برای کنسول اصلی انتخاب کرده ام، شاید یک رایانه شخصی برای بازی کردن با آن داشته باشم—من قصد دارم Quest را به عنوان یک دستگاه تلفن همراه انتخاب کنم، بسیار شبیه به سوییچ [ در حال حاضر توسط مصرف کنندگان درک شده است.»
اگر این درست باشد، به این معنی است که Quest باید محتوای بسیار قانع کننده و ارزش فوق العاده ای را به مشتریان ارائه دهد تا بتواند برای تعداد زیادی از کاربران مرتبط باشد، به خصوص با توجه به اینکه سوییچ 100 دلار کمتر از Quest به فروش می رسد. و ممکن است تا زمانی که Quest در بهار 2019 راه اندازی شود، حتی ارزان تر باشد.