متا در نتایج مالی سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ خود فاش کرد که خانواده برنامههایش اکنون توسط بیش از ۳ میلیارد نفر استفاده میشود که نسبت به سال گذشته ۵ درصد افزایش داشته است. سال، اما سرمایهگذاریهای متاورس آن هنوز با زیانهای سنگین انجام میشود.
Reality Labs مسئولیت تحقیق و توسعه آیندهنگرترین پروژههای خود، از جمله پلت فرم هدست واقعیت مجازی Quest، و کار آن در واقعیت افزوده و هوش مصنوعی را بر عهده دارد. مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا، در گذشته به سهامداران هشدار داده بود که سرمایهگذاریهای XR متا ممکن است تا سال 2030 شکوفا نشوند. در اینجا نگاهی به زیانهای درآمدی و درآمد مربوط به آزمایشگاههای واقعیت از زمان تشکیل آن بهعنوان یک نهاد متمایز در سه ماهه چهارم 2020 میاندازیم:
متا واقعیت را گزارش میکند. Labs در سه ماهه اول سال 339 میلیون دلار درآمد ایجاد کرد که بخش کوچکی از درآمد سه ماهه 28.65 میلیارد دلاری این شرکت است. بخش عمدهای از این برنامهها از خانواده برنامههای آن مانند فیسبوک، مسنجر، اینستاگرام و واتساپ تولید شده است. در حالی که ضرر 3.99 میلیارد دلاری ممکن است نشان دهد که این شرکت در حال سفت کردن کمربند خود در مقایسه با سه ماهه چهارم سال 2022 است که به رقم چشمگیر 4.28 میلیارد دلار رسید. متا میگوید هنوز باید انتظار داشته باشیم که این ضررها در سال 2023 به نسبت سال به سال افزایش یابد.
این به دنبال دومین دور بزرگ اخراجهای شرکت است که جدیدترین آن در این ماه تیمهای واقعیت مجازی در آزمایشگاههای واقعیت، Downpour Interactive را تحت تأثیر قرار داده است. به بعد) و Ready at Dawn (Lone Echo، Echo VR). این شرکت میگوید دور سوم در ماه مه برگزار میشود که گروههای تجاری شرکت را تحت تأثیر قرار میدهد. بنیانگذار و رئیس متا که توسط زاکربرگ به عنوان «سال کارآمدی» شرکت نامیده میشود، در طول تماس کسب درآمد در رابطه با اخراجهای شرکت این را گفت:
«این یک روند دشوار بوده است. اما پس از انجام این کار، من فکر میکنم که محیط بسیار باثباتتری برای کارمندان خود خواهیم داشت. برای بقیه سال، من انتظار دارم که ما روی بهبود مدل کار توزیع شده خود، ارائه ابزارهای هوش مصنوعی برای بهبود بهره وری، و حذف فرآیندهای غیر ضروری در سراسر شرکت تمرکز کنیم." زاکربرگ با اشاره به اینکه پیشرفتهایی در هر دو صورت گرفته است، میگوید: «بهنوعی از تمرکز بر متاورس فاصله گرفته است». مناطقی مانند بینایی کامپیوتر، جهان های مجازی تولید شده به روش رویه و کار آن بر روی عینک های واقعیت افزوده اساسا مشترک هستند.
قابل توجه، زاکربرگ می گوید تعداد عناوین فروشگاه Quest با حداقل 25 میلیون دلار درآمد نسبت به سال گذشته دو برابر شده است. بیش از نیمی از فعالان روزانه Quest اکنون بیش از یک ساعت از دستگاه خود استفاده می کنند.
این شرکت قبلاً تأیید کرده بود که یک هدست Quest 3 قرار است امسال عرضه شود، که گفته می شود کمی گرانتر از هدست 400 دلاری Quest 2 با ویژگی های "طراحی شده برای برای علاقه مندان به واقعیت مجازی جذاب است."